𝓣𝓱𝓲𝓻𝓽𝔂-𝓽𝔀𝓸 | 32

547 30 31
                                    

[Jiji's couple]

Harini hari kedua Woozi dan Joshua berhoneymoon di Bali. Mereka keluar mengambil angin di pantai kemudian berjalan-jalan di gigi air tanpa berkasut sambil berpegangan tangan.

Sekali sekala Joshua mengerling ke arah woozi.

" wae~ takut saya hilang ke ?" tegur Woozi bila dia perasan Joshua dari tadi asyik memandangnya.

" kalau saya cakap ye ?" sengaja dia mahu mendengar respons woozi.

" Don't you see  how tight you're already holding my hands right now, shua? Sure I won't be lost. " respons yang diberikan oleh woozi buat joshua rasa geli hati.

" pejam celik pejam celik tak sangka dah seminggu kita berkahwin dan bergelar suami isteri. Cepat betul masa berlalu kan,babe?" dia tersenyum sendiri tatkala mengingati semula detik-detik yang mereka lalui sebelum ni. Betapa lamanya masa yang mereka ambil untuk sampai ke tahap ni.

Mereka berhenti berjalan seketika .Woozi terpaksa mendongak sedikit untuk memandang joshua.

" awak tk rasa menyesal ke pilih saya jadi isteri awak tapi bukannya seolhyun?" soalan woozi itu buat joshua meluku perlahan kepala Woozi.

" yah, why did you hit me ?" dia mengusap tempat yang kena luku tadi.

" supaya awak tu sedar yang sedang berdiri depan awak sekarang ni dah jadi suami awak." -" so, please. Boleh tak kita jgn cakap pasal dia ? kita tengah honeymoon kan sekarang ?. Tapi kalau boleh kita takpayahlah cakap  pasal dia langsung. Boleh?"

Woozi menganggukkan kepalanya dengan senyuman kecil. " good boy." joshua menyerabutkan rambut depan woozi.

Mereka sambung berjalan lagi. Joshua berjalan beriringan dengan woozi sambil merangkul lehernya.

" ingat tak dulu saya pernah berjanji dengan awak yang saya takkan berhenti mencintai awak ?"

Woozi cuba mengingati sejenak.

" nae, saya masih ingat. Tapi saya yang minta awak berjanji dulu.  " beritahunya.

" ara." -" I just want you to know that i still keep that promise. Saya tak pernah sekalipun berhenti mencintai awak, woozi. . Malah awak buat saya semakin hari semakin ingin mencintai awak."

" pabo." woozi tersenyum malu dan kemudian menolak Joshua sehingga membuatkan badannya sedikit terundur dan kakinya mengenai air.

" yah~!' joshua terkejut kerana woozi tiba-tiba menolaknya.

Tanpa mempedulikan reaksi terkejut joshua, woozi menolaknya lagi dan kalini badannya hilang keseimbangan dan dia terjatuh kedalam air sehingga baju dan seluarnya basah.

" Yahh, NEOOOO!!" marah joshua bertukar geram saat melihat woozi sedang seronok mentertawakannya.

" Babe. It's cold ~ Help me." joshua memeluk tubuhnya yang kedinginan sambil membuat muka meminta simpati kepada woozi.

Simpati melihat keadaan joshua pada tika itu. Woozi tak tahu itu cuma helah Joshua je. Dia pun datang menghulurkan tangan untuk membantu Joshua. Tanpa sebarang amaran, tangannya terus ditarik oleh Joshua. Sedar sedar dia dah jatuh ke dalam air.

" JOSHUAAA ~!" Dia menjerit kerana baju dan seluarnya habis basah kerana Joshua. Joshua hanya mentertawakannya. Seronok melihat muka merah padam Woozi tatkala tengah menahan marah.

" fair and square lah kan sekarang?" joshua masih dengan sisa ketawa.

" seronok gelakkan saya? Nah, rasakan ni ! " lalu dia memercikkan air yang banyak ke arah muka Joshua. Lucu melihat wajah Joshua saat terkena percikan airnya, dia terus tergelak besar.

✅ 𝐌𝐘 𝐃𝐄𝐕𝐈𝐋, 𝐌𝐘 𝐖𝐈𝐅𝐄! S2 +JeongcheolWhere stories live. Discover now