פרק 15 - רגש לא מוכר

2.7K 194 22
                                    

The Time Is: 9:57 AM
(השעה היא: 9:57 בבוקר)

״אז אני מבינה שהיה לך כיף אתמול בפאב״ אלכס אמרה לי בקול ערמומי בזמן שיצאנו לכיוון כיתת מדעים. המורה שלי לשיעור מתמטיקה של השעתיים הראשונות הייתה חולה, ולאלכס לא היה כוח לקום אחריי אתמול,אז התחלנו ללמוד רק עכשיו.

דבר שמאוד מבאס לדעתי.

״מה זאת אומרת?״ שאלתי בשיא התמימות.
״הו, את יודעת, ראיתי אותך עם אח שלי אתמול-״
״זה ממש לא ככה!״ צעקתי עליה.
היא צחקה.

״רק רציתי להגיד שרקדת, אבל כנראה שזה היה משהו אחר אם את מגיבה ככה..״ נחרתי בבוז.
״ממש לא אלכס. ביני לבין ניקולאס לא קורה כלום״
״טוב, אבל תאמיני לי שאני מכירה בנים, במיוחד את אח שלי. הצורה שהוא מסתכל עלייך.. הוא לא הסתכל על אף אחת ככה״ נאנחתי.

״אלכס,  אני החברה הכי טובה של אחותו התאומה. הדבר הכי מיוחד שהוא רואה בי זה אולי אחות קטנה. וזהו.״
״מה שתגידי..״

נכנסו לכיתה והתיישבנו במקומות. עוד פעם עברתי את סבב ההכירות המעצבן, ועוד פעם מבטים בוחנים נשלחו לעברי.

״ה-MHC הוא המערך הראשי של ההתאמה הרקמתית. הוא אחראי על מערכת החיסון בגוף. הוא משמיד פתוגנים ותאים שלא עושים את עבודתם כראוי. ה-MHC משחק גם תפקיד חשוב בבחירה של בני זוג אפשריים אצל רוב היונקים. ככל שה-MHC של האישה יותר שונה מזה של הגבר, כך היא תימשך אליו יותר ולהיפך. מחקרים הוכיחו שככל שה-MHC של ההורים יותר שונה, כך הצאצאים נולדים עם פחות בעיות במערכת החיסון..״

״כנראה שה-MHC שלך ממש שונה מזה של ניקו״
״אח שלך לא מאוהב בי!״ צעקתי בשקט על אלכס. אם זה אפשרי בכלל.
״בפעם השמינית בערך- אני יכולה לדעת מתי אח שלי מאוהב. ואיך שהוא מסתכל עלייך-״
״אלכס! די! טוב? די! תביני, את מדמיינת״
״אני לא-״
״שקט שם״ המורה קטעה את השיחה שלנו ״אני מבינה שהשיעור שלי לא ממש מעניין אותכן, גברות צעירות. אם כך, אני מסיקה שאתן כבר יודעות את החומר. אז גשו בבקשה אל הלוח, מיס מיטפורד ומיס וויליאמס, תחלקו איתנו את הידע שלכן בנושא זה״

״א-אני ל-לא..״ התחלתי לדבר, אבל אלכס קטעה אותי בשקט.

״אם תסרבי לה, היא רק תשנא אותנו יותר. בואי, תזרמי איתי. אני יודעת את החומר״ היא אמרה ומשכה אותי אל הלוח.

עמדתי מול כל התלמידים בכיתה שנעצו בי עיניים ובחנו אותי עוד יותר. דבר שלא בדיוק עזר לפחד הבמה הנוראי שלי. כמו שאמרתי, אני לא סובלת אנשים. זה שאיכשהו התחברתי אל אלכס, ג׳ון וניקולאס, לא אומר כלום.

״אז כמו שגברת לי התחילה להסביר, ה-MHC הוא באמת כלי משחק חשוב בבחירה של בני זוג אפשריים אצל רוב היונקים. פרט חשוב שהיא השמיטה הוא: שזה בגלל הריח. באחד המחקרים חילק ביולוג שווייצרי בשם קלאוס וודקינד טי־שירטס ל־44 גברים והורה להם ללבוש אותן במשך שני לילות. כדי לוודא שבחולצות יידבק רק ריח הזיעה הטבעי של הגוף, הוא נתן לנבדקים סבון ואפטרשייב נטולי ריח. אחרי שהסירו את החולצות התבקשו 49 נשים להריח את החולצות ולקבוע אילו ריחות היו הנעימים ביותר לטעמן. תוצאות המחקר הראו שנשים העדיפו את החולצות שלבשו גברים שמערך ה־MHC שלהם היה שונה לגמרי מהמערך שלהן. מבחינה ביולוגית יש הרבה היגיון בהעדפה הזאת, כי פרטנרים שהמערכות החיסוניות שלהן שונות מביאים לעולם צאצאים עמידים יותר. ככל שנכנסים לפעולה הרכבים שונים יותר של MHC אנחנו יוצרים מערך גנטי משובח יותר לאיתור חלבונים מסוכנים והילד חסין בפני מגוון גדול יותר של מחלות.״ כל התלמידים בכיתה, גברת לי, ואני היינו בשוק.

New Life - VA                                  (Hebrew)Where stories live. Discover now