BAB 2

1.3K 121 7
                                    

                               

BAB 2

            Kenny menghidangkan sarapan untuk Bullet di atas katil. Dia masih marahkan Kenny atas perbuatan dia malam tadi. Kesan lembam di badan Bullet adalah satu bukti kukuh apa yang berlaku malam tadi bukanlah sesuatu yang dia inginkan.

"Saya tak nak makan." Bullet turun dari katil. Dia hanya bertuala putih ketika turun dari katil dan terus masuk ke bilik mandi. Kenny mengekorinya dan memeluknya.

"This is all Your faults. Kau ingat saya tak tahu kau siapa dan kau nak apa dari saya. Kau anak Jiaja... apa yang kau nak dari saya?!" Kenny mencengkam pangkal leher Bullet.

Mereka berdua bergelut di bilik mandi. Kenny menolak badan Bullet di dinding bilik mandi dan dia merenungnya tajam.

"Saya cuma nak tahu, siapa yang bunuh Jiaja!" Bullet menolak bahu Kenny.

Mendengar jawapan itu, Kenny tertawa. Rupanya selama ini diam- diam, The Poison masih tidak mempercayainya. Mereka masih menganggap dia sebagai orang luar atau lebih jelas, masih seorang Wolfs.

Kenny sebenarnya tidak kisah lansung. Yang mengajaknya masuk ke dalam The Poison adalah ketua mereka sendiri dan dia boleh pergi bila- bila masa sahaja.

"Saya tak tahu siapa bunuh Jiaja. Tapi dia memang layak mati sebab dia memang manusia yang tak layak hidup." Kenny menolak pipi Bullet dan terus keluar dari bilik mandi itu.

Bullet ditinggalkan di situ sendirian. Dia menangis dan masuk ke dalam tab mandi. Dia salah langkah masuk ke tempat itu malam tadi. Disangkanya Kenny tidak mengenalinya, rupanya dia berpindah ke situ memang ada sebabnya. Dia juga sedang mengekorinya. Fine!

Bullet kembali ke Apartmentnya petang itu dan terus tidur. Hal malam tadi dengan Kenny harus dia lupakan dan dia harus fokus kepada tugasannya untuk mendapatkan maklumat mengenai pembunuh Jiaja. Ibunya masih berada dalam tahanan The Poison.

FLASHBACK ...

"Kenapa harus saya yang korang suruh cari pembunuh ayah saya? The Poison milik ayah saya, kamu semua hanya pengikut dia. Lepaskan ibu saya!" Bullet menjerit kepada semua pengikut the posion di dalam bilik gelap itu. Ibunya dikurung dalam bilik tahanan dan mereka semua mahu dia sebagai anak Jiaja mencari pembunuh ayahnya untuk membalas dendam dan sekaligus mengembalikan maruah The Poison yang sudah tercemar.

"Saya tak nak masuk campur dalam hal ayah saya. Saya memang anak dia tapi ..." Bullet diam kemudiannya. Dia tidak menyambung apa yang harus mereka semua tahu. Mereka akan bunuh dia dan ibunya jika mereka tahu yang dia bukanlah anak kandung Jiaja yang sebenarnya.

Setelah dikurung hampir 3 bulan, akhirnya Bullet bersetuju mencari pembunuh ayahnya. Dia berjumpa dengan ketua the Poison yang baru dan menyatakan hasratnya untuk mencari sendiri pembunuh ayahnya tapi dengan syarat, ibunya harus ditempatkan di tahanan yang lebih baik.

"Baiklah. Saya akan bawa dia ke bilik yang lebih baik. Dia tidak akan dilayan seperti tahanan dan kau boleh melawat dia bila- bila masa." Ketua The Poison yang baru, Cobra tersenyum penuh makna.

BULLET membawa ibunya masuk sendiri ke bilik barunya. Di situ dia mempunyai semua kemudahan yang ada. Dia tidak akan hidup sengsara.

"Kau setuju dengan syarat mereka Bullet? Kau hidup dalam bahaya." Puan Merilyn tahu apa yang anaknya telah persetujui dengan Cobra.

"It's okay Mom. Mereka cuma mahu saya jadi spy. Mereka nak saya dapatkan maklumat tentang pembunuh ayah. Betul ke ibu tak tahu siapa yang bunuh dia? Siapa musuh ayah yang paling berani mahu membunuh dia?" Soal Bullet kepada ibunya.

Puan Merilyn diam sejenak. Setahu dia, hanya Wolfs yang membencinya. Jiaja banyak melakukan serangan terhadap Wolfs sehingga berlaku perpecahan antara mereka sebelum mereka berjaya menumpaskan Jiaja.

"Betul ke Wolfs yang bunuh ayah? Kalau macam tu, saya tak boleh berdiam diri. Saya kena terima juga permintaan Ketua The Posion yang baru untuk cari pembunuh Jiaja."

Puan Merilyn hanya diam. Dia tahu anaknya itu akan berhadapan dengan pengikut The Posion. Syukur mereka tidak tahu yang Bullet bukanlah anak kandung Jiaja. Hanya kerana mereka menyangka dia anak Kandung Jiaja, maka mereka menganggap Bullet pasti akan membantu mereka mencari pembunuh Jiaja.

"Kau boleh buat apa saja Bullet, tapi kau tak boleh bagitau mereka yang Jiaja tu bukan ayah kandung kau. Saya akan cuba berhubung dengan ayah kau dan minta dia selamatkan kita. Seketika ni kau ikut saja permintaan mereka." Kata Puan Merilyn.

Bullet mengangguk tanda faham. Dia memeluk ibunya sebelum dia meninggalkan tempat itu. Dia masih ada banyak benda untuk diuruskan.

END OF FLASHBACK...

Bullet masih tertidur petang itu bila menyedari Apartmentnya dimasuki oleh seseorang. Dia mencapai pistol di bawah bantal dan terus turun daripada katil. Dia bersedia melepaskan tembakan jika ada orang yang tidak dikenali masuk ke situ.

Perlahan- lahan kaki Bullet melangkah menuju ke arah ruang tamu. Dia memerhatikan keadaan sekeliling dan dia terkejut melihat Kenny ada di ruang dapur dan sedang bersedia untuk memasak. Ada banyak bahan masakan yang dia letakkan di atas meja. Bullet masih menghalakan pistol ke arahnya.

Sedari kedatangan Bullet di situ, Kenny tersenyum kepadanya.

"Are You okay?" Katanya.

Bullet menjeling tajam. Dia tidak akan pernah lupa hal semalam. Kenny memang patut dibunuhnya tapi dia sangat perlukan Kenny untuk mencari pembunuh Jiaja.

Menurut ketua The Posion yang baru, dia harus mendekati Kenny dengan cara apa sekalipun dan biarkan Kenny mempercayainya agar dia boleh mendapatkan maklumat mengenai Wolfs dan sesiapa sahaja yang telah merancang untuk membunuh Jiaja.

"Kau rasa bersalah sebab rogol saya dan kau ingat buat semua ni boleh buat saya maafkan awak. Kenny? Kau setan." Bullet memaki hamun Kenny dengan perasaan geram.

Kenny hanya diam dan dia memberikan sebiji epal kepada Bullet.

"I'm Sorry. Last night was So fun. You're enjoying It too. Aren't You?" Usik Kenny.

Bullet menyilangkan tangan di dada.

"You drugged me... that's why. Saya tak ingat pun apa yang kau buat dengan saya semalam tapi bila saya bangun ... It's painful."

Kenny mengigit epal yang ada di tangannya. Dia mendekati Bullet dan mengusap pipinya yang gebu itu.

"Kau nak saya buat kau ingat apa yang kita buat malam tadi?"tanya Kenny.

Bullet tersengih. Dia menolak bahu Kenny dan dia mula menangis. Kenny yang tadi tertawa kerana suka menyakat Bullet serba salah.

"Are You having fun? How could You did that to me? You don't know why I have to pretend that I am strong infront of You... tapi kau tak minta maaf lansung. Hey! You raped me!"

PAP!
Bullet menampar kemas pipi Kenny. Tamparan itu buat Kenny terkedu dan dia terus menjauh sedikit daripada Bullet.

"Sakit? Sakit?!" Jerit Bullet. Tak cukup dengan sebuah tamparan, dia serang Kenny dengan beberapa buah tumbukan dan sepakan. Kenny tersungkur jatuh di lantai dapur itu dan dia tidak bergerak lansung. Bullet hanya berhenti bila dia melihat darah kelihatan di hidung Kenny. Dia mengeluh kasar dan terus pergi dari situ. Pistol masih berada di atas meja makan.

"Shit!" Kenny bangun perlahan dan dia menahan rasa sakit di kepalanya yang tiba- tiba muncul lagi.

Akan bersambung...

THE GANGSTER WHO LIVED NEXT DOOR [ BOOK 4 ]Where stories live. Discover now