아홉 ❀

1.2K 167 51
                                    

a/n: sebelum itu, mari kita sama sama appreciate meme di atas. macam mana manusia yg bernama na jaemin ni boleh jadi meme dan handsome dalam masa yg sama? idk ( ๑ิټ ิ)

ok staph. sorry terfangirling pulak kat sini :')

°˖✧◝ ◜✧˖°

aku mengajak haena dan soeun pergi ke koperasi untuk membeli sedikit jajan (lah sangat). ketika dalam perjalanan ke koperasi, kami terserempak dengan felix dan hyunjin.

asyik-asyik terserempak dengan diaorang je ek? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

kebetulan diaorang pun nak pergi koperasi jugak. maka kami berlima masuk ke dalam koperasi berjemaah.

"woi minhee, alang alang lanje ah aku sekali." haena mempamerkan muka tidak malu sambil membuat puppy eyes.

"berhenti buat mata camtu ngok, kau ingat aku tergoda ke?" kata aku sebelum mencapai banana uyu di dalam peti ais.

(aku tak tahu apa nama peti ais yang simpan banyak2 air tu 🌚)

"kedekut gila kau ni hmph." balas haena lalu pergi ke bahagian potato chips.

aku kemudiannya beralih ke bahagian gula-gula dan mencapai dua paket chewing gum berjenama wrigley's doublemint yang warna hijau tu.

(ok gais so aku tahu tak logik koperasi sekolah jual chewing gum n potato chips tapi... imagine jelah 🌚, tq)

setelah itu, aku beratur untuk membayar di cashier, begitu juga dengan yang lain-lain.

15 minit kemudiannya kami keluar daripada koperasi dan duduk di bangku yang berdekatan. "sabtu ni korang free? jum lepak kat rumah aku." pelawa felix sebaik sahaja melabuhkan punggung di atas bangku.

"jom jom!" sokong haena. aku dan soeun mengangguk tanda setuju.

dan ketika kami sedang syok berborak sakan, tetiba nct dream lalu di hadapan kami. jaemin memandang aku sambil tersenyum.

aku terkedu. apa yang baru jadi ni weh? jarang jaemin senyum kat aku secara tiba-tiba. apapun aku maintain muka tenang sambil membalas senyumannya.

"dapat tengok dia daripada jauh pun dah cukup untuk buat aku gembira." kata soeun dengan perlahan namun masih dapat didengari oleh haena.

"siapa? jeno?" tanya haena dan soeun terkejut. "m-macam mana kau tahu?" tanya soeun, separuh berbisik. haena tidak membalas tetapi hanya memberikan wink kepadanya.

°˖✧◝ ◜✧˖°

"ingat jaemin, masa kau cuma seminggu jer." bisik renjun. jaemin menelan air liur setelah mendengar peringatan tak berbayar daripada renjun.

"pikir baik-baik hyung..." kali ni chenle pula berbisik ke telinga jaemin. jaemin berasa geli buat seketika. tidak cukup dengan itu, chenle memberikan jaemin satu pandangan creepy.

 tidak cukup dengan itu, chenle memberikan jaemin satu pandangan creepy

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
straight. nct dreamWhere stories live. Discover now