Chapter 21

316 41 1
                                    

Pagi keesokan harinya

Jam sudah menunjukkan jam 8 pagi namun ryujin tidur dengan begitu nyenyak sekali. Tiba tiba bunyi ketukan pintu mula kedengaran sekaligus menghentikan mimpi indah Ryujin.

Perlahan-lahan Ryujin membuka matanya dan menoleh ke arah pintu biliknya. Beberapa saat kemudian, dia kembali tidur dan mengabaikan sahaja suara ketukan itu. Namun tidak lama, suara itu kembali kedengaran. Dia mendengus geram, dan dengan sangat terpaksa, akhirnya Ryujin mengalah dan bangun dari tidurnya.

" ergh jinjaa..siapa berani kacau aku time weekend ni "-cetus ryujin yang masih dalam keadaan mamai

Dia membuka pintu biliknya dan..

" saengil chukka hamnida!! Saengil chukka hamnida!! Sarang haneun Shin Ryujin!! Saengil chukka hamnida!! "-demikianlah bait-bait lirik yang dinyanyikan oleh kai dan kedua orang tuanya di hadapan pintu bilik Ryujin dengan membawa sebuah kek berwarna pink pastel bermotifkan cooky bt21 yang bersaiz sederhana. Ah sungguh comel!

Ryujin terdiam kaku sebelum mula mengalirkan air matanya. Ah apa ni, malam nanti kan ada parti? Mengapa pula perlu membuat kejutan lagi? Dan.. dia tidak sangka appanya sudah tiba di Korea. Kenapa dia tidak tahu?

" jeongmal..jeongmal gamsahamnida!  "-ujar Ryujin yang masih sebak sebelum meniup lilin keknya.

" appa "-panggil ryujin sebelum memeluk appanya dengan erat

Appanya masih lagi dalam keadaan berpakaian suit coat dan kemeja, dia kelihatan sangat penat namun masih menyempatkan dirinya untuk memberi kejutan buat anak sulungnya.

" happy sweet 17th my dear, god bless you, stay healthy and be a good daughter, always "-ujarnya sambil mengusap kepala Ryujin.

Ryujin kemudiannya memeluk ketiga-tiga mereka. Tiba-tiba Kai bersuara.

" hey you belum mandi ada hati nak peluk-peluk "-ujar Kai memerli Ryujin

Ryujin memandang Kai dengan tatapan singanya. Lantas Kai meminta maaf terlebih dahulu sebelum diterkam oleh Ryujin. Eomma dan appa mereka hanya tertawa melihat gelagat mereka.

Setelah kai, eomma, dan appanya turun, Ryujin kembali menutup pintu biliknya dan berlari melompat ke atas katil. Dia mencapai hpnya yang berada di atas meja.

Sebaik sahaja Ryujin membuka hpnya. Senyuman kecil mula terukir di wajahnya.

" happy birthday my family! Kalau nak wish panjang2 malam nanti okay! Enjoy your day! "-Lia

" happy birthday busybody "-Yeonjun

" happy birthday singa "-Soobin

Demikian tiga message yang diterimanya. Pagi yang sangat menceriakan. Kali ini senyumannya tidak kecil lagi. Sudah lebar semacam!

" yeayy!!! Happy Birthday Ryujin !!!!!!!!! "-jerit Ryujin sendiri di dalam biliknya, suaranya begitu kuat sehingga kedengaran ke bawah.

" yaa!!! Dasar single wish sorang2!!! "-jerit Kai dari bawah

Ryujin yang mendengar itu hanya mengabaikan ejekan sinis adiknya.

" tak sedar diri. "-cetus ryujin

-----

Petang, jam 6

Ryujin baru melangkah keluar dari salon bersama Lia dan Kai. Gaun berwarna pink pastel yang digunakan oleh Ryujin hari ini sangat sesuai dengannya. Tidak begitu mengikut bentuk badannya dan tidak terlalu terbuka. Labuh hingga kebawah dan kelihatan sangat mewah. Itu adalah gaun pilihannya sendiri. Highheels yang dipakainya juga sangat elegan. Rambutnya dibiarkan terurai hingga ke bahu. Begitu feminin sekali!

The DayWhere stories live. Discover now