פרק 11- אשמה

386 47 52
                                    

״הוא לא נושם!״
״שמישהו יעשה משהו!״
״הלב שלו לא דופק!״
״זוזו אחורה זה נגמר!״
״הכל באשמתך קאל!״
״פתטי!״
״ת-״

אני קם בחדות אבל הפעם עוצר בזמן ולא נתקע במיטה שמעליי. זהו זה. אחרי לילה מלא בסיוטים אני יודע שאני חייב ללכת לבקר את סטורם ולראות מה איתו. הם כניראה לא יפסיקו אבל אולי יהיו פחות גרועים.

אני קם באיטיות מהמיטה ומתחיל להתארגן בתא הריק. ג׳ון כניראה התעורר לפני כן כמו שקרה עד עכשיו ויצא. אחרי כל מה שקרה אתמול כל שאר היום הוקדש לסידור הספינה, הערכת מצב, טיפול בפצועים וסידור האספקה החדשה. אני יודע זאת רק מפני שג׳קי גררה אותי מהתא כדי לעזור לה במקום, ואני מצטט: ״לשקוע ברחמים עצמיים לא מוצדקים בחושך״

אני יוצא מהתא ומגלה את הספינה במצב מעולה יחסית ליום קודם לכן. בצעדים מהירים ונחושים (לפני שאני אתחרט) אני מגיע למשרדו של סטורם ונכנס. אני יודע שהוא לא נמצא כאן אבל בטח יש כאן מישהו שיוכל להגיד לי איפה התא שלו.

״בוקר.״ אליסטר מברך אותי בקול הזועף האופייני לו בזמן שהוא קורא מסמך כלשהו מערימת מסמכים ענקית על שולחנו של סטורם. האמת, זה נראה יותר כמו משרד עסקי של מזכיר מאשר משרד של פיראט.

״בוקר טוב אליסטר.״ אני מברך ומנסה לחייך אליו. מה שאמר לי אתמול חוזר בראשי ואני מנסה לא לשקוע יותר מידי באשמה ולהמשיך להילחם כמו שאמר.
״הוא נמצא בתא שלו.״ אליסטר אומר לפני שהספקתי לשאול. המטרה שלי עד כדי כך ברורה?

״אני לא יודע איפה זה...״ אני מסביר והוא מרים את ראשו ומסתכל עליי בעייפות.
״לך לחדר האוכל ותבקש ממישהו שלא עסוק שיכוון אותך. אה ותאכל משהו על הדרך!״ הוא אומר וחוזר להתעסק במסמך.
״תודה.״ אני עונה למרות שהוא כבר שקוע בניירת ולא מקשיב לי.

אני ממהר לחדר האוכל ומתכונן לריחות הנפלאים שלא מגיעים לאפי ומפתיעים אותי. אין ארוחה? איך זה ייתכן?
אני מבחין בקבוצה קטנה של מלחים שמשחקת קלפים וניגש אליה כדי לברר את העניין.
***
בדרך לסטורם, הודות להוראות של המלחים, אני חושב איך זה הגיוני. עד עכשיו תמיד הייתה ארוחה מדהימה והמלחים לא הראו סימן שזה דבר יוצא דופן. וחוץ מזה, מסתבר שגם הם לא יודעים מי זה מרסל, הטבח! הם אמרו משהו על זה שהוא מעדיף להישאר אלמוני כדי להיות צנוע אבל זה מגוחך! לא יכול להיות שאף אחד לא ראה אותו במטבח או חשב לברר מי הוא הטבח המופלא! אבל, אולי זאת פשוט לא שעת ארוחה... או שזה קשור איכשהו לפציעה של סטורם?

השקט שבסערהWhere stories live. Discover now