°part11

558 65 4
                                    

Author pov
Seperti biasa . Pandangan jijik pelajar sekolah terhadapnya masih . Malah telinga Won kyung dapat mendengar suara suara yang sedang mengatanya . Itu juga sudah biasa . Tapi , apa yang mereka bicarakan bagaj menarik perhatian Won kyung untuk mencuri dengar . Selama ini, dia hanya memekakkan telinga sahaja.

"Wei , korang dah tengok gambar tu ?"

"Dah wei . Bapak berani juga Won kyung ni"

"Dia dah tempah maut kot"

Telefon di buka . Laman web sekolah di cari . Terpampang gambar dia dan Mark di dalam bas . Duduk bersebelahan . Sebagai muka surat depan.

Isi artikel itu di baca.

'Jeon Won kyung sekali lagi menyundal ?'

Jeon Won kyung . Pelajar kelas 5A1 . Nampak nya sekali lagi dia tertangkap keluar bersama sama dengan budak paling femes di sekolah Lee Mark . Dan paling cliche nya , Jeon Won kyung kelihatan menyandarkan kepalanya di bahu Lee Mark !.

Di bawah artikel itu di selitkan gambar Won kyung sedang tidur di bahu Mark . Dan dalam gambar itu kelihatan Mark sedang memandang muka Won kyung dengan teliti.

"B-bila dia pandang ?"tanya Won kyung sendirian . Dia menscroll lagi untuk membaca komen.

Hena29:bila aku baca balik . Artikel sekolah ni just banyak cerita pasal Jeon Won kyung je . Apa dho , bosan ! . Banyak lagi berita gempak . Macam pengetua kawin empat ke.
Deuxcyh123:tak serik atau nak perhatian?.
Kiyowo.com:nasib esok aku tak datang , kalau tidak ronyok dah muka budak ni.
ParkHagas:jangan ganggu oppa kami !.
i am im 96:duh , korang memang tak de kain sampai nak kena menyemak tepi kain orang ?

2000 more coment...

Mata di kecilkan . Sakit melihat komen manusia bagai tiada otak itu . Kecuali komen dari 'i am im96' . Auch , abang im sangat caring . Mari stan Monsta x.

Ehem.

Telefon di simpan di kocek lalu kaki nya lantas melangkah untuk naik ke kelas.

Sesampai di kelas . Seperti biasa . Muka mereka seperti jijik Won kyung sekelas dengan mereka.

"Hak , aku rasa geli dho masuk kelas ni . Harap je kelas pandai . Tapi tulah , ada perosak"kata seorang pelajar semasa Won kyung melintasi mereka.

"Attention seeker gila betina ni"kata seorang pelajar lelaki.

"Yeay . Our trash dah sampai !"

"KORANG BOLEH DIAM !?"jerit Mark . Dia tak tahan . Bagi nya artikel yang di sebarkan itu sangat tidak waras . Salah ke mereka sebagai rakan sekalas balik bersama ? . Banyak lagi wei yang buat macam tu . Tapi langsung tak kecoh macam sekarang ni.

"Kenapa nak kena jijik ? . Benda normal kot . Apa ? . Nak cakap korang tak pernah balik dengan kawan yang berlainan jantina ? . Hehh , tak payah tipu . Belambak je kan ?! . Jadi , apa masalah korang nak kecoh ? . Wei , korang dah matang kan ? . Kenapa semua macam tak de otak ? . Malu sikit dekat hobae kita . Dia tak sibuk pun nak ambil tahu pasal ni . Tapi korang serious tak matang"marah Mark bernada kesal . Satu kelas diam . Tak sangka dia akan back up seketul Won kyung.

"Dia orang tak kesah . Sebab Jeon Won kyung bukan sekelas dengan mereka"kata satu suara . Tau lah mereka suara siapa . Lee Hye Ri.

Mark mengeluh sambil mengeleng kan kepalanya . Ada saja nak di jawab kan.

"Jangan jadi tak matang sebab satu hal remeh"kata Mark lalu keluar dari kelas . Jihoon yang melihat rakannya itu turut bangun lalu keluar dari kelas.

Terdiam semua dalam kelas . Termasuk Won kyung.

Mereka tahu hal ni sangat remeh . Setakat balik bersama pun heboh satu sekolah . Apa ni dho.

"Aku tahu apa yang korang fikirkan . Tapi korang kena ingat . Mark tu budak famous dan dia tak biasa bergaul dengan perempuan . Tiba tiba je dia keluar dengan perempuan

Tak boleh blah dengan Won kyung ni ? . Tak remeh ! . Jangan termakan dengan kata kata Mark tadi . Teruskan anggapan korang tentang Won kyung . Apa yang korang fikir tu betul . Won kyung memang jalang"kata kata pedas dari Hye Ri di tuju untuk Won kyung.

Keadaan jadi seperti biasa . Bagai tiada apa yang berlaku . Mereka sibuk membuat hal masing masing.

"Won kyung-shi . Gw-gwencaha ? . Mian sebab tak cakap apa apa masa si gila tu cakap buruk pasal awak"pinta Sohye.

"Yah , saya ok . Tak perlu risau"jawab Won kyung sambil tersenyum.

"Jangan simpan Won kyung"ujar Sohye . Sekali lagi Won kyung hanya tersenyum.

■ ■ ■

KRINGGG !! Krekkkk !! KEBABOMMM !!! . WUSH WUSHH !! GEDEBUMMMMM !!

Lonceng tadi bermaksudnya tamat waktu persekolahan . Pelajar bergegas-gegas keluar dari sekolah . Ada yang naik kenderaan sendiri . Ada yang naik , motor . Ada juga yang naik kerata cable . Laluan itu mengguna kan wayar tiang elektrik . Kaya sungguh beliau

"Won kyung . Khaja balik !"ajak Sohye . Dalam Kelas mereka tinggal hanya ada beberapa sahaja orang murid.

"Khaja"kata Won kyung lalu bangun dari kerusinya . Mereka jalan beriringan keluar dari kelas . Sambil itu mereka bebual kosong.

Sampai di koridor locker . Tiba-tiba beberapa orang mula mengepung mereka.

"Apa ni ?!"jerkah Sohye apabila perasan yang mereka di kepung.

"Apa kau kata ?"celah seorang dari mereka . Dia menggangkat muka dan orang itu adalah

Lee Hye ri.

Macam mana Hye Ri boleh tahu ? . Well , Hye Ri ni kaya . Dia boleh upah orang ekori Mark . Kira spy.

Vote❣

[Just Pretend ] + MarkWhere stories live. Discover now