- twenty six

433 57 14
                                    

Rin

"wei korang, tahu tak macam mana nak elakkan semua seksaan ini?" chenle berkata sambil menunjukkan jarinya ke mira dan renjun. mereka yang lain semua tayang muka sendu.

"eh ko dengki, senyap!" renjun memandang chenle dan serta merta dengan itu chenle senyap sementara mira hanya menampar perlahan peha renjun. "janganlah marah dia, maaf lah sebab buat korang rasa macam nak termuntah ke apa ke haha,"

korang nak tahu ke apa yang diorang buat? okay macam ini, mira duduk bersila di depan tv dan renjun baring di atas peha mira lalu renjun hendak membisikkan sesuatu kepada renjun tapi mereka ingat si mira dengan renjun ini buat benda lain. jahahaha otak tak suci bai lmao.

k kembali kepada cerita,

mira bangun untuk ke dapur. dia diikuti dengan mark dan jaemin. mereka mahu masak tteokbokki , jadi mereka mahu tahu cukup tak barang yang ada bagai.

"wei mark , cukup ke semua ini?" mira tanyakan ke arah mark yang turut sedang mencari sesuatu. "hm, tak cukup ini , jomlah pergi market ." mark berkata. jaemin dan mira hanya mengangguk.

"korang nak pergi mana?" jisung yang ingin mengambil air membuat muka ingin tahu apabila mereka bertiga cuba menulis senarai yang ingin dibeli. "nak pergi market , korang duduk jelah rumah, kemas apa yang patut jangan nak buat benda pelik pula." kata jaemin dengan nada bergurau pada ayat akhirnya.

"ish, kami semua ini straight tau!" jeno menjerit dari ruang tamu. telinga mamat ini serius besar gila boleh dengar daripada tempat yang agak jauh.

<❇>

Seo Mira

Aku meletakkan cili di dalam troli lalu menolak troli itu untuk ke tempat mark dan jaemin berada. Belum sempat aku ingin ke mereka, tiba-tiba aku terlanggar seseorang. Aku cepat cepat ke hadapan troli itu untuk membantu dia.

"ah maaf maaf, awak okey?" aku membantu orang itu bangun tanpa melihat muka dia. orang itu mengesat bahagian baju dia yang kotor. dia kemudian memandang muka aku begitu juga dengan aku. ketika aku melihat muka dia, aku terkejut dengan kehadiran dia begitu juga dengan orang itu.

"s-sooyoung?"

"mira! wahh" dia terus memeluk aku, aku agak terkejut tapi aku hanya membalas pelukan dia sikit. takut nanti jaemin dan mark nampak , mampus aku. dia meleraikan pelukan kami dan berundur ke belakang sedikit. "kau pergi mana do? dah lama tak nampak kau, masa graduasi sekolah pun kau tak ada." sooyoung bertanya.

aku hanya tergelak kecil dan menggeleng kerana dia nampak agak comel di situ. "aku belajar dekat london sana, appa aku suruh. aku pergi awal sangat itulah itu" aku berkata dengan senyuman. sementara sooyoung hanya mengangguk faham. lepas itu , aku teringat tentang jaemin dan mark lalu aku meminta izin dari sooyoung untuk ke mereka. aku takut lah kalau mark dengan jaemin cari aku.

"aku nak nombor kau, boleh?" sooyoung mengeluarkan telefon dia dan memberikan kepada aku. aku mengangguk dan menulis nombor telefon aku dan save kan untuk dia. sooyoung mengucapkan terima kadih dan menunjukkan eye smile dia yang boleh buat orang lain mati. hahah just kidding.

skip

"eh mira, tadi kau jumpa siapa?" mark tanyakan ke arah aku setelah aku sampai di sana. "em kawan aku dulu." aku mengangkat bahu aku sedikit. mark dan jaemin hanya mengangguk faham.

kami ke kauter untuk membayar barang yang kami beli. disebabkan aku dan mark lupa hendak membawa dompet, jaemin terpaksa bayar untuk kami . lol . "kau kan kaya hehe" aku cuba mengusik jaemin yang mengeluarkan duitnya daripada dompet dengan terpaksa.

"pala hotak ko aku kaya," jaemin memandang aku dengan muka acah acah marah dia. aku mencebikkan mulut aku. "nak gurau pun salah" aku bercakap perlahan tapi jaemin mendengarnya.

"aku tak marah pun lah" jaemin menyerabaikan rambut aku dan membuat aku lagi mencebik sementara mark "forever alone" . hahah maaf u.u

<♥>

tbc
- aku sengaja kembalikan watak soonyoung dalam ini. kesian dia menghilang begitu sahaja lol.

- aku akan update ff ini malam ini gak, sebab aku nak habiskan secepat yang mungkin

maaflah kalau korang rasa, ey babun si author ni update cepat gile lol

wish + renjunDär berättelser lever. Upptäck nu