BAB 8

1.1K 97 4
                                    

BAB 8

Pertanyaan Bullet masih belum dijawab oleh Kenny. Dia duduk semula di sofa dan Bullet duduk di sampingnya. Mereka berdua bertentangan wajah.

        "Don't You remember me?" Tanya Kenny.

Bullet menggeleng. Dia cuba tapi dia memang tidak tahu siapa Kenny.

        "Kita pergi ke sekolah rendah yang sama. Ingat saya, ken? Budak botak yang selalu belasah kawan sekolah kita yang lain?" Kata Kenny lagi.

Bullet hanya diam. Dia cuba mengingati semula zaman sekolah rendahnya.

         "Sorry tapi saya tak ingat sangat zaman kanak- kanak saya."

        "Bullet... Kita pernah didenda bersama. Kau bergaduh dengan kawan perempuan kau dan saya pula bergaduh dengan kawan- kawan lelaki saya. Cikgu denda kita lari pusing padang... kau ingat tak?"

Bullet mencekup wajahnya. Dia tersenyum dan memandang wajah Kenny semula. Matanya bersinar-sinar apabila melihat Kenny.

        "Budak lelaki tu kau ke? Saya tak tahu pun nama kau Kenny? Kawan- kawan saya hanya panggil kau budak botak. Ya... I kinda remember You!" Bullet menolak- nolak pipi Kenny. Mereka berdua muka tertawa.

        "Kita tak pernah rapat sangat tapi kau tak tahu... Saya tak boleh lupakan kau sejak hari tu. Setiap hari saya curi pandang di kelas kau... semua pelajar lelaki yang cuba dekati kau saya akan belasah sampai masuk hospital. Mungkin kau tak tahu... dah banyak kali saya kena gantung sekolah. Ayah saya seorang Gangster... dia ugut semua guru di sekolah tu untuk terus terima saya atau dia akan buat hal di situ... semua sebab kau!" Kata Kenny.

Bullet hanya diam. Dia tak ingat sangat pasal Kenny tapi dia tahu dia pernah didenda bersama seorang budak lelaki. Ketika itu dia baru 11 tahun. Dia memukul kawan baiknya sendiri kerana mereka mengijik dia anak pembantu rumah yang berlagak kaya.

        "Oh my God! Saya tak tahu lansung. What a small world." Bullet masih tidak percaya.

       "Then, what happend after that?" Tanya Bullet.

Kenny masih memandangnya dan mahu memberitahu Bullet apa yang telah berlaku kepadanya.

         "Saya pindah sekolah. Wolfs ada masalah dan ayah kena menghilang buat seketika. Saya ke sekolah yang sama dengan anak- anak Wolfs yang lain tapi saya selalu minta pemandu singgah di sekolah lama saya... sebab saya nak tengok kau."

Bullet tersipu malu mendengar cerita Kenny.

       "Really? So... after that?"

       "Sampailah kita ke sekolah menengah. Saya masih arahkan orang cari kau masuk ke sekolah yang mana satu. Walaupun saya sekolah di tempat lain, saya masih perhatikan kau... then saya dapat tahu kau menghilang dengan tiba- tiba. Pemandu saya kata kau pindah sekolah... dia tak tahu kau pindah ke mana. Saya cari kau di semua tempat.. but what else i can do. I'm only 16 and powerless. Saya cuba lupakan kau... saya aktifkan diri dengan Wolfs... until one day saya kemalangan... saya hampir mati..." Kenny ceritakan apa yang telah berlaku kepadanya ketika diserang oleh Daragon Valhala. Dia menunjukkan parut tembakan di sebalik ukiran Tattoo di belakangnya.

         "Then? Don't tell me kau masuk ke Poison sebab saya?!" Bullet cuba membuat andaian.

Kenny tersenyum. Dia menarik tangan Bullet dan dia peluk erat.

       "Saya masuk ke situ sebab nak musnahkan mereka. They killed my father. I want to destroy who destroy me. That's It. Tapi saya masih cari jalan untuk lakukannya. And right now... i think i can trust You. Help me Bullet?" Kenny mengangkat Bullet ke atas pangkuannya. Mereka berbalas ciuman.

THE GANGSTER WHO LIVED NEXT DOOR [ BOOK 4 ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat