°part28

536 70 3
                                    

Author pov
Jadi , hari ini lah hari nya . Hari di mana semua hanya berpura pura . Berpura pura gembira sedangkan hati terluka . Ahakss

Ok gurau.

Mark membawa keretanya sendiri kerana senang balik . Sekarang dia perlu jalankan misi . Misi yang agak berat bagi nya . Misi yang di namakan 'just pretend'.

Setelah mengunci kereta, dia bergerak ke kelas yang berada di tingkat 3 . Sengaja dia datang awal kerana malas mahu mendengar teriakan bising dari fans nya . Bukan tak selalu , hari hari di perlakukan seperti itu . Tapi itulah , hari ini dia bagaikan tiada mood hendak mendegar suara mereka semua . Otak nya sungguh berserabut.

Pintu kelas di buka . Masuk sahaja di pintu hadapan . Matanya tertacap pada figura seseorang . Dia sedang membaca buku rujukan . Buku didirikan jadi menutup wajah nya itu . Mark hanya berdiri dipintu sambil melihat figura orang tadi.

Dia bagaikan terus hilang kedunia nya sendiri.

Setelah merasakan dirinya di perhatikan , Won kyung mengangkat sedikit muka . Membulat mata nya melihat wajah Mark yang kosong itu sedang melihat ketempatnya . Dengan segera dia kembali membaca . Jantungnya berdegup kencang.

Dengan perlahan lahan . Derapan kaki mula kedengaran.

Won kyung sudah berpeluh peluh.

Tiba tiba derapan kaki itu berhenti.

"Anyeong Won kyung-shi !"sapa Mark ramah . Jantung Won kyung saat itu bagaikan hendak meletus . Wajahnya automatik berwarna merah . Tanganya mengigil hebat.

Sakit itu hanya di telankan . Bahagian dada nya bagaikan di tumbuk . Takkan nak tercungap cungap depan crush ?.

Ini lah kali pertama Mark menengurnya . sejak rahsia Mark bocor itu . Mark terus tidak menegurnya . Malah Mark cuba mengelak dari Won kyung . Tiba tiba hari ini Mark tegur Won kyung . Demam 3 hari Won kyung jadinya.

Eh tak lah sampai demam . Over sangat kau ni.

Melihat muka pelik Won kyung . Mark kembali mengoncangkan tangan dihadapan Won kyung supaya Won kyung kembali kedunia nyata.

"Yah Won kyung . Saya tahu saya kacak , jangan termemung macam tu sekali . Malu saya"ujar Mark . Reaksi mukanya di tahan dari membuat muka yang tidak sepatutnya.

"Awak sihat ? . Macam mana awak sekarang ? . Dah serik ?"kata Mark . Melihat muka Won kyung mula berubah kelat walaupun sedang tersenyum itu baru Mark sedar yang dia sudah terlepas cakap.

"Hahaha . Saya pergi duduk dulu ya ? . Saya nak baca buku juga"pinta Mark lantas berjalan kearah mejanya dihadapan.

Mulutnya terkumat kamit menyumpah diri sendiri kerana terlepas cakap . Ni baru sikt , kalau dia cakap lebih lebih . Mahu kantoi yang Mark berpura pura ?.

Situasi Won kyung pula lain . Dia sibuk menahan sakit . Dada nya di pegang . Ditumbuk tumbuk bagi menghilangakan sakit tapi hampa . Tidak berkesan.

"Jangan buat hal tolong"bisik Won kyung . Botol air dicapai dan ditenguk rakus . Dekat separuh air itu di kerjakan . Tidak lupa ubat yang dia telah bawa dari rumah . Di bawa sekali dan ditelan.

Mark yang melihat kelakuan Won kyung yang bagai hendak tercabut nyawa itu agak terkejut . Mana tidaknya ? . Botol air dah lah besar , penuh . Dalam beberapa saat , boleh habis setengah !.

Patut lah muka peloles , jeles teteww.

Satu persatu pelajar masuk ke dalam kelas mereka . Won kyung sama seperti tadi menahan sakit walaupun beberapa biji pil sudah di telan.

Manakala Mark mengunyit bersama Jihoon.

"Yah . Gwenchana ? . Kenapa muka awak berpeluh ? . Panas ke ? . Setahu saya biasa biasa je . Tak de lah panas mana . Kenapa muka awak pucat ?"tanya Sohye bertubi tubi . Dia baru sahaja sampai . Masuk sahaja kelas , wajah Won kyung yang pucat dan berpeluh ini lebih menarik perhatian dari benda yang lain.

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now