°part7

709 85 5
                                    

Author pov
Sinar matahari mula memasuki biliknya yang gelap gelita . Pagi sudah menjelang tapi Won kyung masih lagi tiada tanda mahu bangun . Maklum lah hari ni cuti . Boleh lah bangun lambat sikit .

Jam di dinding mula menunjukkan pukul 9 pagi.

TOK TOK TUKK!!

Membulat mata Won kyung dek terkejut . Mata di julingkan keatas tanda menyampah , ada sahaja orang mahu mengacau dia tidur.

"Yah ! . Bangun ! . Dah pageyyyyy"teriak Wonwoo dari luar bilik.

Setelah beberapa minit tiada balasan . Dia kembali mengetuk pintu bilik Won kyung tanpa henti.

Setelah beberapa minit ketukan itu tidak berhenti , akhirnya dia putus asa . Dengan langkah yang malas dia berjalan kearah pintu dan membuka nya.

"Ya ?"jawab nya malas.

Tercenggang Wonwoo di buatnya . Rambut serabai , muka macam baru balik dari bergaduh , baju singkat sebelah . Dah macam orang pelarian dah.

"Aku tahu kau penat study , tapi tak payah lah tunjuk . Hodoh benor !"kata Wonwoo sambil menunjal perlahan kepala Won kyung . Dia melangkah masuk bilik yang gelap itu dan membuka langsir seluas luasnya.

Terang bederang bilik itu jadi nya . Besar kecil mata Won kyung memandang ke hadapan kerana terlalu silau.

"Nampak tak matahari tu ? . Tu tanda nya dah pagi . Dah ! . Jangan ngada-ngada nak tidur balik . Pergi mandi "arah Wonwoo . Melihat wajah tersenggut-senggut Won kyung menahan ngantuk dia mengeluh perlahan.

"Bangun lah"katanya dengan nada biasa . Kesian juga dia . Fikir senang ke nak bangun awal ? . Lagi lagi bila hari cuti . Selagi tak pukul 12 . Memang tak bangun.

"Hm"kata Won kyung sambil mengganguk.

"Mandi cepat sayang oi . Jom teman aku pergi mall"ujar Wonwoo.

"Buat apa ?"tanya Won kyung setelah lama berdiam diri . Peliknya Wonwoo juga ikut berdiri.

"Aku nak beli barang . Bulan depan dah start buat kerja berkumpulan"terang Wonwoo.

"Hm ye lah , dah kau . Pergi keluar"kata Won kyung sambil tangan nya di hayun kan tanda menghalau.

"Cepat , nanti kedai tu tutup".

"Pagi , nak tutup apa ?"tanya Won kyung setelah Wonwoo keluar dari biliknya.

Tuala di capai sebelum kakinya melangkah laju kearah bilik air . Seusai mandi . Dia bersiap di dalam biliknya . Seluar jeans yang sederhana besar dan baju over size . Ok ngam.

■ ■ ■

"Lama lagi ke Wonwoo ?"kata Won kyung di belakang Wonwoo.

"Kejap lagi sikit je ni"kata Womwoo sambil membelek-beleh camera itu . Katanya pensyarah dia suruh pelajar ambil gambar berdasar unsur unsur yang di beri . Biasa lah , budak budak seni.

"Ha dah ok lah tu"kata Won kyung

"Nak kena yang bagus . Yang boleh focus cepat"terang Wonwoo.

"Haaaaaa"rengek Won kyung . Namun hampa Wonwoo langsung tidak endah kan dia . Handfhone di keluarkan . Punat tengah di tekan dan unlock fhone itu.

"Tak de siapa yang mesej ke ?"tanya Won kyung . Semua aplikasi di buka . Tapi hampa , tiada apa apa tanda notification masuk.

Tiba tiba Won kyung dapat idea . Wonwoo yang sudah lalai berborak dengan perkerja kedai ini pandang sekilas sebelum kaki bersiap sedia hendak pergi.

1 2 3

Zupp !! . Naik keatas

K . Gurau.

Setelah pasti dia berjauhan dengan kedai yang Wonwoo ada tadi , dia mula berjalan macam biasa . Nafas diatur perlahan lahan . Bukan mahu kan perhatian . Tapi kalau minta izin pun bukan Wonwoo bagi . Baik keluar senyap senyap.

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now