⇜Nine

4.8K 452 68
                                    



' Just like the moon , half of my heart will always love the dark . '

_______________________

Tekan STAR , sayang-sayangku sekalian !

Thank you! ❤️

______________________



______________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





Aisha berjalan seiringan dengan Mike yang dari dalam kereta sehingga ke taman , masih tidak bersuara .

Sepatah ditanya , sepatah juga yang dijawab . Kadang-kadang dia rasa dia sedang bercakap dengan tunggul . Bernyawa tapi rohnya hilang entah ke mana .

Sehubungan itu , satu keluhan dilepaskan sebaik sahaja berdiri berhadapan dan lengan Mike dipegang .

" Awak ada benda nak cakap ke , Mike ? "

Mike menjeling wajah Aisha sekilas lalu memandang ke tempat lain . Kedua-dua tangan dimasukkan ke dalam poket .

" Let's break up . Kau terlalu membosankan bagi aku . "

Tanpa memikirkan hati Aisha , spontan ayat itu terkeluar dari mulutnya . Membuatkan Aisha terdiam lama .

Dalam diam , Aisha mengoyakkan senyuman sinis sebelum tertawa kecil . " Kalau itu yang kau nak , aku tak boleh halang . "

Mike tersentap . Bukan reaksi ini yang dia mahukan . Dia mahu Aisha merayu kepadanya seperti perempuan-perempuan lain supaya tidak meninggalkannya . Rahang diketap .

Sepucuk sampul berwarna coklat terlempar pada dadanya . Dengan sendiri , ianya jatuh di atas rumput.

" You lose , babe . And I'm the winner . Aku tahu kau couple dengan aku selama setahun ini hanyalah disebabkan dare . Dan aku ikut segala langkah kau supaya kau tak sedar kau dah masuk dalam perangkap sendiri ."

Mike diam tidak bersuara . Riak wajah Aisha yang selamba sahaja dipandang remeh . Dan perasaan dendam mula berputik apabila dia dimalukan . Walaupun kawasan taman itu tidaklah ramai , dia tetap malu apabila dia yang dipermainkan.

Matanya dan mata Aisha bertentang. Baru mahu bersuara, Aisha membuka mulut dahulu . " Perempuan untuk disayangi dan dihormati . Bukan untuk dipermainkan . Mungkin ayah atau mak kau pernah dipermainkan , dan kau balas balik perbuatan mereka dengan cara begini . "

" Kau takda hak nak - "

" Wait. Bagi aku habis ayat aku dulu. "

"- Aku tak akan berdendam dengan kau . Sebab kau cheating dengan aku. Kau keluar dengan perempuan lain sekalipun , aku tahu . Kau kata kau tak pergi club dah , tapi kau pergi juga . Nah , it's okay . Kau putus dengan aku pun sebab ada perempuan lain kan . Womanizer always be womanizer . Tak kan pernah berubah . "

My Mate , That's Diavolo CriminaleWhere stories live. Discover now