°part19

503 69 12
                                    

Author pov

Sebulan kemudian.

Won kyung bersiap sedia untuk kesekolah . Mrs Jeon sudah berbaik dengan nya . Katanya , apa yang dia luahkan hari itu bukan apa yang dia maksud kan . Tidak ingin memanjangkan cerita dia hanya memaafkan Mrs Jeon . Lagipun , itu semua bukan Mrs Jeon . Dia juga yang salah . Biliknya juga sudah berpindah keatas semula.

"Betul ke dah ok ni ?"tanya Mrs Jeon sambil berjalan masuk ke dalam bilik milik Won kyung.

"Dah lah omma . Kan doktor bagi cuti sebulan"jawab Won kyung.

"Betul ni dah sihat ? . Dah tak sakit ?"soal Mrs Jeon lagi untuk memastikan anak nya dalam kesihatan yang baik.

"Ya omma . Tengok ni , Kyung dah sihat lah"kata Won kyung sambil mengoyangkan kaki nya ke depan dan kebelakang.

"Ye lah . Dah siap cepat . Wonwoo dah tunggu"ujar Mrs Jeon sambil memberi roti bersapu jem nutella . Sedap sia.

"Omma naik atas ni sebab nak bagi ni je ke ? . Hahaha , tamtamidaa"ucap Won kyung . Roti bersapu jem nutella itu bertukar tangan . Dengan perlahan-lahan Won kyung mengigit roti itu sebelum dia berjalan keluar dari bilik bersama Mrs Jeon.

"Dah jom ! . Wonu ada kelas pagi ni"ajak Wonwoo . Cebisan roti dihabiskan sebelum memeluk Mrs Jeon.

"Ingat , Kyung tu baru baik . Hati hati sikit"pesan Mrs Jeon . Won kyung menganguk sebelum berjalan ke arah kereta milik Wonwoo.

Won kyung pov
Kawasan sekolah aku masuki . Semua memandang dengan pandangan yang um...

Jijik ?.

Baiklahh , apa pulak sekarang ni ?

"E , jijik sial aku tengok dia ni"

"Berani ek dia tunjukkan diri ? . Kalau aku tobat masuk bawah kain mak aku"

"Kau masuk kain mak kau . Aku masuk spender mak aku . Haa kau hadoo"

"Hidup lagi dia ni ? . Pft , dasar muka tembok"

Aku hanya mendengar segala cacian mereka . Tch , apa pula ni ? . Aku kena tahu juga . Bukan tak biasa kena fit bin nah ni . Cuma aku nak tahu . Besar sangat ke.

Kelibat Sohye yang sedang membeli roti di kantin aku pandang . Yeah ! . Sohye , cer try tanya dia . Dia kan naik cuti seminggu lebih awal dari aku . Aku yakin berita ni masih fresh lagi ni.

"Sohye!"laung ku sedikit kuat . Dia memandang ke arah ku . Dengan senyuman melebar dia berjalan kearah . Sama seperti ku aku berjalan kearah nya sambil mendepakan tangan . Boleh buat action slowmo kejap.

"Kenapa lama sangat awak cuti lama sangat ? . Winduss"kata Sohye sambil memeluk aku.

"Kaki saya patah u know . Tu yang lama cuti"jawab ku.

"Dah ok belum ?"soal dia lagi.

"Awak dah sihat ?"tanya ku . Dia mengganguk sebelum senyum.

"Jha , jom masuk kelas"ajak ku . Dia menganguk dan bermula lah kisah hikayat mulut milik Sohye berbicara sehingga berkulat.

K jokes.

"Sohye-ah . Saya nak tanya ni"kata ku . Dia memberikan sepenuhnya perhatian dekat aku.

"Ada gosip pasal saya ke ? . Kalau ade bagi lah tahu"tanya ku . Senyuman nya perlahan lahan kendur.

"A-awak pasti ke nak tahu ?"tanya dia lagi . Aku menggangukkan untuk memastikannya.

Dia menghela nafas berat sebelum bercakap.

"Saya tahu awak tak buat semua ni"kata dia . Dia menarik nafas sebelum membuka cerita.

"Saya dengar cerita yang appa Mark pernah buat 'benda' tu . Dan cerita tu tersebar satu sekolah . Awak tahu jelah , Mark kan budak femous sebab tu cerita tu cepat tersebar dan yang paling menyedih kan . Semua orang cakap awak yang sebarkan cerita tu . Saya tahu awak tak bersalah , saya ada semua bukti"terangnya.

Aku mengaku memang aku sahaja yang tahu tentang rahsia tu . Tapi , siapa yang sebarkan ? . Sudah tentu aku dekat rumah cuti sebulan dek dipukul oleh Hye ri tu . Jadi siapa yang sebarkan ? . Pembaca ada cadangan ?.

Lagipun , apa faedah aku bocorkan rahsia Mark ni ? . Cemburu dengan populirati (?) Dia ? . Oh tidak ! . Aku bahagia jadi Won kyung yang sering dibuli ni.

"Saya dengar cerita . Appa Mark pernah buat 'bende' tu dengan perempuan dan sebab itu lah omma dia mintak cerai . And semua kawan kawan dia tak tahu langsung pasal tu . Jadi kawan kawan dia tanya , and yeah . Mark sendiri mengaku yang rahsia ni awak seorang je yang tahu . Sebab tu , tadi awak masuk sekolah ada ramai mata pandang awak macam tu"terang Sohye panjang.

"Sebab tu saya kata mustahil awak yang buat sedangkan masa tu awak tengah sakit teruk kan ?"kata Sohye lagi . Nada dia kedengaran simpati.

"Tabah nae ? . Saya sentiasa ada dengan awak . Kalau lah saya boleh bagi tahu satu dunia yang awak tak bersalah kan ? . Tapi yang pasal appa Mark tu . Saya tak tahu lah"katanya dengan nada simpati lagi . Sama Sohye . Kalau boleh.

Semasa kami hendak ke tangga . Mata ku tertacap pada satu figura . Itu Mark . Dia menjeling ku sebelum berjalan menaiki tangga.

Saat itu , aku terkaku . Aku tak tahu nak bagi riaksi apa . Banyak perkara yang aku belum bersedia . Contohnya seperti sekarang , di fitnah dan di benci oleh orang ramai . Aku pernah rasa macam ni dulu . Tapi tu masa aku sihat.

Sekarang masa ku semakin singkat untuk teruskan hidup.


V

ote ❣


[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now