𝓣𝓱𝓲𝓻𝓽𝔂-𝓽𝔀𝓸 | 33 [FINALE]

776 34 23
                                    

Ala-ala rose dalam filem titanic, Jeonghan mendepakan kedua-dua tangannya membiarkan angin laut menampar seluruh tubuh dan wajahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ala-ala rose dalam filem titanic, Jeonghan mendepakan kedua-dua tangannya membiarkan angin laut menampar seluruh tubuh dan wajahnya. Dah lama rasanya dia  seungcheol membiarkan seketika Jeonghan menikmati saat-saat menyamankan itu sebelum dia datang memeluk pinggangnya dari belakang. Dagunya direhatkan di atas bahu jeonghan.

"Aein-ah. Awak gembira tak hidup dengan saya ?"

Jeonghan sengaja membiarkan soalan itu sepi buat seketika kerana dia mahu menikmati sepuas-puasnya moment bahagia ini bersama dengan seungcheol.

Tak lama selepas itu, dia memusingkan badannya menghadap Seungcheol. Dia merenung Seungcheol dengan pandangan yang dalam.

" Are you happy with me ?" seungcheol menyoal kembali soalan yang sama kepada Jeonghan tatkala dia masih tidak menjawab pertanyaannya beberapa minit yang lalu.

Kemudian , Jeonghan mengukir senyuman paling bahagianya buat Seungcheol.

" senyuman saya adalah buktinya."

" jadi kalau awak tak tersenyum maknanya saya dah buat awak rasa tak gembira dengan sayala?" seungcheol nampak kecewa. Jeonghan tersenyum lagi tapi kalini senyuman biasa.

" it's not like what you think chagiya. Rasa gembira seseorang itu bukan hanya terletak pada senyumannya saja tapi terletak juga dengan siapa  kita bersama. Kalau kita sayangkan seseorang itu, tak kiralah dalam apa keadaan sekalipun kita tetap akan rasa gembira bila bersama dengan orang itu. You get me, chagiya ?" dia memandang Seungcheol. Dia harap seungcheol faham apa yang dia cuba maksudkan.

" Tapi saya dah banyak buat awak sedih."

" To me, you are the definition of my happiness. So,how do yo think my life will be without you ?" jeonghan menekup kedua belah pipi Seungcheol dan membuatkan seungcheol yang tadinya muram kini tersenyum.

" how about you? Are you happy with me ?"

" nope. I'm not happy." wajah serius dipamerkan.

" ahh-geuraesseo?" nada Jeonghan berbaur sedih.

" I'm not just happy but MOST happy with youu~!" ujarnya dengan senyuman dan kata-katanya itu membuatkan Jeonghan pun tersenyum.

Dia mencubit hidung seungcheol. " eyyy, awak ni." mereka tertawa. Keadaan kembali serius.

" chagiya. Saya dah banyak buli awak sebelum ni. Saya isteri yang jahat kan ?" soal jeonghan.

"  my devil, my wife. Saya rasa itu je perkataan yang sesuai untuk describe diri awak bila tengah marah." selamba dia berkata. 

Jeonghan memukul dada Seungcheol. " pabo. You think so ?"  jeonghan bernada seakan marah.

" Awak nak saya buli awak dekat sini ke?" dia bercekak pinggang.

" As you wish. I'm willing to, honey." ni yang buat Jeonghan cair ni.

" kiss me. "

" what ? "

" chagiya. I'm really bullying you right now. KISS ME."

" that's not bully. ThAt -" Jeonghan tak sabar lagi. Dia memegang pipi seungcheol dan terus mencium bibir seungcheol tanpa sempat dia menghabiskan ayatnya. Jeonghan cuba melepaskan ciuman tapi tangan seungcheol menolak belakang lehernya sehingga membuatkan bibir mereka bercantum semula .Tangan Jeonghan merangkul leher Seungcheol .

Tak lama kemudian, ciuman di bibir mereka dileraikan, dibiarkan dahi dan hidung mereka saja yang bersentuhan pada tika ini. Seungcheol mengusap lembut pipi Jeonghan dengan ibu jarinya.

" I love you, Yoon Jeonghan." ucapnya perlahan .

" and i love you too, Choi seungcheol." balas jeonghan dalam senyuman.

" mianhae. Sebab tak jadi isteri yang terbaik buat awak." tambahnya lagi.

" shhh... Saya tak suka dengar awak cakap macamtu. You're my angel. Remember ? Awak terlalu sempurna bagi saya. So, please and never ever thinking that way again, okay ?" Jeonghan mengangguk dengan senyuman lalu Seungcheol mencium ubun-ubun kepala Jeonghan.

" chagiya , cuba tengok tu.." seungcheol lantas menolehkan pandangannya mengikut arah tundingan jari Jeonghan.

" sunset...." seungcheol terpegun buat seketika melihat pemandangan matahari terbenam yang kini sedang terbentang indah di hadapan mereka.

Seungcheol memeluk pinggang Jeonghan manakala Jeonghan melentokkan kepalanya di atas bahu Seungcheol. Masing-masing tersenyum bahagia saat menyaksikan betapa indahnya langit ketika matahari terbenam seperti mana indahnya pengakhiran kisah hidup mereka.

-Sunsets are proof that no matter what happens, every day can end beautifully. - kristen butler.

THE END

🌸🌸🌸

Alhamdulillah selesai sudah ff 'My Devil My Wife S2'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alhamdulillah selesai sudah ff 'My Devil My Wife S2'.😍 🌈Maaf atas segala kekurangan ff ni,  sebab memang dah banyak giler lost idea sampai rasa cita ni dah jadi hambar. Thank you so much korang yang tak penat membaca, undi, komen dan juga yang beri semangat kepada saya untuk terus siapkan ff ni. Tanpa anda, i'm nothing. Seriously, kalau tak sebelum ni dah rasa nak give up dah.😭😭 So tqsm, guys. Ada masa kita jumpa lagi dalam ff saya yang akan datang ye. Byebye.💋❤

Macam terfikir nak buat special chapter untuk jeongcheol. Tapi tengoklah nanti.  Tu pun 'kalau' rajin. Heheheeu. 🤣

✅ 𝐌𝐘 𝐃𝐄𝐕𝐈𝐋, 𝐌𝐘 𝐖𝐈𝐅𝐄! S2 +JeongcheolWhere stories live. Discover now