- thirty

730 80 21
                                    

Seo Mira

9 bulan kemudian..

Aku sedang sidai baju dan tiba-tiba perut aku sakit. oh ya, aku di rumah eomma aku sebenarnya kerana aku ingin jumpa eomma. Aku terduduk di atas tanah akibat sakit dibelah bawah. eh ko pepandai faham lah.

"e-eomma!" aku menjerit tapi tidak cukup kuat. mujur masa itu, appa aku lalu di bahagian dapur untuk membasuh pinggan jadi dia ternampak aku yang sedang menahan sakit.

"eh mira, kamu kenapa ini?!"appa menghampiri aku yang kian lemah, appa memanggil eomma untuk menolong dia mengampu aku. "mira sayang, kamu bertahan jap eomma panggil ambulans dengan renjun datang" lalu aku nampak eomma berlari masuk kembali ke dalam rumah.

appa mengangkat aku masuk ke dalam rumah supaya aku tidak pengsan di bawah terik matahari. "sabar mira, jangan pengsan, jangan tidur , bertahan sekejap je, nanti ambulans datang ambil kamu" appa kata. aku hanya mampu bertahan. peluh menitis satu persatu.

beberapa minit kemudian, ambulans datang mengambil aku yang semakin lemah, kau kuat mira, kau kuat.

<❇>

Huang Renjun

Aku terus memecut laju setelah mendapat panggilan daripada eomma yang mengatakan mira ingin melahirkan anak kami. semua kerja aku yang banyak, aku tangguhkan begitu sahaja.

nasib baik hari ini jalan raya tidak sibuk dan tiada polis trafik yang menjaga kesesakan lalu lintas. kereta kereta yang lalu lalang semua dipotong laju oleh aku.

sesampai aku di hospital , aku terus ke wad bersalin kerana dikatakan mira sudah dipindahkan ke sana. aku ternampak kelibat eomma dan appa mira. "eomma , appa, mira mana?" aku memegang lengan eomma.

"dekat dalam," eomma berkata sambil tangannya menunjukkan ke arah pintu bilik wad itu. "maafkan saya, siapa suami kepada puan Mira, dia perlu bersalin sekarang!" jururawat tiba-tiba keluar dari bilik itu.

"saya!" aku mengangkat tangan aku dan pergi ke arah jururawat itu. "kalau macam itu, sila ikut saya sekarang!" aku pun mengikuti jururawat itu masuk ke dalam bilik itu.

semoga semuanya berjalan dengan lancar.

<❇>

Seo Mira

Setelah lama aku tak menyedarkan diri, akhirnya aku membuka mata aku perlahan - lahan. cahaya lampu siling menyilaukan mata aku. aku berdecit sedikit.

"mira, awak dah bangun ke?" kata renjun yang aku baru perasan dia ada dekat sebelah aku. "eh tak, awak tak nampak ke saya tidur lagi ini?" aku berkata .

p/s : srs aku kata aku cringe teruk part ini - rin

"itu, sebelah kiri awak" renjun menunjuk ke arah seorang bayi lelaki di sebelah aku dengan senyuman paling lebar di muka. aku tersenyum bangga melihat anak aku di sebelah aku.

aku mengambil bayi itu dan menilik muka dia. harap bayi ini akan jadi bayi yang taat kepada aku dan renjun.

<♥>

4 tahun kemudian..

"huang injun! janganlah buat adik macam itu!" aku menjerit dari dapur apabila terdengar tangisan daripada anak aku yang nombor dua.

"injun tak buatlah mama! adik yang terjatuh masa berjalan!" injun datang ke arah aku dan membawa aku ke depan. aku mengelap tangan aku pada apron yang sedang aku pakai sekarang.

"huang donghyuck anak mama, dah pandai berjalan ke?" aku memegang donghyuck dan mengangkat dia gaya dukung.

ting ! tong !

"awak ! tolong bukakan pintu!" renjun turun dari tingkat atas setelah aku memanggil dia. entah apa yang dia buat dekat atas pun aku tak tahulah.

renjun membuka pintu rumah dan mulalah segala beruk beruk itu masuk ke rumah aku. dalam sekelip mata sahaja, donghyuck di tangan aku dirampas oleh haechan. aku hanya membiarkan sahaja.

"pakcik! annyeonghaseyo!" injun berkata dan menunduk sedikit kepada kawan kawan aku. memang itu yang dia selalu buat dekat mereka apabila mereka datang. memang aku menerapkan dalam diri dia. almaklumlah supaya donghyuck ikut dia nanti.

"alolo donghyuck, dah pandai berjalan ya?" haechan berkata apabila donghyuck cuba berjalan ke arahnya. okay lagi satu kenapa aku bagi nama dia donghyuck? sebab masa kecil dulu donghyuck selalu menangis tapi bila dengan haechan, dia diam. Jadi, kiranya dia ini anak kesayangan haechan lah HAHAHA.

"eh injun, tengok ini, pakcik belikan ini untuk kamu" chenle memanggil injun yang sedang duduk di riba jisung. injun seperti teruja dengan hadiah yang dibelikan oleh chenle.

"nah, untuk injun!" chenle memberikan dia patung minion kepada injun. "terima kasih, pakcik, sayang pakcik" injun memeluk chenle dan pergi ke renjun.

kemudian , kami semua sambung bersembang tentang kerjaya kami semua dan kehidupan kami.

i wish we stay like this, forever . 💛 .

<♥>

the end
-habis sudah, okay chap ini senanya aku tak biasa buat jadi maafkan aku kalau ada kesilapan

terima kasih kerana sudi baca ff ini dan vote dan komen walaupun aku tahu ff ini teruk bebeno.

btw, new ff is coming so please look forward to it . xoxo muah.

p/s: aku tak suka chap ni sebab bahagian atas tu tapi part anak tu aku suka HAHAHAHAHAH

wish + renjunWhere stories live. Discover now