Bab 31

18.1K 806 135
                                    

Kelab malam yang tadinya hanya kedengaran bunyi dentuman muzik yang kuat pantas berubah. Kekecohan yang ditimbulkan oleh kedua kembar seiras itu membuatkan aktiviti Irfan terhenti. Pelacur yang berada di atas riba di tolak perlahan.

"You nak pergi mana tu? " Tanya pelacur yang melayan nafsu binatang Irfan sebentar tadi.

"Biy nak tengok kekecohan jap.." Jawap Irfan sambil tersenyum sinis.

                              ****

Di tempat kekecohan yang terjadi akibat pasangan kembar seiras tadi   , kini mereka berdua telah pun berdiri menghadap  seorang lelaki yang memilik badan yang sasa dan memiliki tato di seluruh tubuh badan nya jauh berbeza dengan bentuk badan mereka yang hanya tegap namun tidak sasa seperti lelaki di hadapan mereka . Wajah lelaki itu sudah penuh dengan air kencing syaitan. Si abang sudah pun tersengih manakala si Adik telah pun tertawa terbahak bahak.

Ya, punca utama adalah dari mereka. Hal ini terjadi kerana ulah si Abang yang tersadung  akibat kaki meja lalu tangan nya memegang dan gelas kaca besar yang di penuhi air kencing syaitan itu  tertumpah tepat pada wajah lelaki sasa tersebut.

Jadinya, mengamuk lah lelaki sasa itu dan bertindak kasar dengan cubaan menumbuk si Abang. Tetapi lain pula jadi nya. Si adik datang membantu dengan menghempaskan botol kaca arak pada kepala lelaki itu. Meraung lah jadinya.

Maka bermulalah aksi tumbuk dan elak anatara mereka bertiga. Membuat semua pelanggan yang berada di dalam kelab malam tersebut lari bertempiaran.

Lelaki sasa tersebut rebah menghempap meja bulat yang berdekatan akibat sepakan si Adik.

Serangan daripada adik beradik kembar tersebut berjaya menumpaskan lelaki sasa tersebut. Dan lelaki sasa itu pula pengsan tidak sedarkan diri.

Irfan yang melihat kejadian di hadapan matanya tersenyum sinis. Melihat adik beradik kembar itu berlawan dengan lelaki sasa tadi membuat dia tertarik untuk memiliki anak buah seperti adik beradik .

Lalu Irfan menuju ke arah kembar seiras itu  dengan kedua tangannya di masukan ke dalam kocek seluar.

"Berhenti " Arah Irfan dengan senyuman sinis nya.

"Siapa kau?"Tanya si Abang dengan langkah bersiagah.

"Aku ada tawaran untuk korang berdua.." Kata Irfan.

Adik beradik kembar itu berpandangan sesama sendiri sebelum mengangguk.

Umpan dah kena..

                               ****

Wajah Ayumi di tenung lama. Perlahan lahan dia mendekati Ayumi kemudian bibir merah semula jadi milik Ayumi dia kucup lembut.

Perlahan lahan anak mata yang berwarna hijau kelihatan apabila terasa ada yang mengganggu lena nya.

Membulat mata Ayumi melihat Faris yang menguncup dia itu. Pantas sahaja muka dia merona merah. Dada bidang milik suaminya di tolak lembut.

"Apa awak buat.??"Tanya Ayumi cuak.
"Cium kau lah.."

"Awak..." Wajah Ayumi menunduk malu menyorok dengan cara menghadap dada bidang Faris.

"Dah jom keluar dah malam ni. Masa untuk makan malam." Kata Faris lalu bangun dari kedudukan asal nya. Dalam diam dia tersenyum terhibur dengan gelagat isterinya yang baru bangun tidur itu.

Ayumi akur. Sebelum itu dia melangkah menuju ke bilik mandi untuk membasuh muka. Kemudian barulah dia menyarungkan tudung ekspres biru laut miliknya.

"Esok kita akan bertolak ke Perancis jadi malam ni packing semua barang barang kau untuk dalam jangka masa org hari.."Arah Faris ketika melangkah masuk ke dalam lif rumah nya.

"Untuk apa?"Tanya Ayumi bingung.

"Uruskan syarikat."

                               ****

AYUMI P.O.V

Okey aku betul betul menyesal ikut dia pergi negara orang ni. Arghh. Gila. Bunyi tembakan tu memang tak leh berhenti ke...

Jerit aku dalam hati. Kau gila kalau tak jerit kalau kau dalam keadaan yang aku hadap ni.

Tiga. Bukan empat buah kereta yang aku tidak kenali jenama nya sedang mengekori kereta yang di pandu anak buah Faris. Faris ada aje dekat sebelah aku. Badan tegap miliknya aku peluk sekuat hati.

Sekarang aku memahami perasaan Haikal dan Raikal masa dekat Jepun dulu. Masa aku bawa kereta dalam kelajuan maksimum dan mereka penumpang aku masa tu sebab ada musuh kejar macam sekarang ni. Bukan main diaorang jerit sampai nak pekak telinga aku ni.

Pelukan pada pinggang Faris aku eratkan lagi. Bunyi berdas das tembakan jelas kedengaran dari arah belakang kami. Suhu badan aku dah menurun dah bukan sebab takut tapi kelajuan kereta ni. Bapak laju nak mati wei.

Faris pula dia peluk aku bagi tenang sikit tapi aku tetap tak tenang.

"Jangan takut macam ni please .. Kita akan selamat percaya lah." Pujuk dia lembut. Aku terkesima sebentar.

"Boss dorang makin ramai.."Kata anak buah Faris a.k.a pemandu kereta yang aku tumpang ni.

"Tch..tak guna." Sempat aku menangkap Faris mendecit.

Kemudian dia menoleh kebelakang. Apa yang dia lihat aku tak tahu. Yang aku tahu aku nak muntah sekarang ni. Dah lah jalan pun bukan nya rata sangat.

"Hey baby girl tolong ambilkan sesuatu dekat bawah tempat duduk kau tu.."Arah Faris sambil berusaha melepaskan rangkulan di pinggang nya.

"Saya takut" Luah aku.

"Jangan risau. Kita selamat tak lama lagi. " Dia sekali lagi cuba menenangkan aku. Aku tenang. Kemudian ikut arahan dia. Tangan aku raba di bawah tempat duduk aku. Ada satu benda benuk pemengang then aku tarik.

Wah banyak nya senjata. Aku pilih pistol yang berwarna hitam dan memiliki satu ukiran yang cantik. Jangan tanya apa nama dia sebab aku pun tak tahu.

Dah betul tekaan korang. Bawah tempat duduk aku tu ada tempat simpanan senjata.

Tangan aku terketar ketar menyerahkan pistol yang memilik muncung yang pandang itu pada Faris. Bukan bermakna aku takut pegangan pistol. Tak. Ketakutan aku pada kelajuan masih tersisa sebenarnya.

"Cantik kau pilih.."Puji Faris. Kemudian dia keluarkan kepala dia melalui tingkap kereta lalu tembakan bertubi tubi dia lepaskan .

Manakala tangan aku meraba beg tangan milik aku untuk mencapai telefon pintar.

Korang nampakkan aku tengah dalam bahaya ni. Hapuskan orang yang kejar aku sekarang.

Aku menaip pantas pesanan ringkas untuk anak buah aku yang berada dalam negara ni. Hey. Masih ingatkan aku ni PERMAISURI DUNIA so anak buah aku mesti ramai.

Selang beberapa minit aku terdengar bunyi letupan besar dari arah belakang. Cepat pun kerja.

Faris yang dalam keadaan posisi tadi masuk kembali pistol tadi dia sorokkan daripada aku.

Aku buat muka blur.

"Apa kerja awak sebenarnya." Tanya aku sengaja menguji kepercayaan dirinya.

Faris terkedu.

#####

P/S:

Siapa nak join masuk gp wsp.?

Ifa boleh buat. Bagi memudahkan korang dapat info terkini dan dapat lebih mengeratkan silaturrahim antara awak dengan saya

Suri Hati Mr. MAFIA [ C ][S3] Where stories live. Discover now