°part26

525 70 1
                                    

Won kyung pov
Waktu persekolahan sudah tamat.

"Won kyung , awak nak bagitahu bila semua ni ?"tanya Sohye.

"Sukahati awak lah Sohye . Janji kita punya bukti dah cukup kukuh"jawab aku . Dia mengganguk.

"Oh sebelum tu ! . Petang ni jumpa jom . Dekat cafe yang dekat dengan taman perumahan saya tu . Dengar cerita coffe dekat situ sedap"
Ajak aku.

"Cafe baru tu ke ?"soal Sohye kembali . Aku hanya mengganguk sebagai jawapan.

"Pukul 4 ?"

"Ok . Bye"ujar Sohye lalu bergerak ke kereta nya . Aku pula pergi ke bus stop sekolah . Sejak aku ada sakit jantung ni setiap kali balik sekolah . Mesti Wonwoo yang ambil . Aku dah tak naik bus ataupun jalan kaki . Nak jaga kesihatan aku katanya.

Mata ku meliar mencari di mana kelibat kereta milik Wonwoo . Tiba tiba mata ku tertacap pada kelibat seseorang.

Seseorang yang aku rindu . Senyuman dan mata nya . Senyuman yang sentiasa menguntun untuk semua . Mata yang selalu bersinar . Kini sudah tiada.

Dia sedang menunggu seseorang.

Dia mula berjalan kearah bus stop di mana aku berada . Mungkin dia tak perasan aku ada dekat sini . Sebab tu dia berani pergi sini . Setelah merasakan dia semakin mendekat.

Aku mula menundukkan muka jadi automatik rambut ku membantu untuk menutup wajah ku dan punggung ku perlahan lahan di hesotkan ke kiri sedikit demi sedikit supaya ada ruang untuk dia duduk.

Setelah merasakan aku semakin jauh aku mula berhenti menghesot . Dan tepat dia terus duduk di tempat yang sedikit jauh dari aku . Mungkin dia nak jaga jarak . Eceyh , alim nya.

Aku terdengar dia menghembus nafas berat . Aku mencuri pandangnya.

(○author tak banyak duit nak print yang ada colour

Ops! Esta imagem não segue as nossas directrizes de conteúdo. Para continuares a publicar, por favor, remova-a ou carrega uma imagem diferente.

(○author tak banyak duit nak print yang ada colour . So hitam putih jelah eh ? . Eleh , hitam putih cair jugak . Aku pun cair engkoooo)

Setelah beberapa minit keadaan agak hening dan aku masih lagi sebegini , menundukkan muka seboleh boleh nya . Naik lenguh tengkuk aku.

"Em , cik . Saya bukan nak menyebuk . Tapi , tak sakit ke buat macam tu ?"tanya Mark . Oh shit . Kenapa lah dia ni peramah dan baik hati sangat ?.

Aku menggeleng laju.

"Tipu"jawab nya.

"Siapa nama awak ? . Awak kelas mana ? . Umur ? . Jangan lah asyik tundukkan muka je , malu ke ?"soal Mark lagi . Aku sudah gelabah bagai nak gila.

Kenapa mesti dia tanyakan soalan ?? . Apa aku nak jawab ni ? . Apa ni !.

Sekali lagi aku menggeleng . Habistu ? . Nak suruh aku angkat muka lepastu jawab soalan dia tu ? . Hell no !.

"Maksud awakk , awak tak berminat cakap pasal ni dan awak tak berminat nak berkenalan dengan saya ea ?"soalan cempumas dia mula keluar . Sudah , nak jawab apa ni ?

[Just Pretend ] + MarkOnde as histórias ganham vida. Descobre agora