°part35

530 57 22
                                    

Author pov
Mata di pejam kan kerana sakit di kepala nya bagai kan tiada penghujungnya . Demam nya masih belum kebah jadi dia terpaksa mengambil cuti hari ini.

Malangnya nasib Won kyung apabila Wonwoo dan Mrs Jeon masing masing sibuk . Wonwoo ada kelas manakala Mrs Jeon sibuk di kedai bakery nya kerana ada event besar besaran yang akan di adakan dan kedai nya terpilih untuk menyedia kan kek.

Jadi tinggal lah Won kyung keseeorangan di rumah dengan keadaan demam yang masih berbaki . Nasib malam semalam dia Mrs Jeon pergi ke klinik untuk mendapat kan rawatan dan ubat . jadi tidak lah teruk sangat sakitnya pagi ini.

Kring kring !

Mata yang di pejam tadi dibuka . Dia berdecit perlahan kerena waktu rehat nya diganggu . Dengan perlahan dia mengambil telefonya yang tidak henti henti berbunyi dari tadi.

Mata mengecil dek terkena cahaya yang datang dari telefonya . Perkataan yang tertera di baca.

Mark

Membulat terus matanya . Dia berdehem perlahan kerana takut suara serak semasa mereka bercakap.

"Anyeong"kata Won kyung perlahan.

"Oh god . Baru tenang hati saya dengar suara awak tau tak . Jujur saya cakap dari tadi saya risau sebab awak tiba tiba tak datang . Tanya Sohye dia pun tak tahu . Heash !, suka buat orang risau . Are you okay ? . Masih demam lagi ke ?"

Tanya Mark dengan nada risau.

"Ada pening pening sikit ni . Deman pun ada lagi sikit . Esok boleh lah sekolah"jawab Won kyung.

"Janji esok awak sekolah ok ? . Saya letak dulu ok ? . Hari ni penat gila ! , cikgu pun tak henti henti bagi latihan . Hm . Anyeong , jangan lupa makan ubat . Semoga awak cepat sihat . Esok awak boleh sekolah , tak de lah saya rindu awak"

Kata Mark dengan nada biasa.

"Awak cakap apa ? . Saya tak dengar"tanya Won kyung semula . Dia dengar cuma takut tersalah dengar.

"Tak de apa apa . Bye!"ucap Mark lantas mematikan telefon.

Won kyung mengerutkan dahi dengan perangai Mark yang semakin berubah . Mark kerap men'chat'nya . Malam tadi nak dekat seratus lebih Mark menghantar pesanan . Jenuh Won kyung nak membalasnya.

Dalam diam dia tersenyum . Siapa sahaja tidak suka crush mengambil berat tentang diri kita kan ? . Dia suka Mark begini , Mark yang suka mengambil berat tentang nya.

"Kalau lah aku boleh berhenti kan masa"keluh Won kyung perlahan . Dia hanya ingin masa manis bersama Mark dan memadam semua kisah pahit mereka . Kalau boleh jangan wujud kan nya.

Dia tahu dia langsung tidak layak mendekati lelaki yang bernama Mark itu . Malah berharap ? . Memang tidak.

Langsung tidak . Perempuan noob sepertinya itu tidak layak berbuat apa apa.

Tiba tiba Won kyung teringat masa mereka kecil . Bersekolah di tadika yang sama . Semasa itu Mark kerap kali dibuli kerana baru berpindah dari Kanada . Dia langsung tidak pandai berbahasa korea.

"Auch ! . Stop it ! . Its hurts !"jerit Mark dengan suara kecil itu semasa di tolak jatuh ke dalam lumpur.

Dan semasa itu muncul seorang gadis bertocang dua bersama anak patung berwarna merah di dakapan nya . Dia berdiri membelakang kan Mark itu untuk melindungi Mark.

Entah apa yang menguatkan dirinya untuk melindungi lelaki itu . Sedangkan dia sangat pendiam orang nya.

Anak patung itu di peluk erat kerana dia tidak lah berani mana . Cuma dia kesian melihat budak lelaki yang berasal dari Canada itu dibuli.

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now