다섯 ❀

1.2K 153 62
                                    


a/n: mark, renjun, haechan, minhee dan perempuan yg pakai cat ears tu -woojaehyun 😍

dan... happy 6k reads! terima kasih gais. *lap air mata* uwu ≧▽≦

❝ orang dah tak suka kita lagi. apa yang boleh kita buat? nak goda dia? hm sorry ah, bazir masa aku je.❞  kim minhee, 2k18.

°˖✧◝ ◜✧˖°

"nct dream dah sampai!!" teriak seorang pelajar perempuan ketika aku ingin melangkahkan kaki ke dalam perkarangan sopa. aku automatik memandang ke arah sebuah van hitam yang baru sahaja berhenti di hadapan sekolah. dalam masa yang sama, ramai fangirl berfangirling dan berlari ke arah pagar sekolah dan segelintir daripada mereka saling tolak-menolak dan aku turut menjadi salah satu di antara mangsa tolakan itu.

"renjun oppa, marry me!!"

"JAEMINーAH, SARANGHAE!!"

aku hilang imbangan dan terjatuh. "tiap-tiap hari macam ni ke siak?" rungut aku dan ketika aku ingin bangun, tiba-tiba ada satu tangan yang menghulur ke arah aku. aku memandang wajah manusia yang baik hati tersebut. uhh hensem.. aku teragak-agak untuk menyambut huluran dia. dan akhirnya, aku tetap menyambut huluran lelaki itu.

"gomawo, errー" belum sempat aku nak tengok nametag dia, dia terlebih dahulu memperkenalkan dirinya. "saya hyunjin, hwang hyunjin." katanya sambil mengukir satu senyuman. "ah nae, gomawo hyunjin-sshi." ucapku sambil berjalan.

"dan awak...?" aku memandangnya dan baru teringat aku belum memperkenalkan diri aku. "kim minhee." hyunjin mengangguk sambil berjalan di sebelah aku.

"awak budak baru kelas 18-A tu kan?" aku hanya mengangguk. "oh, saya daripada kelas sebelah. btw, nice to meet you, minhee-sshi. kalau ada masa nanti boleh la kita berbual ya." kata hyunjin sebaik sahaja kami berdua tiba di hadapan kelas. "nae, nice to meet you too." aku tersenyum sebelum berpisah dengan dia, masuk ke kelas masing-masing.

ketika aku ingin masuk ke kelas, aku terdengar bunyi orang berdehem daripada belakang. aku menoleh ke arah sumber suara tersebut dan rupanya jaemin bersama member lain. aku hanya menoleh ke hadapan semula dan masuk ke dalam kelas. "annyeong minhee-sshi." sapa yejin setelah aku melabuhkan punggung di atas kerusi. "oh annyeong yejin-ssi."

"oh! jaemin-ah, annyeong. korang pun.." sapa yejin kepada nct dream. okay so kalau boleh dia nak tegur satu kelas ke camne??

aku memandang dua kerusi di sebelah kiri aku yang masih kosong. "mana budak dua ekor ni." ucapku perlahan. "oh lupaa, diaorang ni selalu datang lewat." sambung aku lagi.

tiba-tiba kerusi aku ditendang daripada belakang. aku memandang jaemin yang sedang tersenyum. noo.. stop it jaemin. kau dah ada crush kan.

"apa?" senyuman jaemin makin melebar. apakah? "kau suka dia?" tetiba jaemin mendekatkan wajahnya ke muka aku. aku menelan liur dan kedepankan kerusi aku. "suka? siapa?" aku mengerutkan kening.

"eleh, pura pura tak tahu pulak dia ni. tadi tulaa. yang tolong kau bangun tu." kata jaemin dan aku hanya sekadar membalas, ohh.. dia nampak? "suka apanya? aku baru je kenal dia tak sampai 10 minit yang lalu." aku menafikan kata-kata jaemin. "suka apa ni??" tetiba haena dan soeun muncul tepat pada waktunya.

straight. nct dreamWhere stories live. Discover now