𝓢𝓲𝔁 | 6

512 35 16
                                    

Mesyuarat dengan Director dari Shin Group kini sudah selesai.

Seungcheol mengurut belakang lehernya yang kelenguhan.

"Cik Yoon. Tolong arrange kan jadual untuk next meeting kita dengan Director Jang as soon as possible. Satu lagi tolong siapkan report pasal meeting kita harini dan lepastu hantar di atas meja saya by today jugak. It's urgent." pesannya.

"Baiklah Encik Choi." dia tersenyum kegenitan kepada Seungcheol. Mana taknya Seungcheol nampak lebih kacak harini.

"Eoh. Encik Choi. Chakanman." Haena lantas memanggil di saat Seungcheol sudah mahu beredar.

Seungcheol memandang ke arahnya dan hanya menunggu apa yang mahu dibicarakan tanpa menyoal.

"Encik..sekarang dah waktu lunch,apa kata kalau kita keluar makan sekali?" dia mengajak Seungcheol dengan beraninya.

"Cik yoon..Awak fikir saya ni kawan awak?" sindirnya.

Haena terus tergamam. 'Memanglah bukan kawan tapi kau tu bakal suami aku.'Gumamnya dan melihat kepergian Seungcheol dengan rasa kecewa.

...

Mingyu memasuki sebuah cafe yang kebiasaan dikunjunginya. Matanya terus meliar mencari seseorang. Senyuman mula terukir bila dia nampak seorang lelaki yang berambut pink pastel. Mudah dicam kerana seorang kawan je yang dia ada yang mempunyai warna rambut yang menyerlah. Siapa lagi kalau bukan Woozi.

" Hai captain. Lama tunggu?" tegur Mingyu.

Woozi mengeluh saat mendengar nama 'captain' itu. Gelaran yang hanya dipanggil oleh Mingyu. Namun dia sudah terbiasa mendengarnya kerana setiap kali mereka bertemu pasti Mingyu akan menggunakan gelaran itu. Tapi dia tetap tak sukakannya.

" Hei, Mingyu. Berapa kali aku nak cakap kat kau jangan panggil aku captain. Aku bukannya captain lagilah." Dia mula mengomel dengan mulut kecilnya itu.

Senyuman yang menampakkan gigi siong Mingyu mula kelihatan.

"Tapi bagi aku ni kau selamanya captain. Captain Warrior tetap di hati."

"Euw- berbulu telinga aku ni dengar tau takk?" Woozi mengorek telinganya yang mula merasa kegelian.

Ketawa Mingyu meledak dan Woozi hanya tersenyum.

"Anyway, bukan kau kata kau busy harini? Kalau ikutkan aku nak pergi lunch ngan budak-budak office aku je. Tapi nasib baik tadi kau text aku sebelum waktu lunch." ujarnya sebaik saja tawanya reda.

"Aku silap tengok schedule. Sorrylah." tapi memek mukanya biasa tanpa ada perasaan bersalah. Woozi being Woozi.

"Kalau macamtu kau belanja aku harini. Apa macam? Deal?" Mingyu menjungkit sebelah keningnya dengan sengihan.

"hm. Orderlah apa kau nak." Woozi bersuara malas. Tapi sebenarnya dia tak kisah sangat sebab dia bukan jenis yang berkira dengan sesiapa pun.

Mingyu memanggil waiter dan dia pun membuat pesanan begitu juga dengan Woozi.

"Bangga aku tengok kau sekarang dah jadi seorang producer di sebuah studio rakaman sebab dulu kau takde pun tunjuk minat kau ke arah ni. Minat layan novel adalah. Aku ingat lagi dulu kau selalu pinjam novel dari Wonwoo senyap-senyap sebab takut kena bahan dengan kami but atlast kantoi juga." Mingyu tergelak dengan kata-katanya sendiri.

"Yah tu dululah!" Mingyu ni sememangnya gemar mengusiknya.

" Awal tu memanglah aku tak minat. Aku jadi producer ni pun sebab kawan aku yang tolong. Kan aku dah pernah cita kat kau,Mingyu. Otak kau tu bagi zombie makan kee? "dia bergurau kasar.

" Chill lah bruh. Kau ni dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah. Asyik baran je. Nasib ada gak orang yang nakkan kau. Hahaha."

Woozi hanya mengulingkan biji matanya. Dia membiarkan saja Mingyu terus mengusiknya. Kalau dia melayan lagi bertambah seronok si Mingyu ni nak mengusiknya.

Pesanan mereka kemudiannya sampai. Woozi mencapai minumannya dan terus menyedut air fresh orennya bagi membasahi tekaknya yang mula kekeringan. Dia kemudian memandang Mingyu yang sedang menjamah makanannya dengan rasa berat hati. Patut dia bagitahu Mingyu atau tak?

"Pehal kau pandang aku camtu,Ji? Nanti orang kat sini ingat kita ada apa-apa pulak.I'm a married man you know?" dia menoleh kiri dan kanannya untuk memeriksa keadaan. Sengaja dia berseloroh begitu kerana dari tadi dia rasa pandangan Woozi itu buat dia rasa terganggu nak makan.

"Anda rasa saya ada masa untuk kisah ke?" balasnya acuh tak acuh.

"Hei,gyu?"

"Eoh. Waae?"

"Aku nak berhenti kerja." nada dan riak wajah Woozi berubah serius.

Namun ekspresi muka yang dipamerkan oleh Mingyu tak seperti apa yang diduga. Mingyu langsung tak terkejut selepas dia menyatakan hasratnya untuk berhenti kerja.

"Kau tak terkejut ke aku cakap aku nak berhenti kerja?"

"Mestilah tak sebab hubby kau dah bagitahu aku." dia menyengih.

"mmMWOH?!" suaranya neninggi satu oktaf.

"Bila masa dia bagitahu kau? yakkk..Shua tuuu..memang nak kena."kemarahan Woozi itu hanya mengundang tawa Mingyu.

"Tula kau sampai hubby sendiri yang bagitahu aku apa cer?" dia mula menyalahkan Woozi.

Woozi hanya tertunduk tanda mengakui kesalahannya.

" Lain kali bagitahulah sendiri. Bukannya aku nak marah kau takpun halang kau dari berhenti kerja ke apa. Haih. Ni satu lagi Shua ada cakap kat aku dia yang suruh kau berhenti kerja..Betul ke?"

Woozi hanya mengangguk.

"Abistu kau okay ke? Dah fikir masak-masak? Kau kena ingat kau jadi producer tu bukan baru semalam tau..Dah setahun lebih kau involved dalam career tu." Kalau boleh dia mahu Woozi berfikir sebaiknya dan tidak membuat keputusan melulu.

" Ye. Awal tu aku macam sayanglah jugak tapi dalam hal macam ni aku lebih utamakan Shua. Jadi aku dah fikirkannya dan aku tak kisah untuk berhenti kerja."

Mingyu melepaskan keluhan berat. Tapi apa yang mampu dia katakan. Itu keputusan Woozi dan dia malas nak bazirkan air liurnya untuk berkata banyak.

"Nak marahkan Shua tu pun aku rasa macam takde hak. Ha ikut suka hati kaulah,Wooji."

Woozi dapat rasakan Mingyu tidak begitu bersetuju dengan keputusannya tapi dia hanya mampu berdiam.

...

Haena meletakkan laporan yang telah disiapkannya di atas meja Seungcheol tapi sayangnya Seungcheol tiada di dalam biliknya.

Dia mengambil kesempatan yang ada dengan meneliti setiap benda yang berada di dalam bilik itu. Dekorasi bilik Seungcheol agak simple tapi sedap mata memandang. Tapi setakat ini dia tidak menemui apa-apa yang menarik di sini.

Dia perhatikan meja kerja Seungcheol. Ada satu stand frame diletakkan bersebelahan dengan komputernya. Tangannya lantas mencapai frame itu.

Dia mengenggam kuat frame itu menahan perasaan geram dan cemburunya saat melihat gambar itu ialah gambar kahwin Seungcheol dan Jeonghan. Mereka nampak sangat bahagia.

Ini membuatkan dia semakin bertekad untuk menghancurkan rumahtangga mereka sekaligus mendapatkan Seungcheol.

🌸🌸🌸

Tbc;

✅ 𝐌𝐘 𝐃𝐄𝐕𝐈𝐋, 𝐌𝐘 𝐖𝐈𝐅𝐄! S2 +JeongcheolWhere stories live. Discover now