°part5

668 96 0
                                    

Author pov
School of performing art masih riuh rendah kerana waktu rehat sedang berlangsung . Dua budak perempuan hanya duduk di taman belakang sekolah . Tak lah ramai sangat orang , sebab sekolah ni banyak taman . Tapi , kalau nak masa bersedirian taman belakang sekolah tempat yang sesuai.

"Ani"kata Sohye.

"Bwo ?"tanya Won kyung semula.

"Jadi , awak tak menyesal ?"tanya Won kyung pada Sohye . Sohye masih lagi termenung . Won kyung sudah menceritakan segalanya daripada A-Z . Dimana dia selalu di buli , di caci dan lain lain . Baik dia bagi tahu awal awal sebelum terlambat . Pelbagai reaksi di berikan oleh sohye . Pelik juga dia di buatnya , apa salah Won kyung ? . Kalau tengok penampilan Won kyung , tak de selekeh . Ke murid sekolah ni dah tak de kerja ?.

"Aniya , saya tetap akan berkawan dengan awak . Saya tak kesah awak nak anggap saya , tapi saya nak awak tahu . Saya akan lindungi awak . Berani dia kacau awak . Saya ni ada seni pertahanan diri tau , berani lah !"kata Sohye sambil menunjuk menumbuk nya . Mulutnya masih penuh dengan makanan yang di beli di kantin tadi.

"Yah Sohye-ah . Khamsahmida"kata Won kyung sambil mengelap air matanya.

"Yah ! . Jangan menangis ! . Saya ada dengan awak"kata Sohye sambil memeluk Won kyung.

"Ani, saya cuma terharu"kata Won kyung sambil mengelap air mata nya.

"Dah jom masuk kelas . Saya nak buat ulang kaji sikit "kata Sohye.

"Nae"kata Won kyung.

Mereka menuju ke kelas mereka . Ramai pelajar yang terkejut kerana melihat Sohye berkawan dengan Won kyung . Sohye budak baru , tetapi berkawan dengan Won kyung . Mana tak terkejut.

"Bwo ?"kata Sohye kearah murid yang melihat ke arah mereka.

"Pergi masuk kelas !"kata Sohye.

"Yah Sohye , awak jangan lah macam tu . Awak masih baru dekat sekolah ni , nanti ramai haters awak"pesan Won kyung.

"Kesah apa saya ?"kata Sohye ingin memprotes.

"Iya lah sohye"kata Won kyung sambil menggeleng . Bukan dia tak tahu perangai sohye yang asyik nak menang.

Setiba mereka ke kelas . Mereka nampak hye ri dan Ara sedang duduk di atas meja mereka berdua.

"Well , sampai pun korang"kata hye ri sinis . Sohye yang sudah tahu pangkal cerita membuat muka jijik

"Oh , baru aku perasan kau ada kawan . Wahh , tahniah lah perempuan . Sebagai musuh kau . Aku bangga kau ada kawan . Walau aku tahu dia tak akan lama dengan kau"kata Hye Ri sinis.

"Wah , Hye Ri-ahh . Pandai awak meneka kan ? . Tapi sayang . Tekaan awak salah . Awak terlalu bodoh untuk fikir masa depan orang . Kesian lah awak ni"kata Sohye selamba . Terbeliak mata milik Won kyung dan Hye Ri . BERANI.

"Ap-apa kau cakap ? . B-bodoh ? . Berani kau ?"kata Hye Ri . Sepanjang dia bersekolah di situ . Semua pelajar dan cikgu tunduk dengan nya . Mana tidak nya , tanpa usaha ayah nya . Sekolah ini tidak dapat di buka . Ayah nya , lebih berkuasa berbanding pengetua sekolah itu.

"Apa , fikir aku macan kau ? . Pengecut ! , buli budak yang lemah dari kau . Heh bodoh"kata Sohye selamba sambil menyedut banana uyu miliknya.

"Y-yah ! . Kau tahu tak aku siapa ?! . Lee Hye Ri !! . Setan mana masuk badan kau cakap aku bodoh ni ?! . Dah lama hidup ?"tanya Hye Ri benggang . Won kyung yang di tengah tengah sudah buntu.

"Yah , jangan bergaduh"tegur Won kyung.

"Kau diam ! . Kau fikir aku tak tahu kau suka Mark ?! . Kau suka dia kan ?! . Dasar perampas ! . Dah ada ramai lelaki pun masih nak merampas lagi ke ?!"jerkah Hye Ri . Kemarahannya kini bertukar pada Won kyung yang tadi memang dia nak berjumpa dengan Won kyung atas hal ini . nasib masa tu tiada sesiapa di kelas mereka . Kalau tidak , malu habis Won kyung.

Weh , ayat bangla mana aku kutip nih weyh (╯_╰)

"Ma-mana awak ta-"

"Kau fikir aku lembap macam kau ?!"jerit Hye Ri lagi.

"Bodoh !"kata Hye Ri lantas menarik rambut Won kyung.

"Yah ! . Kau buat apa ni ?!"kata Sohye.

"Kau diam perempuan . Jangan nak masuk campur"kata Ara sambil menunjal kepala Sohye.

"Yah ! . Lepas kan lah !"jerit Sohye lantas menolak Hye Ri.

"Eh kau ! . Kau tak faham bahasa ke ?! . Aku cakap kau tak perlu menyebok ! . Apa masalah kau ?!"kata Hye Ri lalu menampar pipi milik Sohye.

"Sakit tau tak ?!"jerit Sohye sambil memenggang pipi nya.

Tiba tiba pintu kelas di buka oleh seorang pelajar.

"Oh m-mian . Saya ingat ni kelas saya . Salah kelas . Hahaha"kata Donghyuck sambil menunduk kan badanya.

Setelah Donghyuck pergi . Hye Ri memandang semula Won kyung.

"Kali ni kau lepas perempuan"kata Hye Ri . Sebelum keluar sempat dia menarik rambut milik Won kyung.

Setelah bayang milik Hye Ri dan Ara hilang . Sohye mengacah ingin menyepak mereka.

"Geli je pukul-pukul orang . Kurang perhatian ke apa ? . Ey ! . Elak aku tendang je kepala dia tu"kata sohye sambil menumbuk meja.

Won kyung hanya termenung . Dia pelik dan risau . Pelik , macam mana Hye Ri boleh tahu yang dia suka Mark dan risau , rahsia dia sudah ada di tangan Hye Ri . Rahsia siapa sahaja selamat bila Hye Ri sudah tah

Vote ❣

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now