Ep-8

1.2K 99 28
                                    

Aera sudah bersiap-siap seperti yang dikatakan oleh sang ayah. Dekat setengah jam dia tunggu kedatangan mommynya.

Aera lagi tadi tak berhenti pusing-pusing dari atas sehinggalah bawah. Naik bosan dia menunggu. Kadang-kadang dia tertanya-tanya.

Daddy tipu aera ke?

Itulah pertanyaan yang bermain difikiranya. Hm.. dia pun cepat cari keberadaan sang ayah.

"Minhyuk ajusshi!"
Lelaki tua yang merasa dirinya dipanggil itu segera menghampiri anak perempuan majikanya itu.

"Ye, aera?"
Gadis muda itu terpusing pusing kepala dia mencari susuk tubuh sang daddy.

"Daddy mana?"

"Oh, Tuan Jeon ada dekat swiming pool. Nak ajusshi hantarkan ke?" Ujar minhyuk mempelawa anak kecil itu untuk pergi kepada ayahnya.

"Ah, takpe.. aera pergi sendiri je."

"Ah baiklah.."
Aera pun berjalan ke bahagian swiming pool. Dia nampak ayahnya sedang sibuk berenang-renang disana. Gadis kecil itu mula memasang wajah masamnya.

"Aera?"itu suara ayahnya memanggil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aera?"
itu suara ayahnya memanggil. Aera duduk di bangku itu sambil melipatkan lenganya pada dada. Jungkook tertawa melihat anaknya itu.

Jungkook menghampiri anaknya yang kini berada ditepi kolam. Jungkook tidak keluar dari sana hanya sahaja dia menghampiri.

"Kenapa ni, sayang hm?"
tanya jungkook dengan nada yang lembut. Aera membuang wajahnya. Muka dia berkerut kau! Marah nampak.

"Daddy sengaja eh nak tipu aera?!"
gadis itu meninggikan suara pada sang ayah. Jungkook mengerutkan dahinya. Apa salah dia. Tipu apa?

"Daddy tipu apa sayang?"

"Hiks.. daddy cakap mommy taehyung akan datang. Tapi mommy tak datang pun. Daddy sengaja kan. Daddy cakap tak boleh mungkir janji. Tapi tengoklah.. daddy sendiri yang tak tepati janji. Hiks.. aera benci daddy!!"

Putri kesayanganya menangis. Jungkook tak ada niat nak tipu aera. Dia memang dah janji yang dia akan bawa taehyung. Mungkin taehyung lambat sikit.

"Sayang..daddy tak ada niat pun nak tipu aera. Memang betul mommy taehyung akan datang. Mungkin sedikit lambat. Tapi aera sabarlah ye?"

Jungkook memujuk putrinya yang dah menangis. Dia tak boleh nak buat apa kalau aera dah menangis. Aera susah sedikit nak kene pujuk.

"Hiks..daddy tipu!!"
Teriaknya dengan kuat lalu belari keluar dari kawasan swiming pool. Jungkook pun tak kalah memanggil putri kesayanganya itu.

"Aera?!"
Setelah gadis kecil itu keluar belari. Minhyuk terkejut dengan tingkah aera. Aera tak pernah macam tu. Dan dia pun agak terkejut tengok anak majikanya menangis.

[C] 𝐃𝐮𝐝𝐚 𝐏𝐮𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐃𝐚𝐫𝐚 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now