Ep-4

1.3K 107 6
                                    

Taekook

.
.
.

Duda Pujaan Dara

.
.
.

;

Manison Jeon's

Pemuda manis itu sedang ligat memasak didapur. Manakala gadis muda itu sedang menunggu makanan dari sang mommy. Figura sang daddy hanya memerhatikan gerak-geri taehyung.

"Nampaknya dia memang jaguh dalam memasak." bisik pelan lalu kembali memerhatikan taehyung. Matanya sesekali melihat lekukan tubuh badan taehyung. Aa taknya, taehyung memasak sambil menyanyi dan menari.

Taehyung tak kalau aera kebosanan maka dia menyanyi dan menari bagi membuatkan kebosanan aera disampingkan. Gadis muda itu turut tertawa dan bernyanyi bersama sang mommy.

"Woah, mommy pandai menyanyi dan menari." Ujar aera dengan teruja. Lagipun dia suka menari dan menyanyi. Tak sangka kalau mommynya itu mempunyai suara yang sedap dan gerakan pada lekukan tubuh itu terlalu indah dan soft.

Taehyung sedang menyanyikan lagu magic shop. Bahkan gadis muda itu turut menyukai lagu tersebut.

"Mommy minat BTS?"
aera kembali bertanya kepada taehyung. Taehyung yang sedang sibuk memasak itu menganggukan kepalanya dengan brutal.

"Of course sayang! mommy suka dengan kumpulan BTS." Balas taehyung. Aera turut menepuk-nepuk kedua telapak tanganya dengan cepat.

"Aera pun suka dengan BTS. Siapa bias mommy dalam BTS?"

"Bias mommy ialah Park Jimin."
Jelas taehyung. Dia menyukai jimin. Jimin mempunyai sikap yang baginya manis. Dan jimin mempunyai tubuh badan yang bagus. Taehyung suka gila.

"Kenapa mommy suka Park Jimin. Apakah kerana dia kacak?" Ujar aera. Taehyung hanya tersenyum. Jimin memang kacak, tapi bukan itu yang dia lihat, jimin mempunyai sikap yang berbeza daripada member yang lain.

"Tidak, sayang! Mommy suka jimin kerana dia mempunyai sifat yang berbeza daripada member yang lain. Jimin seorang yang mengambil berat tentang orang lain. Terlebih lagi kepada setiap ahli membernya.
Bahkan dia lebih mengutamakan membernya dibandingkan dirinya sendiri. Yang membuatkan mommy jatuh cinta kepadanya dia tahu setiap kelemahan membernya tetapi dia lebih memberikan semangat kepada membernya untuk terus maju kehadapan. Sifatnya penyayang sekali aera." Ujar taehyung panjang lebar. Aera mengkaguminya.

"Bagaimana aera? siapa bias aera di dalam group BTS?" Taehyung kembali bertanya kepada aera.

"Aera suka Jungkook. Maknae, group BTS." Katanya. Taehyung menganggukan kepalanya.

"Kenapa aera suka Jungkook."

"Kerana namanya seperti daddy dan rupanya kacak seperti daddy." Kata aera dengan wajah yangberbinar-binar. Suka dia bila puji pasal daddy dia.Kebiasaan macam tulah, anak perempuan pasti mengatakan bahawa daddynya ialah superheronya.

[C] 𝐃𝐮𝐝𝐚 𝐏𝐮𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐃𝐚𝐫𝐚 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now