°part37

471 62 0
                                    

Author pov
Wonwoo berjalan bersama dengan Mrs Jeon . Kedua dua nya sangat bimbang . Pelbagai andaian yang ada di fikiran mereka sekarang . Tetapi Won kyung lebih penting sekarang.

Tubuh badan Mark yang sedang duduk sambil menundukkan muka menjamah mata . Semakin laju langkah mereka berdua.

"Mark-shiii"panggil Wonwoo dari jarak yang agak jauh . Dengan pantas Mark menggangkat muka . Dia terus bangun dari duduk nya.

"Apa dah jadi ? . Macam mana boleh jadi macam ni ?"tanya Mrs Jeon . Air mata nya seboleh boleh di tahan dari keluar . Walaupun dia tahu dia akan menangis kelak.

Mark menarik nafas dan menghembus . Dia mencerita kan semua dari Won kyung keluar rumah sehingga lah kejadian langgar itu.

Dan paling tak guna nya , pemandu itu langgar dan lari . Atau nama nya 'langgar lari'.

"Ma-maafkan saya sebab tak jaga Won kyung betul betul . Saya minta maaf , sa-saya tahu saya bersalah . Puan cakap je puan nak apa . Saya boleh buat . K-alau itu boleh menebus kesalahan saya"ucap Mark sambil melutut di kaki Mrs Jeon . Air matanya juga yang tadi sudah kering mengalir balik . Dia memang tidak akan berhenti menyalahkan dirinya sendiri . Salahnya juga yang mengatal dan beli air . Boleh je beli nanti.

"Hei , Bangun bangun . Gwenchana . Bukan salah awak . Awak dah buat yang terbaik . Tak perlu nak tebus kesalahan awak pun . Awak dah tolong Won kyung ke hospital pun dah ok"kata Mrs Jeon sambil menolong Mark bangun dari melutut.

"tap-tapi ni semua atas kecuaian saya"kata Mark bernada sayu.

Tak tahu kenapa , mesti comel kan dia buat macam tu . Ahahaha.

"Kau minta maaf macam mana pun bukan boleh merubah keadaan pun"celah Wonwoo yang yang dari tadi berdiam kan diri.

"Sama sama kita tunggu ya ?"kata Mrs Jeon sambil mengusap belakang anak muda yang bernama Mark.

■ ■ ■

Setelah berjam jam menunggu dihadapan bilik bedah Won kyung . Akhirnya doktor keluar.

"Awak penjaga pesakit Jeon Won Kyung ?"tanya doktor . Mrs Jeon hanya mengganguk sebagai jawapan.

"Seperti yang anda sudah tahu . Pesakit ada sakit jantung ja-"

"Sakit jantung ?"potong Mark . Kerutan didahi semakin kelihatan . Setahu dia Won kyung tiada sakit apa apa . Kenapa tiba tiba sahaja ?.

"Kamu tak tahu ke ?"tanya Mrs Jeon . Setahu dia Mark ni selalu keluar dengan Won kyung . Tapi sakit Won kyung pun dia tahu . Apakah ?.

"Tak"jawab Mark . Dia perlukan penjelasan . Sakit jantung ?.

"Boleh saya sambung ?"tanya doktor apabila keadaan menjadi hening . Mark merenung wajah Mrs Jeon dan Wonwoo tidak percaya . Mereka masih tenang.

Jadi perkara ini dah lama ? . Soal hati Mark.

"Silakan"jawab Wonwoo.

"Pesakit terkena hentakan di dada dimana ada jantung . Hentakan nya kuat dan jantung pesakit sedang lemah sekarang . Sangat lemah . Mungkin dia akan koma buat beberapa hari untuk jantung dia kembali normal . Tapi awak jangan risau . Dia masih ada harapan untuk hidup . Jangan berputus harapan . Baiklah , Kalau kamu semua nak melawat pesakit , silakan"ujar doktor itu lalu berjalan melintasi mereka.

Keadaan jadi hening . Mark dan Wonwoo menunggu di luar sementara Mrs Jeon masuk kedalam wad untuk melawat Won kyung.

"Kalau tak de omma aku tadi . Dah lama aku tumbuk kau budak"kata Wonwoo sambil menatap wajah Mark . Mark diam menikus.

"Oh , sebelum aku terlupa . Yup , Won kyung ada sakit jantung dan disebab kan rahsia ni dah terbongkar aku bagi tahu lah ya ?"kata Wonwoo sebelum menyambung kata katanya lagi.

"Peluang Won kyung hidup hanya tingal 50% . Ingat tak bila aku suruh kau spend time dengan Won kyung tu ? . Sebenarnya aku buat semua tu bukan saje saje"

"Semua tu untuk Won kyung , sebelum dia pergi buat selama lama nya . Aku nak dia ingat memori tu sampai dia mati . Sekurang kurang nya dia gembira dengan orang yang dia sayang dari kecil . Biarpun palsu"terang Wonwoo . Nada nya semakin perlahan . Sayu memikirkan masa depan yang sememangnya pahit.

Mark pov
Apa yang aku dengar ni ? . Kenapa semua ni macam betul ? . Aku sedang bermimpi kan sekarang ? . Kan ?.

"H-hyung tipu kan ?"tanya ku . Walaupun aku tahu jawapan nya pasti tidak.

"Tak de masa nak menipu sekarang ni Mark . Kau tahu tak betapa aku gembira bila doktor cakap dia masih ada peluang nak hidup . Tuhan je tahu"katanya lagi.

Aku pun gembira bila doktor tu cakap Won kyung masih ada peluang untuk hidup . But , pasal sakit jantung Won kyung ni . Aku masih terkejut.

Tinggal 50% nak hidup ?

Itu , itu merisaukan aku.

Sempat ke aku luahkan perasaan ? . Sempat ke kami jadi pasangan bercinta ? . Sempat ke kami harungi senang susah bersama ? . Dan

Sempat ke aku jadikan dia peneman hidup aku selama lama nya ?.

Terhad . Apa yang aku impikan sangat terhad.

Betapa bodohnya aku bila tak tahu perasaan dia selama ni . Aku tak perasaan orang yang selamat kan aku dari jadi mangsa buli . Hero aku dulu . Kenapa aku tak boleh selamatkan dia semasa dia kerap dibuli dulu ? . Aku hanya butakan mata walaupun hati aku memberontak untuk menolongnya . Kenapa aku tak sedar awal ? . Wae ?.

Aku sedih . Aku nak menangis.

Aku menggangkat kaki dari situ . Wonwoo memandang aku dengan pandangan tanda tanya.

"Tandas kejap"kata ku . Lantas langkah di laju kan.

Tak , aku tak ketandas . Aku perlukan masa keseorangan . Mungkin rooftop sesuai ? . Sampai sahaja di tempat yang aku tuju aku terus duduk di kerusi yang di sediakan . Muka aku diterangi . matahari sudah mula terbit. Memberi sinar harapan . Mesti omma risaukan aku sebab tak balik satu malam.

Nafas berat aku hembus . Atau lebih dikenali dengan nama mengeluh.

Angin yang datang bagai kan sahabat yang sedia mendengar luahan aku . mata ku berair.

Aish , aku tak suka menangis . Aku benci kelihatan lemah.

"Menangis lah kalau tu boleh buat masalah awak pergi"

Suara kecil Won kyung mula memenuhi ruangan telinga . Ya , suara itu semasa kami kecil . Semasa aku kerap dibuli . Dia hero aku.

Tanpa sedar air mata telah banyak keluar dari mata ku.

"Saya minta maaf Won kyung-shi . Saya tak sedar selama ni . Saya tahu saya bodoh . Saya tahu tu . Biarkan orang yang cinta saya dari kecil menaruh harapan sementara saya ? . Saya lupa jasa awak"luah ku seorang diri . Esakan juga semakin kedengaran.

"Awak boleh luah semua nya dekat saya kalau awak tak mampu tahan"

"HAISHH !!!"kerusi yang tak bersalah aku sepak . Akhirnya aku terduduk di atas lantai . Seorang.

Oh tidak , aku ditemani dengan air mata dan angin.

Ni baru sikit ya , banyak lagi kejutan . Sabar ya.

Seperti anda semua sudah sedia maklum . Saya lemah gila tahi bab menulis part sedih . Jadi ampun kan seyaaaaaa.

Vote ❣

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now