- eighteen

435 61 10
                                    

Seo Mira

"untuk malam ini, kita tidur dekat sini. esok aku bawak kereta lak. kita balik esok k?" aku berkata kepada mereka yang sedang menonton tv.

"can we stay a bit longer? I miss this place :(" renjun berkata dengan bahasa inggeris nya. oh nasib baik aku faham. kalau tak aku dah macam orang gila tak faham.

"haahlah mira. aku nak tinggal kat sini, tak puas lagi nak jalan jalan dekat sini." jisung berkata dengan muka minta simpati .

aku memandang mark. mark turut memandang aku. dia mengangguk tanda setuju dengan cadangan jisung dan renjun yang ingin tinggal di sini. kenapa aku pandang mark? sebab selalunya memang aku akan tanya dia sebelum buat keputusan.

aku mengangguk setuju. kesian lah pula bawa diorang lepastu tinggal dekat sini sekejap je. alang-alang sekarang ini cuti sekolah, jalan jalan jelah dekat sini.

"dah pergi tidur! nanti aku kejut tiada siapa pun nak bangun." aku menutup tv untuk mereka semua . sebenarnya kami semua tidur di ruang tamu ya termasuk aku.

aku takut nak pergi atas. manalah tahu ada tikus ke lipas ke. almaklumlah, rumah lama tinggal kan. lagipun aku balik ini pun bukannya nak kemas rumah ini. hanya nak melawat tempat lama.

dan ya, apabila tidur dengan mereka, aku di tengah-tengah. haechan di kiri aku dan renjun di kanan aku. disebabkan orang kata tidur belah kanan lebih afdhal aku menghadaplah ke kanan.

aku tak sangka aku akan bertemu mata dengan renjun. aku agak terkejut kerana dia tidak tidur lagi.
"eo, a-asal kau tak tidur lagi ini?" aku tanya ke arah renjun yang hanya diam dari tadi.

"hm saja. kau pun tak tidur lagi."renjun berkata dengan senyum kecil. buat seketika kami terdiam sebentar. terdengar dengkuran kecil yang dihasilkan oleh yang lain. penat sangat agaknya.

"mira," renjun memanggil aku perlahan tapi cukup untuk didengari.
aku hanya meng hmm kan sahaja.

"rindu kau." aku mengerutkan dahi aku. rindu aku? maksud dia? aku ada depan dia kot.

"goodnight ~" dia terus menyelimutkan diri dia dan tidur dengan lena. aku hanya memegang pipi aku.

tanpa berfikir banyak , aku terus tidur. aku ingin lupakan apa yang baru terjadi ini. otak malam ini bangang takleh nak berfikir dengan betul.

<❇>

"mira, bangunlah." aku terasa tamparan kecil berkali-kali di pipi aku. aku mula membuka mata aku perlahan-lahan. jeno rupanya.

aku bangun dengan rambut yang serabai. aku tengok sekeliling aku semua sudah kemas. tiada tilam dan bantal yang berselerak. hanya aku saja yang belum mandi.

"bangun, pergi mandi. nanti mark balik dengan lucas, diorang beli makanan." jeno kata sambil cuba mengangkat badan aku. tah hantu apa rasuk diorang bangun awal sangat.

aku hanya bangun dan ambil baju aku dan seluar. aku ke tandas. memandangkan ada orang di dalam tandas, aku hanya menunggu dengan muka mengantuk. aku hampir tertidur di depan pintu tandas itu.

belum sempat kepala aku ke hadapan, pintu tandas itu terbuka memaparkan renjun yang baru selesai mandi. pegh dengan rambut basah dia dengan tuala dia letak di bahu dia. peghhhhh.
author : ya Allah gugur iman aku HAHAHAHAHAH

"hai! goodmorning sleepyhead~" renjun senyum aku dan menggosok kepala aku dan menyebabkan muka aku merah dan mula tumbuk perut dia perlahan.

dia mengaduh kesakitan dan minta aku untuk melepaskan dia. aku memberikan dia jelingan dan masuk ke dalam tandas dengan muka monyok seribu.

sementara renjun, hanya tergelak kecil dengan perangai mira seperti budak-budak itu.

is this the real beginning? if yes, i wish i will stay with you forever.

<♥>

tbc
- okay srs aku kata aku inesen

wish + renjunWhere stories live. Discover now