Chapter 64

13.1K 495 16
                                    

ROYAL HALL

Dahlia menyambut jambangan bunga yang dihulur oleh penyambut tetamu itu. Dia memandang wajah suaminya disebelah dengan muka penuh tanda tanya. Mereka sekarang sedang jadi pengantin pula ke?

"What?" Soal Adrique sambil mengemaskan tangan isterinya yang memeluk lengannya.

"What's this?"

"Flower." Dahlia mengurut pelipis sebentar mendengarkan jawapan lelaki itu. Dia pun tahu yang dipegangnya itu ialah bunga tapi bukan soalan itu yang ditanya.

Adrique yang melihat isterinya itu lantas tersenyum kecil. Dia bukannya bodoh sangat tidak faham dengan persoalan Dahlia. Bibir dirapatkan ke telinga wanita itu.

"You will know later my rose." Kepala Dahlia yang dilitupi separuh oleh veil itu digosok-gosok manja. Cantik gadis ini. Persis bidadari Syurga. Dia pula bidadara, kan?

Adrique menoleh ke kanan. Kepala diangguk sekali pada si penyambut tetamu yang sedang menjaga pintu tanda mereka berdua sudah bersedia.

"Ready my rose?" Dahlia mengangguk. Kedudukannya dirapatkan ke suaminya. Dengan berada rapat dengan lelaki itu, dia akan berasa lebih berkeyakinan.

Dua daun pintu dewan diraja itu dibuka oleh dua orang penyambut tetamu. Matanya terbuntang luas menyaksikan kemeriahan dan kemewahan isi Royal Hall itu setelah pintu dibuka sepenuhnya.

Jadi, inilah kejutan yang diberikan Princess Alice? Majlis resepsi perkahwinannya dengan Adrique?

Kakinya yang disarungkan kasut tumit tinggi melangkah beriringan Adrique diatas karpet kuning masuk ke dalam dewan. Ketibaan mereka diiringi dengan lagu 'Perfect' versi violin bersama tepukan gemuruh tetamu-tetamu kehormat.

Gaun kembang yang dipakainya bersama veil dikepala dibiarkan berseret cantik dikarpet. Bibirnya tidak pernah mati dek senyuman.

Sampai saja pada pelamin, mereka berdua berpaling ke belakang. Satu tundukan hormat diberikan kepada para tetamu yang menghadiri ke majlis mereka pada malam itu.

Berkelip-kelip manik pada gaun emasnya apabila dipancarkan dengan lampu-lampu hiasan pelamin itu ditambah lagi dengan lampu dewan. Tengok sebelah mata saja sudah boleh dikatakan gaun itu cukup mahal.

Adrique membawa isterinya ke sofa pelamin. Tema resepsi mereka ialah seratus peratus bertemakan diraja. Ini semua inspirasi daripada Princess Alice.

Gadis itu telah rancang segalanya sewaktu Adrique bersama Dahlia sedang bercuti di kepulauan Maladewa. Bagi baju pula telah direka pada 2 bulan lepas. Memang sungguh teratur plan wanita itu tanpa dipecahkan rahsianya. Adrique pun juga baru tahu pada hari terakhir dia berada di Maldives.

"Abang, ini majlis persandingan kita ke?" Tanya Dahlia inginkan kepastian tanpa berpaling ke arah Adrique.

"Yes." Pelbagai perasaan yang melewati dirinya waktu ini. Gembira, sedih, teruja, semua dia rasa. Selepas ini, dia mahu dakap Princess Alice kuat-kuat ingin berterima kasih pada gadis itu kerana telah menjayakan impiannya selama ini.

Terlalu banyak Allah mengurniakan nikmat padanya. Suami baik, kacak, terlebih kaya. Lelaki yang bakal mentadbir sebuah negara pula itu. Kemudian, dapat pula kakak ipar yang terlebih ramah dan penyayang. Dan sekarang, isi yang makin membesar pula di dalam rahimnya. Alhamdulillah.

Jurugambar dan wartawan tidak henti-henti merakam detik-detik manis mereka untuk dijadikan kenangan dan dipamerkan ke seluruh rakyat Hirland bagi mengongsikan kegembiraan ini.

Potong kek setinggi 6 tingkat, makan beradab, semuanya sudah. Sekarang, tibanya masa untuk beramah-mesra bersama tetamu-tetamu yang hadir.

"Sayang, pergilah dulu jumpa sesiapa. Abang nak pergi jumpa kawan sekejap." Dahlia mengangguk. Bayang kakak iparnya dicari sehingga ketemu.

Mr. Prince ✔Where stories live. Discover now