𝓣𝔀𝓮𝓷𝓽𝔂-𝓷𝓲𝓷𝓮 | 29

468 33 4
                                    

America

" omma appa jebal, janganlah paksa saya kahwin dengan seolhyun lagi dan tolonglah restui hubungan saya dengan Wooji." rayu Joshua untuk yang kesekian kalinya.

Pn. Hong mendiam diri seketika sebelum mula membuka mulutnya.

" Macam nilah , omma dan appa  dah fikir masak-masak yang kami tetap nak kahwinkan kamu dengan seolhyun fullstop." kata Pn. Hong dengan nada berbaur serius.

"  Abistu macam mana dengan wooji ?  No, omma. Tak kira apa pun keputusan omma dengan appa saya tetap tak setuju. Saya akan kahwin juga dengan wooji walaupun tanpa restu omma dan appa. " bantah joshua keras. Woozi hanya mendiam di sisi joshua bila hal ini turut melibatkan keluarganya. Dia tidak mahu masuk campur.

" Pasal wooji kamu boleh simpan dia. Buat sebagai lelaki simpanan pun omma dengan appa tak kisah.  Omma dah bincang dengan seolhyun dan dia pun tak kisah. Tapi dengan syarat, kamu kena kahwin dengan Seolhyun, ada anak dengan dia dan kamu berdua boleh berjumpa dan bersama setiap masa. Kalau kamu taknak. Jangan harap kamu berdua boleh berjumpa lagi lepas ni. Bagaimana, setuju dengan syarat omma ?" ujarnya dengan tenang. En. Hong disebelahnya hanya sependapat dengan apa jua yang dibicarakan oleh isterinya memandangkan mereka sudah berbincang lebih awal mengenai itu.

Woozi tidak tahu hendak bereaksi seperti apa bila Pn. Hong memberikan syarat sedemikian kepada Joshua. Nampaknya dia begitu mahu anaknya itu menuruti kehendaknya. Tapi dia harap joshua takkan mengecewakannya.

" Saya takkan menurut kata-kata omma lagi kalini. Cukuplah dulu omma dah pisahkan saya daripada Woozi .Omma paksa saya tinggal di america. Dari dulu saya  sentiasa ikutkan cakap omma sampai saya sanggup berjauhan dengan woozi sedangkan dari dulu lagi omma dengan appa tahu yang saya ni tak straight dan tak boleh nak bersama dengan mana-mana perempuan lagi tapi masih juga nak paksa saya. Saya takkan dengar cakap omma dengan appa lagi. Kalini biar saya sendiri yang tentukan jalan hidup saya." dia baru sedar yang dulu dia biarkan omma dengan appa yang mengawal hidupnya sehingga diri dia sendiri yang terseksa.

Pn. Hong dan En. Hong hanya terdiam.  Masing-masing  tergamam.

Dia kemudiannya melutut di hadapan Pn. Hong dan En. Hong sehingga membuatkan mereka dan woozi terkejut.

" saya cuma nak hidup bahagia dengan wooji.  Saya nak kahwin dengan dia.Jadi,  saya tak minta banyak pada omma dengan appa. Cuma untuk kalini saja saya minta, omma dengan appa janganlah paksa saya untuk terima orang lain selain woozi dan tolonglah restui hubungan kami ni.  Saya janji saya takkan jadi anak yang derhaka lagi lepas ni.  " setelah melihat betapa bersungguh dan ikhlasnya anak mereka itu merayu, terus terbit rasa bersalah dalam diri mereka.

" baiklah. omma dengan appa akan cuba pertimbangkannya semula. Dah.. Bangun sekarang." pn.Hong membantu anaknya itu berdiri. Joshua kemudian bertindak memeluk ommanya.

" saya tahu saya anak yang banyak menyusahkan dan memalukan omma dengan appa. Saya minta maaf." ujarnya dengan kesedihan yang mula menyelubungi dirinya.

" gwaechanna sayang. Gwaechanna. Omma yang salah." dia mengusap belakang joshua dan mula menitiskan air matanya.

Pn. Hong tiba-tiba beralih memeluk woozi dengan erat. Woozi terkedu. Dia memandang joshua dnengan pandangan tidak percaya. Joshua memberi isyarat supaya dia membalas pelukan ommanya itu. Dia terpaksa akur dan dengan teragak-agak dia memaut pinggang Pn. Hong. Dia mula tersenyum lega sebaik saja dia berjaya memeluk Pn. Hong. Buat pertama kalinya, Pn. Hong memeluknya,  adakah ini petanda baik buat hubungan dia dengan Joshua ?

...

Beberapa hari kemudian,

Akhirnya suspeks yang cuba melanggar Jeonghan telah berjaya dikenalpasti oleh pihak polis.  Ternyata jangkaan seungcheol memang tak salah setelah mengetahui suspeks itu ialah haena. Berita buruk yang mereka terima, berdasarkan siasatan yang dilakukan oleh pihak polis juga, haena didapati telah terlibat dalam sebuah kemalangan jalan raya tiga hari yang lalu dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian. Berita itu sangat mengejutkan seungcheol dan Jeonghan. Tapi apa yang mereka boleh buat, semua itu kerja tuhan. Walaupun sukar pada awalnya namun kini mereka berdua sudah berlapang dada memaafkan semua kesalahan haena kepada mereka sebelum ni. Tiada apa yang mereka harapkan selain mahu haena hidup tenang disana.

Joshua dan Woozi pula sudah kembali ke korea semula lebih cepat dari yang disangkakan.  Mereka tidak sabar kerana ada berita baik yang hendak dikhabarkan kepada kawan-kawan mereka yang lain.

🌸🌸🌸

Tbc;

Nak tahu berita baik apa, baca chap. Seterusnya. 😘

✅ 𝐌𝐘 𝐃𝐄𝐕𝐈𝐋, 𝐌𝐘 𝐖𝐈𝐅𝐄! S2 +JeongcheolWhere stories live. Discover now