°part24

504 69 0
                                    

Author pov
Pagi pagi lagi Won kyung sudah tercengat di meja makan . Selalu nya payah nak bangun . tapi malang nya . Dia hanya tidur di atas meja makan itu . Tidak sama sekali mahu menolong Mrs Jeon yang sedang bertungkus lumus menyiapkan sarapan.

"Budak ni . Baru nak sejuk mata tengok bangun awal . Tapi , bangun awal sebab nak tidur atas meja makan ? . Apa tak lembut tilam dalam bilik tu ?"bebel Mrs Jeon di pagi hari . Dia mula mendekati Won kyung yang sudah terlena di atas meja . Nasib sudah bersiap dengan berpakaian sekolah.

"Kyung , bangun"kejut Mrs Jeon lembut.

Won kyung mula bergerak pabila Mrs Jeon mengerakkan badanya perlahan lahan . Muka miliknya di angkat dan cermin matanya di betulkan sedikit.

"Macam mana Kyung boleh ade dekat dapur ?"tanya Won kyung dalam keadaan mamai . Dia mula meneggakkan badannya dan mencapai susu coklat yamg dibuat oleh Mrs Jeon itu dan meminum nya.

"Kamu tu , bangun awal awal pagi . Tak pernah di buat nya . Ini tiba tiba bangun pagi . Ingatkan nak tolong omma masak breakfast . Ni sambung tidur dekat meja makan . Tilam dah tak empuk ?"bebel Mrjs Jeon lagi . Won kyung hanya tersengih mengigatkan hal itu.

Won kyung pov
Mian , omma . Sekali lagi Kyung tipu omma . Kyung tak nak omma risau . Walau omma dah bagitahu omma berhak tahu semua nya . Tapi Kyung tak boleh . Mata Kyung sakit tengok omma risau.

Apa fikir aku tak nak tolong omma ? . Aku nak tolong . Tapi tulah , dada aku tiba tiba bagai di hempap batu . Sakit teramat . Aku nak ambil ubat , tapi ubat ada di dalam bilik . Takkan aku nak naik tangga dalam keadaan dada yang sedang sesak sebegini ? . Jadi aku hanya tahan segala-galanya.

Aku tak tidur . Aku tahan sakit.

Jantung aku jadi laju . Dada aku bagai kan sempit dan bagai di hempap batu . Sumpah sakit.

Saat omma datang kejut aku . Sejujurnya , ianya masih sakit . Tapi untuk tidak mengusarkan hati omma aku berpura pura mamai.

Dalam keadaan sakit yang bersisa aku mencapai juga air susu coklat buatan omma.

Mian eomma.

■ ■ ■

Hari ni . Hari kedua aku hadapi semua ini . Pada pagi ini semua normal . Yang jeling-jeling tu aku tak kesah sebab dah biasa . Jadi sekarang ni masih boleh di katakan normal . Tiada apa apa lagi yang berlaku.

Pintu kelas di buka dan aku masuk . Pelajar masih tidak ramai . Cuma ada Sohye . Kami dah janji semalam nak datang awal sebab nak bincang tentang masalah yang aku hadapi . Sebab tu aku bangun awal tadi , bukan nya saje saje.

Mesti ramai yang pelik

Kenapa baru nak suara kan hak aku sedangkan dulu masa aku kena tuduh , aku hanya biarkan ?.

Sebab , aku cuma ada sisa hidup . Biarlah mereka semua tahu yang selama ni tak semua benda yang orang ternama cakap betul . Ada juga yang salah . Manusia tidak lah sempurna mana . Paling penting , kau hidup di bumi bukan kau seorang . Kau kongsi dengan bermillion makhluk . Kau tak boleh fikir diri kau sendiri.

Fikir juga orang yang pernah merasa sengsara ini . Mereka juga sama seperti kau , ada perasaan.

Ok , aku dah jauh terbang ni.

"Lama betul awak termenung"kata Sohye tiba tiba . Dia kini didepan aku . Aku masih lagi di tempat yang sama . Berdiri betul betul depan pintu kelas.

"Won kyung !"jerit Sohye . Mungkin dia ingat aku belum bangun dari berangan atau termenung.

"Ah mianhae"kata ku lalu tersengih . Dia mengeleng sebelum menarik ku keluar dari kelas . Beg pun aku tak sempat nak cabut . Tak sabar betul budak ni.

Rooftop di tuju kami . Sampai sahaja di rooftop dia terus bergerak ke meja . Tangan ku juga sudah di lepaskan

"Sini duduk depan saya"katanya . Dia menepuk meja di depanya . Aku tanpa membantah hanya menuruti.

"Apa benda yang excited sangat tu ?"tanya ku.

"Kejap eaa"kata Sohye lalu mengeluarkan fhone nya.

"Ni tengok gambar ni"arahnya lalu di hulurkan telefonya . Aku mengambil telefonya dan melihat apa yang dia tunjukkan

"Tahu awak cantik . Tapi kenapa nak tunjuk gamba awak dekat saya ?"tanya ku . Benda yang dia tunjuk ni gamba dia berselfie.

"Won kyung jangan blur sangattt . Cuba awak perhatikan setiap apa yang ada"kata dia lagi . Buat kali kedua aku melihat gambar itu.

Apa yang ada dalam ni ?.

Dalam gambar ni ada gambar Sohye . Mungkin guna monopod . Sebab aku boleh nampak banyak benda dalam ni.

Seorang ayah tengah marah dekat anaknya . Orang tua tengah korek hidung . Dua orang remaja , lelaki dan perempuan . Sebelah meja dua orang remaja itu ada orang berpakain hitam . Mencurigakan . Dan ada budak yang tengah pandang kemera sambil menunjukkan jari tengah nya.

"Banyak betul benda yang berlaku dalam satu gambar"ujar ku . Sohye mengangguk sebelum membuat muka cemburut.

"Awak dah tengok semua tapi awak masih lagi tak perasan sesuatu?"kata Sohye . Dahi nya di tepuk tanda stress.

"Maaf lah , otak saya pagi pagi lembab macam lembu"kata ku . Aku kembali melihat gambar tersebut . Dari satu ke satu aku lihat

Chakamannnn....

Dua remaja nii.....

Macam aku dengan Mark !!

"Omgg . Sohye ! . Saya dah nampak"kata ku sambil mengoncangkan badannya.

"Yas ! . Lambat betul nak nampak eh ? . Nampak tak orang yang pakai baju hitam tu ?
. Saya rasa kan itu lah orang yang bongkarkan rahsia tu . Tapi tulah . Mukanya tertutup rapi . Sikit pun saya tak nampak"tanya Sohye

"Itu lah . Apa apa pun , kita akan usaha kan ok ?"ujar Won kyung bagi menyedapkan hati Sohye.

Bila di renungkan balik , Sohye dah banyak berkorban untuk aku.

Sohye , mianhae . Saya tak bagitahu awak saya ada sakit . Awak dah banyak berkorban untuk saya . Walaupun awak berhak tahu . Saya tak nak awak tahu . Awak dah banyak berkorban untuk saya . Kalau saya beritahu awak , awak akan risau separuh mati.

Saya risau . Risau kehilanggan insan seperti awak . Awak sentiasa memahami saya . Susah nak cari kawan macam awak . Jujur saya awak one in million . Setia . Saya dah banyak susah kan awak . Awak sanggup di pukul demi saya . Awak sentiasa ada semasa susah dan senang . Awak memang golden.

Tapi , saya betul betul mintak maaf sebab saya bukan yang terbaik untuk awak . Segala gala nya akan terbongkar juga akhirnya.


Semperna dengan our Mark birthday saya update todaysss . Happy birthday mybabylion aka MARKUEEEEE !❤

Btw , aku rase cam part ni paling complicated gila dho.

Vote ❣


[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now