Chapter 65

15.1K 448 21
                                    

2 tahun kemudian..

Hirland International Airport

Wajah yang telah bertahun-tahun tidak dilihat itu dicari-cari namun masih lagi tidak ketemu. Wanita itu belum tiba lagi ke di Hirland?

Setahunya, mengikut jadual penerbangan yang diberitahu Badrul kepadanya tadi, private jet itu sepatutnya sudah tiba 10 minit yang lepas. Where is she?

"Sayang.." Dia berpaling ke belakang mahu bertanya kepada si isteri. Muka Dahlia tidak kelihatan kerana dihalangi oleh tubuh Putera Daryan Rioz. Suka benar isterinya menggomol perut putera sulung mereka itu yang baru saja masuk setahun 3 bulan.

"..kanda belum sampai lagi ke?"

"Dah." Adrique mengerutkan keningnya hairan. Mata violetnya melilau sebentar mencari bayangan Princess Alice kemudian matanya jatuh kembali pada Dahlia yang masih bergurau dengan Daryz.

"Then, where's she?"

"Here. Surprise!" Matanya terbuntang menatap wajah yang berada disebalik anaknya. Rupanya yang sedang bermain dengan Prince Daryz ialah kakaknya.

"Kanda!" Alice melemparkan senyuman manis buat jejaka tampan itu. Rindunya terhadap adik lelakinya yang seorang ini sungguh mendalam.

Anak saudaranya diberikan semula kepada adik iparnya yang baru keluar dari tempat persembunyiannya yang hanya dibelakang Wan.

Tubuh Adrique dipeluk erat melepaskan rindu.

"Rindunya kanda pada adik kanda yang nakal seorang ini. How are you? Long time no see huh?" Adrique tersenyum kecil.

"I'm good. Yeah long time no see. Rique tengok kanda makin gemuk sekarang ini. Telan apa?" Alice yang tengah memeluk adiknya itu lantas melepaskan satu cubitan berbisa dilengan lelaki itu lalu terus merungkaikan pelukan.

"Hey! Memang tak sakit." Berkerut-kerut wajah Adrique menahan sakit. Sudah lama dia tidak rasa cubitan daripada kandanya. Yang selalunya daripada isterinya.

"Mana ada gemuk! Kanda dietlah dekat sana cuma..sekilo saja naik. Sekilo saja ya!" Alice menekankan perkataan sekilo itu agar Adrique tidak menyindirnya lebih-lebih.

"Sekilo saja kanda cakap? Sekilo itu banyak kanda. Kalau kanda nak tahu, satu kilogram bersamaan seribu gram tau? Kanda makan apa sampai seribu gram naik? Kanda study pasal fashion designer ke study pasal makan? Kanda--" Dia menutup kedua-dua belah lubang telinganya menggunakan jari telunjuk. Bebola mata diputar.

"Ergh..so annoying. Jom Daryz, Rose, kita balik? Biarkan dia seketul di airport." Bahu Dahlia dipeluk kemudian dibawa wanita anak satu itu keluar dari lapangan terbang dan diikuti oleh beberapa pengawal peribadi dibelakang.

Adrique tersengih. Alice yang dahulu dan sekarang sudah jauh berbeza. Dahulu yang sentiasa pendiam dan menurut kata, sekarang sudah tiada lagi.

Ini pasti disebabkan faktor persekitaran di negara sana yang telah merubah sifat wanita itu.

"Mari Prince Rique?" Badrul yang melihat anak raja itu yang masih tersengih-sengih langsung mengajak untuk ke kereta.

"Jom!" Tangan kanan Adrique memeluk bahu pengawal peribadinya manakala tangan sebelah lagi dibawa masuk ke dalam poket seluar slack biru gelap yang dipakainya.

"Aisya dah sihat?" Pertanyaan putera itu membuatkan Badrul berpaling sekejap sebelum melemparkan pandangan lurus kembali.

"Alhamdulillah dah sepenuhnya sihat. Mujur dia demam sikit saja." Adrique mengangguk-anggukan kepalanya. Kaca mata hitam yang dipakainya dibetulkan supaya kemas semula.

Mr. Prince ✔Where stories live. Discover now