𝓢𝓲𝔁𝓽𝓮𝓮𝓷 | 16

482 30 24
                                    

Jeonghan hanya memerhati Seungcheol membuat kerja rumah dengan pandangan yang simpati. Kadang-kadang terbit juga rasa serba-salah itu di dalam dirinya kerana memperlakukan Seungcheol sedemikian dan kadang-kadang ada juga rasa ingin berbaik dengannya tapi apakan daya , ego Jeonghan masih terlalu tinggi untuk memaafkan Seungcheol.

" Awak ada nak minum apa- apa, saya nak buatkan ?" layanan yang diberikan oleh Seungcheol dah seolah-olah macam Jeonghan itu seorang putera raja.

Jeonghan hanya menggeleng.

" Awak dah lama tak masuk kerja. Awak tak risau ke appa marah awak?"

Langkah Seungcheol terhenti tatkala Jeonghan bersuara. Dia mendiamkan diri sejenak sebelum memberitahunya.

"Saya dah taknak jadi CEO lagi."

Jeonghan tersentak mendengarnya.

" Mwoh ? Yah- awak jangan buat gila Seungcheol." dia marah dalam terkejut.

" Abistu awak nak suruh saya buat apa lagi ? Saya dah tak tahu cara apa lagi saya nak guna agar awak dapat maafkan saya,Jeonghan. " dia buntu.

" Saya taknak sebab saya awak hampakan appa awak." suaranya mula merendah.

" I don't care. Semua tu dah tak penting bagi saya because you're the only thing that matters to me. " dia memandang Jeonghan dengan pandangan yang redup.

Hati Jeonghan tiba-tiba rasa sebak.

" I rather staying at home with you. Saya janji saya akan dengar cakap awak mulai sekarang. Awak nak suruh saya buat apa ? Kemas rumah ? Basuh baju ? Pergi pasar ? Memasak ? Siang ikan ? Semua tu saya dah boleh buat. Anything for you, aein." dia tersenyum kecil kepada Jeonghan. Ada la juga rasa bangga tu kerana dirinya sekarang sudah mampu melakukan semua itu.

Jeonghan makin sebak mendengarnya. Dia dapat rasakan kolam matanya sekarang sudah bergenang dengan air mata.

Seungcheol meraih kedua-dua belah tangan Jeonghan. Pandangan ditundukkan ke bawah dan sekilas saja memandang Jeonghan.

" I'm really sorry for everything, aein-ah. I-I" kata-katanya tersekat.

Dia menangis.

" I just don't wanna lose you."

Air mata yang sedari cuba ditahan oleh Jeonghan akhirnya mengalir juga

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Air mata yang sedari cuba ditahan oleh Jeonghan akhirnya mengalir juga. Dia dapat merasakan kesedihan yang sama dirasakan oleh Seungcheol.

Dia mendakap tubuh Seungcheol.

" I miss you. Please let me hug you a moment. " dia kini berada dalam dakapan Seungcheol dengan tangisan yang semakin kuat. Tubuh Seungcheol didakap seerat-eratnya.

Seungcheol terkedu apabila Jeonghan terus mendakapnya tapi jelas dia rasa bahagia saat ini.

" I miss you even more." dia kemudian meleraikan pelukan itu. Tangannya beralih memegang wajah Jeonghan dan satu ciuman lembut diberikan di bibirnya.

...

" Aku ingat kau nak bawa Jeonghan pergi bercuti. " lalu Mingyu meneguk segelas air kosong bagi membasahi tekaknya yang kekeringan.

" Aku dah cuba ajak dia sebelum ni tapi dia sendiri yang taknak dengan alasan sekarang ni bukan masa yang sesuai untuk kami pergi bercuti. Hm. So, apa aku boleh buat ? " dia melepaskan keluhan kecil sambil menongkat dagunya.

" Takpelah tu kan cuma sekadar cadangan aku yang mungkin boleh membantu kau berbaik dengan Jeonghan. Mungkin aku kata itu satu-satunya cara yang ada tapi sebetulnya it's just the best ways." dia tidak mahu buat Seungcheol rasa kecewa sangat.

" Dia masih marahkan kau lagi ke ?" soal Mingyu.

" So far aku dengan Jeonghan dah okay sikit.  Dia pun nampak macam dah tak marahkan aku lagi. Cumanya.. aku rasa dia masih belum bersedia nak maafkan aku." mungkin dia cuma perlu bersabar sedikit lagi.

" Aku yakin dia sebenarnya bukan tak bersedia cuma dia ego nak cakap yang dia dah maafkan kau.  Tapi apapun kau jangan putus asa untuk pujuk dia okay ?" mingyu melakar senyumannya sebagai pembakar semangat kepada Seungcheol.

Seungcheol sekadar tersenyum nipis.

Tiba-tiba telefonnya berbunyi.

" Siapa ?" tanya Mingyu yang perasan reaksi wajah Seungcheol berubah saat melihat skrin telefonnya.

" Haena." beritahu Seungcheol dengan muka annoyednya .

" Jawab jelah. Mana tahu ada apa-apa ?" usul Mingyu.

Dia hanya akur dengan kata-kata Mingyu dan dengan malasnya dia mengangkat panggilan itu.

" YAH. CHOI HUIJANGNIM .Awak kat mana ? Banyak hari dah awak tak masuk kerja. Kalau ye pun awak cuti , boleh tak awak maklumkan pada saya. Awak ingat saya ni apa ? Yah , Seungcheol kenapa diam ? Jawab saya sekarang ! "  telinganya sakit mendengarnya.

" Haena. Buat masa sekarang saya takkan masuk office. Jadi awak tolonglah settlekan apa yang patut dulu. Nanti kita sembang lain. Bye.  " dia terus meletakkan panggilan.

Pheww-

" Dia nak apa ?" Mingyu nak tahu.

" Aku dah banyak hari tak masuk kerja, apa lagi bising lah dia sebab aku tak masuk kerja tak bagitahu dia." Seungcheol stress bila memikirkan pasal kerja dan Haena.

" Dah nama pun secretary kau. Takkan bos dia tak masuk kerja dia nak duduk diam je . Ye tak?" mingyu mentertawakan Seungcheol. Seungcheol menjeling melihatnya. Entah apa yang lawak pun tak tahulah.

" Aku dah taknak jadi CEO."

Mingyu yang minum air tersedak mendengarnya.

" woah bruh. Kau biar betul ?"

" Kau nampak muka aku ni macam main-main ke ?" dia serius.

" agaklah."

" oii aku seriuslah ~!" dia geram bila Mingyu main-main pula masa dia tengah serius.

" Jadi, appa kau tahu tak pasal ni ? Jeonghan ?" Mingyu kembali serius.

" Jeonghan dah , appa aku belum lagi."

" okay ni pendapat aku sendirilah, cheol. Aku rasa kau tak patut berhenti kerja. Kau satu-satunya pewaris syarikat tu sebab kau tu anak tunggal. Siapa lagi yang appa kau nak harapkan kalau bukan kau. Dan kalau kau lepaskan jawatan kau tu, sapa pulak nak gantikan tempat kau ? Jawatan tu tak boleh dibiarkan kosong melainkan kau kena cari pengantinya. Tapi sebaiknya takpayahlah cari penganti sedangkan kau berkebolehan handle syarikat appa kau buat apa nak lepaskan pada orang lain pula. Aku cuma minta kau fikir sebaik-baiknya, Cheol dan jangan selfish. " masuk akal jugala apa yang Mingyu katakan.

Sejujurnya bukan mudah untuk dia decide. Seungcheol tertunduk meraup wajahnya.

🌸🌸🌸

Tbc;

✅ 𝐌𝐘 𝐃𝐄𝐕𝐈𝐋, 𝐌𝐘 𝐖𝐈𝐅𝐄! S2 +JeongcheolTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang