°part33

505 63 8
                                    

Author pov
Won kyung bersiap seperti biasa untuk kesekolah . Dengan langkah yang ceria dia keluar dari rumah dengan roti di tangan . Memang suka makan berdiri ke apa ni ?.

Dia memboloskan diri kedalam kereta milik Wonwoo . Tanpa menunggu lama kereta itu keluar meningalkan rumah mereka.

"Dah . Bye !"kata Won kyung . Dia membuka pintu lalu memasuki sekolah dengan langkah yang sederhana laju.

"Haih , budak budak"kata Wonwoo sambil menggeleng . Dia menekan pedal minyak lalu kereta itu terus memecut pergi ke Hanyang University yang sedikit jauh dari School of performing art.

■ ■ ■

"Hai Sohye"tegur Won kyung ramah . Tempat disebelah Sohye diambil sebelum duduk.

"Hai Won kyung"balas Sohye . Dia kembali fokus ke arah komiknya . Orang nak periksa dia sibuk baca komik . Anak siapa ni ?.

Keadaan agak senyap diantara mereka . Sohye sibuk membaca komik manakala Won kyung sibuk mengemas bawah meja nya yang tidak teratur kerana dia selalu sumbat sumbat buku bawah itu . Nak cepat katanya.

"Awak pergi macam cuti semalam ?"tanya Sohye . Won kyung memandangnya Sohye . Komik sudah tiada di atas meja nya . Hanya ada roti dan banana uyu . Sejak bila ada semua ni ?.

Won kyung meneggakkan badan dari menunduk.

"Funfair . spend time with my loved ones"kata Won kyung sambil tersengih . Dia sudah terbayang saat bahagia itu.

"Wah , dah pandai hee ?"tanya Sohye meleret sahaja suaranya.

Won kyung tersengih sebelum membuka buku untuk dibaca.

"Tak nak bagi tahu siapa 'my love ones' tu ?"tanya Sohye . Dia mendekatkan diri kearah Won kyung . Gaya nya seperti mereka berdua sahaja yang tahu.

"Eh sebok je awak ni"kata Won kyung . Dia menolak perlahan kepala milik Sohye.

"Ala , nak kongsi rahsia pun tak boleh"kata Sohye . Muka sedih di tayangkan.

Won kyung hanya mengeleng geleng kan kepalanya . Ada sahaja mulut Sohye ni.

"Oh , sebelum saya terlupa . Tadi ketua kelas nak jumpa awak . Tapi awak tak sampai lagi , jadi saya suruh dia panggil awak pukul 8"kata Sohye . Won kyung hanya mengganguk . Dia meneroka seruluh kelas nya . Ada yang sibuk memakai makeup . Ada yang sibuk membawang . Dengan muka pun dah macam bawang

Macam biasa , Won kyung juga memerhati muka Mark.

Mark dan Jihoon.

Jihoon yang sedang sibuk menyiap kan kerja sekolah manakala Mark sedang sibuk mengacau Jihoon . Kalau yang tidak berapa rapat dengan mereka , memang sah sah mereka anggap Mark dan Jihoon ini kunyit atau nama saintifik nya gay.

Dah tu , makan suap suap . Relax je peluk peluk depan orang ramai . Nasib dua dua masih straight . Cuma hormon gedik mereka terlalu banyak.

Tiba tiba Mark memandang tepat kearah Won kyung.

"Dah sarapan ?"tanya Mark . Mulut nya sahaja yang bergerak . Suara tidak keluar . Faham faham jelah apa jadi kalau Mark tanya secara terbuka.

"Dah"begitu juga dengan Won kyung . Tiada suara.

Mark tersenyum manis sambil membuat tanda '👍' . Dia kembali mengacau Jihoon . Naik merah muka budak tu di kacau nya.

■ ■ ■

Kelas bermula seperti biasa . Senyap , sunyi . Semua murid sedang tekun menulis formula matematik yang diberi oleh Mr Jung . Mulut Mr Jung pula tidak berhenti dari menghuraikan apa yang dia tulis . Kadang dia berhenti dek kepenatan . Menilik muka  demi seorang wahah murid murid nya.

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now