- twenty four

406 58 18
                                    

Seo Mira

"korang ini seriusah taknak tegur aku langsung? aku buat salah ap—" belum sempat aku nak habiskan ayat aku tiba-tiba jeno memotong.

"kau buat salah apa? hahahah nice question! kau serius eh nak tahu? okay, kau ini masa kitorang perlukan kau dulu, kau tak ada dekat sis-"

"dia pergi belajar, jangan salahkan dia. dia belajar untuk kebaikan dia juga." kali ini mark pula memotong cakap jeno. jeno hanya ternganga kerana terkejut dengan kata-kata mark.

"y-ya, aku pergi belajar."

"tch, pergi belajar ke pergi cari lelaki kat sana?" kata haechan sinis. aku memandang dia dengan muka terkejut. yang lain turut sama kecuali renjun yang hanya kekalkan muka masam.

"hey, jaga mulut kau lah haechan! dia masih kawan kita!" chenle memarahi haechan. aku hanya menahan air mata aku daripada keluar. aku menundukkan kepala aku.

"kawan? huh. kawan apa masa kita hampir mati dulu dia tak ada dekat sebelah kita semua?!" kali ini haechan menjerit. eomma tiada di rumah. katanya nak bagi ruang dekat kitorang untuk berborak tapi ini yang terjadi.

haechan bangun daripada tempat dia duduk. "kau ingat eh mira, kau tak ada dekat sebelah kitorang pun masa kitorang kena langgar lari hari itu. aku cau dulu." haechan keluar dari rumah aku. jeno , jaemin dan renjun mengikut dia dari belakang.

aku hanya menangis semahu-mahunya. kenapa terjadi benda ini? aku tak sangka benda ini akan berlaku lepas aku pergi selama 4 tahun. oh kalau ini yang sepatutnya aku dapat, aku akan gembira untuk itu. ")

"mira, jangan terasa sangat dengan apa yang dia kata . haechan tengah marah sangat lah itu. mungkin dia tak sangka kau akan balik hari ini." chenle memeluk bahu aku. dia cuba menenangkan aku. jisung hanya bersetuju dengan kata-kata chenle.

"betul itu, jangan risau, haechan marah sekejap je" mark senyum ke arah aku. dia tolong bagi tisu kepada aku. aku mengelap air mata aku.

<♥>

Aku duduk di dalam kafe itu seorang diri. aku meminum air aku iaitu capuccino oreo. lol ada ke oreo dekat kafe? eh kisah apa aku. aku duduk di meja yang tepi sekali kerana aku lebih suka duduk dekat situ. Sedang aku melayan perasaan tiba-tiba meja aku diketuk seseorang.

Aku memandang atas untuk melihat pemilik tangan itu. "eh jeno! jaemin!" mereka hanya berlagak biasa dan duduk seperti biasa. aku duduk dan cuba menenangkan diri aku yang agak terkejut.

"kenapa korang dua ada dekat sini?" mereka tidak menjawab. aku hanya mengeluh perlahan. "mira-yah!" tiba-tiba jaemin peluk aku dan tarik aku ke atas dan lompat lompat sambil pusing .

aku hanya mengikut dia tersenyum dan lompat sambil pusing pusing. jap senanya aku tak faham ketahian apakah ini? dia kemudian memeluk aku dan katakan yang dia rindu aku sangat-sangat jadi aku membalas pelukan dia dan kata aku pun rindu dia. kalau tak merajuk anak Na ni karang kahkah.

"maaf sebab tadi aku hanya diam saja masa kau kena marah dengan haechan. akhir akhir ini mood dia tak betul jadi kau maafkah jelah dia." jaemin menerangkan apa yang berlaku setelah dia meleraikan pelukan .

"tak apalah, aku pun faham. aku pun pergi tanpa bagitahu korang. sebab masa itu kabut do nak packing baju bagai haha,"

jeno hanya kekal diam.
"jeno, kau okay ta-"

"sorry, aku tak berniat nak tuduh kau macam-macam tadi. huhu maafkan aku" jeno menarik-narik baju aku . ya tuhan mamat ini dah kenapa ?

"ya ya aku maafkan kau, lepaskan baju aku ish" aku menampar tangan dia perlahan tapi dia acah macam aku tampar tangan dia kuat. haih mengada.

<♥>

tbc

-k jangan tanya aku apa yang berlaku sebab aku pun tak faham apa yang aku tulis hahaha.

wish + renjunWhere stories live. Discover now