BAB 5

1.2K 120 9
                                    

BAB 5

KENNY POV

Seperti biasa, bila ada barangan sampai, kami semua akan dipanggil berjumpa dengan ketua The Poison yang baru, Tando. Agaknya, dialah penganti si Jiaja. Saya masuk ke dalam bilik perjumpaan dan bilik itu dipenuhi dengan kotak- kotak bersama beratus barang antik purba yang saya sendiri tidak tahu mereka curi dari mana. Tapi mengikut kiraan saya,harga barangan antik itu boleh mencapai puluhan juta ringgit.

Saya ambil peluang untuk melihat sebahagian daripada barangan antik itu. Unik. Ada Jade asli dari empayar China, ada duit emas zaman perluasan kuasa barat, ada sutera asli, perhiasan antik, dan macam- macam lagi.

"Ni nama dia Emerland Jade. Pernah jadi batu cincin salah satu gudik maharaja China. Cantik kan? Sewaktu proses ekskavasi sebuah kapal perang di dalam laut oleh beberapa orang profesor, orang- orang kita yang berkerja dengan mereka telah temuinya. Benda ni mereka simpan untuk barangan artifak. Tapi lebih baik kita ambi dan jual."

Suara itu mengejutkan saya. Suara asing yang tak pernah saya dengar lagi. Saya pusingkan kepala ke arah kanan. Muncul seorang lelaki dalam lingungkan usia saya. Keningnya naik sedikit bila kami berdua berpandangan.

"Hai Kenny, saya Bjorn. Tando is my father. Dia cakap banyak benda pasal kau dan Wolfs. Tak sangka... kau tinggalkan mereka dan join Poison." Kata Bjorn bersama senyuman penuh makna.

Oh. Anak Tando rupanya.

"Hai Bjorn. Ya. Wolfs masa lalu saya. Mereka sudah lepaskan saya. Lagipun saya tak ada sebab nak bersama mereka lagi selepas apa yang terjadi kepada ayah saya."

Bjorn angguk kepala. Kami berdua fokus semula kepada barangan antik di atas meja. Masing- masing mencari barangan kegemaran masing- masing.

"Too bad saya tak involved pasal Valhala dan Wolfs. Tapi, PAST is PAST. Am i right?" Tanya Bjorn lagi.

Saya senyum.

"Ya. Wolfs sudah aman sekarang. And I moved on. Tak salah kan? Lagipun saya minat dengan barangan antik. Lebih menguntungkan daripada jalankan perniagaan yang saya buat sebelum ni." Jawab saya.

Bjorn menjuihkan bibir.

"Kau berniaga apa dengan Wolfs?" Tanya Bjorn.

Saya pandang wajah dia sekali lagi.

"Weapon. Saya supplied weapon untuk Wolfs. Itu tugas saya."

Mata Bjorn galak memandang saya bila mendengar jawapan saya tadi.

"Weapon? Maksud kau senjata api? Are You kidding me tak menguntungkan? Who is Your supplier? Ada apa- apa secret?"

Saya geleng kepala.

"Saya hanya dapat barang buangan daripada pihak atasan. Barang import larangan yang sepatunya dimusnahkan saya beli dengan nilai kecil kemudian saya jual semula dengan angka berlipat kali ganda. Tapi tak seronok... duit tak masuk secepat jual barangan antik ni. That's why!" Jawap saya.

Bjorn menepuk bahu saya. Tak kan cerita rekaan tadi tu buat dia percaya dan tak padang ringan kepada saya. Tapi memang itu tujuan saya. Dia ingat dia anak Tando saya akan takut kepada dia.

Well. Saya masih Kenny dengan jiwa Wolfs. Itu semua tak akan hilang. Kalau bukan kerana Bullet, saya tak akan memijakkan kaki di lembah musuh saya ni. Tapi saya perlu masa untuk musnahkan mereka.

I need more information about how they do their jobs!

"Guys? Come closer." Tando muncul di bilik perjumpaan itu. Dia diiringi oleh Bodyguard yang sentiasa berada di sisinya. Saya persiapkan diri. Berdiri tegak dan membuka telinga.

"Ada beberapa orang clients yang berminat untuk dapatkan barangan antik ni. Tapi dia nak tengok sendiri keasliannya. So, kita kena bawa dia ke sini dan tengok semua ni." Kata Tando.

Bjorn terus mencelah.

"Bahaya Daddy. Macam mana kau boleh terus percaya kedatangan mereka ke sini sebab nak beli barangan antik ? What if dorang tu spy? Not this place Daddy." Kata Bjorn.

Tando termenung sejenak.

"Emm. Macam ni lah Bos. Apa kata bos simpan semua benda ni dalam sebuah Apartment. Make It look like an usual House. Orang tak akan tahu." Saya memberikan cadangan kepada anak beranak itu.

"Huh? Jadi? Macam mana saya nak jual?" Tanya Tando.

"Buat party dalam Apartment tu. As a welcoming party maybe. Masa tu jemput clients tu... biar dia pilih apa yang dia nak di Apartment tu nanti. How about that?" Saya tersenyum.

Bjorn tepuk tangan. Macam dia kagum pula. Tando juga angguk kepala.

"Good idea Kenny. Bjorn? Apa tunggu lagi. Cari Apartment baru... Make It look like You want to buy another fucking House... suruh anak buah kau menyamar... jangan lupa jemput Daddy untuk welcoming party? Okay?" Kata Tando.

Kami bertiga tertawa. Yes! Mereka akhirnya setuju dengan cadangan saya.

APARTMENT

SAYA balik ke Apartment malam itu dan mendapati ada bau harum makanan datang daripada dapur. Saya tutup pintu dan tanggalkan jaket dan tshirt saya. Ada bunyi orang sedang memasak di dapur.

"Hello?!" Saya sengaja meninggikan suara.

PRAKKK!

Bunyi gelas jatuh dan pecah kedengaran. Pantas saya berlari ke dapur. Bullet nampak tergesa- gesa pungut serbuan gelas kaca tu. Saya terus tarik tangan dia. Dia nampak takut.

"Jangan pungut kaca macam tu. Nanti tangan kau luka. Kau buat apa di sini? Macam mana kau boleh masuk?" Saya tarik kerusi dan suruh dia duduk di situ. Bullet hanya menurut. Gelas kaca yang pecah tadi saya bersihkan.

"Urmmm. Saya bosan di rumah. And... I'm kinda..." Bullet nampak segan nak bagitau apa yang ada di hati dia. Saya dekati dia dan renung wajah dia.

Damn this Girl.

"Kinda what?" Saya bisik di wajah dia. Bullet tunduk dan alihkan wajah.

"Saya cuma curious?" Balas Bullet.

"Pasal apa?"

"Malam tu... the things You did to me? You know..." Bullet garu pipi.

"Ya. I did It to You and?"

"Why? Kau tak rasa yang kau perlu tanggungjawab ke? At least ask me how i am after what happened?"

Saya hanya diam. Saya lihat ke dasar mata wanita itu. Dia memang tak ingat lansung pada Saya.

Bullet? We have a story before. I love You and i Miss You. Dah lama saya cari kau tau tak?!

"Fine. Kalau kau nak saya tanggungjawab... boleh. But why? Kau mengandung ke? Let's do some check up."

"Ehh tak. Bukan. Saya cuma ... Nothing." Bullet berdiri dan cuba nak tinggalkan saya sendirian di situ. Pantas saya tarik tangan dia dan angkat dia duduk atas meja makan. Dia terkejut. Saya cium bibir dia dan buat dia meronta- ronta sejenak.

"Kenny..." dia tolak lemah bahu saya. Her cheek turning red. Saya senyum dan sambung cium dia. Dia mulanya menolak tapi dia akhirnya membalas ciuman saya. Malah lebih agresif lagi.

I Make love to her ... on that dining table. She love It. I know She does. And we ended up on the bed room. Kissing until in the morning and di It over and over again.

Gosh? Apa saya dah buat. Saya dah buat dia jadi ketagih dengan semua itu. But we did not took any drugs! Amazing.

"Kenny! Do It again!"

"Bullet, You need to go to Your kolej."

"I don't care. I want to stay here with You."

"Saya ada kerja sikit. Tando dan Bjorn perlukan saya."

Saya cium dia dan turun dari katil. Dia jeling saya dan terus tinggalkan Apartment itu.

Hmmm. I wanted to stay with You forever too. But... sabar.

Bullet. Wait okay.

Akan bersambung...

THE GANGSTER WHO LIVED NEXT DOOR [ BOOK 4 ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat