- nineteen

458 64 14
                                    

Seo Mira

"woi dah woi, aku dah penat!" aku menjerit dekat mereka. mana taknya, diorang mengajak bermain siapa lari paling jauh dekat taman permainan ini.

budak-budak yang main dekat sini pun pandang kitorang pelik. malu tahu tak malu? haih. perangai semua takleh nak kawal.

diorang semua berhenti berlari dan pandang aku lalu tergelak dengan gelagat aku. aku ini dah separuh mati ko boleh lagi gelakkan aku, haih kawan.

aku terduduk di atas tar taman itu. serious penat we, dah lah aku ini jenis yang malas nak bersukan dia boleh ajak main. ha stamina aku memang tak kuat.

tengah aku cuba untuk mencari oksigen, ada seseorang menghulurkan tangannya kepada aku. aku melihat atas dan auch renjun tolong aku. aku mengambil tangannya dan bangun.

"kalau kau still penat, kau boleh naik atas belakang aku." kata renjun. aku memandang dia.

"aku berat, kau boleh ke angkat?" aku bertanya ke arah dia. dia hanya mengangguk dan mengatakan yang dia pernah je angkat aku.

tanpa buang masa, dia terus piggyback aku . mungkin dia malas nak dengar jawapan aku lama. yang lain hanya tersenyum memandang kami.

"kau ini mira, baru lari sikit dah penat" haechan mengusik aku. aku hanya memandang muka dia dengan muka kau-nak-makan-penyepak-ke?

"uish korang dua ini macam ada 'something' do." tebak jisung. chenle mula tertawa dengan kuat.
"ya weh, korang ada buat sesuatu ke malam semalam?" jaemin bertanya.

aku dan renjun memandang dia pelik. wei serius aku kata budak budak ini nak makan kaki aku ke?

"whAt?" lucas menjerit secara tiba-tiba. "korang cOuplE eH?" lucas tanya lagi.

"NO!" aku dan renjun menjerit serentak. dan membuatkan yang lain gelak dengan jawapan kami berdua. serius aku kata diorang ini gila hari ini.

"lama-lama adalah itu," jeno berkata dengan smirk. k its weird.

<♥>

"ish kau ini meh bak sini!" haechan merampas henfon chenle dari tangan chenle.

"nak bunuh orang pun susah, ini ha ambil pistol ini ambil peluru kau shoot bebanyak, bagi headshot senang sikit mampus." kata haechan lagi dan chenle hanya mengangguk-angguk kepalanya.

"main pubg pun noob" kata jisung dengan sinis. lalu aku dapat lihat kotak tisu terbang tepat ke muka jisung.

"kau chicken dinner pun tak pernah dapat, senyap" chenle membalas dengan jelingan. ohwow first time aku nampak diorang gaduh.

"mira!" lucas duduk di sebelah aku dengan muka gembira. aku hanya menggosok telinga aku sakit. kuat weh dia jerit haduh.

"kau nak apa ha?" aku memandang dia . dia mengucapkan maaf. "aku sebernanya nak kata yang aku akan duduk dekat sini balik. eomma aku sakit duh." lucas kata dengan muka separuh risau separuh happy.

"maksud kau, kau tak ikut kitorang balik esok?" lucas mengangguk.
sedihnya, aku tak habis spend time dengan dia lagi.

"kalau macam itu tak apalah, kirim salam dekat mama."

"aik, mama je? aku?" lucas memandang dengan muka minta simpati. aku tergelak lalu memeluk dia dengan erat lalu melepaskan pelukan itu.

"mirA!" ada lagi yang panggil aku haih. aku meminta diri dari lucas dan menuju ke dapur. rumah ini penuh dengan kekecohan.

"hah apa dia?" aku bertanya sejurus aku tiba di sana. aku nampak jaemin, jeno dan renjun sibuk mengikis sesuatu di kuali.

aku mendekati mereka lalu aku tengok isi di dalam kuali. "kau tengok apa yang jeno buat!" jaemin menunjukkan telur yang ada di dalam kuali itu.

"wah, cantiknya!" ia ialah telur dadar yang sempurna dimasak oleh jeno. aku tak sangka dia pandai masak. aku menunjukkan dua thumbs up kepada jeno. dia menggaru belakang leher dia. malu mungkin?

"tapi, sedap ke idok?" aku bertanya dengan kening angkat sebelah. dengan itu dia mula ber'hehe' di situ.
dia memberikan telur itu kepada aku. aku mengambil garfu dan memotong sedikit untuk rasa.

"wei, aku tahu kau suka benda yang ada rupa, tapi dalam dia pun kau kena tengok gak. yang kau lupa letak garam asal???" aku mengambil air dan mula minum. ya tuhan apa bendalah yang aku makan tadi.

jeno menepuk dahi dia dan mengatakan yang dia memang terlupa untuk letak garam di dalam telur itu. tiba-tiba seseorang meletakkan pinggan yang berisi telur dadar yang lain di hadapan aku.

"cuba rasa," jaemin berkata dengan senyuman yang paling manis aku nampak harini auch- . aku buat sama apa yang aku buat pada jeno.

"nana, aku faham. kau memang pandai masak dan kau tahu yang garam itu perasa tapi kalau perasa kau ini terlebih, silap hari bulan aku boleh masuk hospital wei." jaemin hanya meminta maaf.

dia mengatakan semasa dia ingin meletakkan garam itu, jeno menolak tangan dia dan menyebabkan garam itu terjatuh di atas telur itu. itulah jugalah sebab kenapa jeno tiada garam . lol.

renjun turut meletakkan telur dadarnya di hadapan aku. nampak cantik. aku membuat aksi yang sama.
"uwahhhh, serius ini sedap, jaemin jeno cuba rasa!" aku memberikan sedikit kepada jaemin dan jeno.

diorang turut kagum dengan bakat memasak renjun. renjun hanya tergelak kecil dan kata terima kasih kepada kami. dan selepas itu kami mula sambung memasak semula di bawah bimbingan aku. haa jangan kata aku tak reti masak y'all.

i wish time could stop so i'll spend more time with you.

<♥>

tbc
- sorry guys tapi aku takleh nak update daily buat masa sekarang sbb takde tenet so maafkan saya muah

wish + renjunWhere stories live. Discover now