19

775 98 27
                                    

"Ya Yunho, boleh datang tak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ya Yunho, boleh datang tak." San berkata di telefon sambil bercekak pinggang.

Hwari hanya melihat dari lantai, bersebelahan dengan mayat yang melecur. San pula berdiri di hadapan tv tidak begitu jauh dari open kitchen ini.

Hwari kemudian menoleh ke arah mayat itu. Tak tahu mata mayat itu terbuka atau tutup. Mengerikan.

San menutup telefonnya dan menoleh ke arah Hwari.

"Hwari, can you sleep alone after all that?" Tanya San bersahaja, memastikan Hwari yang kemungkinan trauma dari melihat semua itu tidak berseorangan buat seketika.

San berfikir yang Hwari tak perlu lalui semua ini kalau dia dah mati dijual organ tapi Hwari masih disini, dijaga dan bernafas.

San menggaru belakang lehernya, memerhatikan setiap pergerakan Hwari, termasuk di mana matanya melilau.

Hwari nak geleng tapi kepalanya mengangguk mendengar soalan San. Tangannya yang sejuk itu terketar-ketar, bibirnya cuba mengukir senyuman walaupun jelas menggigil. Kepalanya dipalingkan ke arah lain supaya mata tidak bertembung dengan keadaan mayat yang dahsyat itu.

"Nah u lying." San berkata, tidak berganjak dari tempatnya berdiri sambil menyilangkan tangan dan  membiarkan bunyi alam di luar memenuhi ruangan telinga mereka berdua.

"Please... Get me away from her..." Hwari bersuara, memecahkan keheningan. Kedengaran rasa terdesak dia melalui nada suara yang dilontarkan.

San mengangkat kedua keningnya keatas, bucu mulutnya terangkat mengukir senyuman senget yang penuh makna. San kemudian mengeluh sebelum melangkah kearah Hwari yang nampak serabut dengan kesan air mata di pipi dan hingus di bawah hidungnya.

San melutut dihadapan Hwari lalu menyapu muka Hwari sehingga bersih dari tangisannya sebelum ini.

San kemudian meletakkan tangannya dibawah Hwari supaya dapat mengangkat Hwari ke atas.

Hwari terhenjut apabila tangan san yang melecur itu menyentuh kulit lengannya.

Dengan segera San meletakkan tangannya di tempat yang berlapis dengan baju Hwari.

San meletakkan Hwari di atas kaunter Island itu. Kedua tangan San berada di setiap sisi menekan kaunter island, San lean in, mendekatkan tubuh dan wajahnya mendekati Hwari.

"Do you know why did she die?" Tanya San, seolah-olah berbisik tapi dia hanya menurunkan nada suara.

Hwari tak menjawab.

San mendekatkan bibirnya ke telinga Hwari.

"because of you," San menghembuskan nafas, membuatkan bulu roma berdiri tegak di seluruh badan Hwari. "She died." San smirk lalu ketawa kecil, dia menjauhkan dirinya daripada telinga Hwari dan menghadap Hwari sekali lagi.

"Is it my fault she died?" San bertanya lagi dengan mata kuyu. Dengan tangan kanannya yang melecur itu San menyapu air mata Hwari ke tepi.

"It... It was me in fault." Jawab Hwari.

[C] Stockholm + San ATEEZWhere stories live. Discover now