Bab 18

49.1K 1.6K 12
                                    

Dhia bangun awal pada pagi itu.Dia sudah berjanji dengan Aidil untuk keluar makan dan membeli barang dapur.Esok pula Aidil mula bekerja di syarikat papanya.Aidil masih lagi tidur.Lena sekali dia tidur.Selepas mandi,Dhia keluar dari bilik mandi dengan berhati-hati.Takut Aidil bangun.Kalau bangun memang naya dia.Dah lah dia hanya bertuala.Aidil pasti akan menyakatnya.Dia hanya mengenakan dress biru panjang lengan yang pendek paras lutut.Rambut nya ya kering itu mahu dikeringkan dengan pengering rambut.Timbul idea nakalnya.Kalau kacau Encik Buaya tidur,best juga ye.Dhia perlahan-lahan menelan switch on pada soket itu.Kemudia dia menghalakan pengering rambut itu ke dalam perut Encik Buaya.Diselaknya baju Encik Buaya.Kau rasakan habanya nanti.Dhia ketawa mengekek.

Dilihatnya Aidil mengipaskan dirinya akibat panas.Sesekali dilihatnya Aidil mengerutkan dahi semasa tidur.Aidil yang terasa panas terus membukakan matanya.Dalam keadaan mamai ,dia melihat Dhia menghalakan pengering rambut ke arah perutnya.Oh,nakal ye.Aidil berlagak selamba.Dhia berkerut.Kenapa Encik Buaya tak rasa apa-apa ke?Dia bangun dan merangkak ke katil.Dia menatap wajah Encik Buaya.Takkan nyenyak kot.Panas macamtu tadi,dia boleh tidur nyenyak.Aidil yang menyedari Dhia sudah berada di dekatnya terus menangkap Dhia.Terjerit Dhia dibuatnya.

'Oh,nakal.Kacau abang.Sini abang bagi morning kiss.'Aidil yang sudah teragak-agak mahu mencium Dhia.Dhia membenamkan mukanya pada badan sasa Aidil.

'Okay.Okay. Qis mengaku kalah.' kata Dhia yang masig membenamkan wajahnya pada badan Aidil.Encik Buaya ni wangi juga.Masa tidur pun wangi.

'Abang tahu,Dhia sebenarnya nak abang peluk Dhia kan?'Soalan Aidil yang kurang munasabah itu menyebabkan Dhia menggeleng.Pantas Dhia mengangkat mukanya dan chup!

'Ee..Mana boleh macam ni.Abang main aci,'marah Dhia sambil mengelap bibirnya yang dicium Aidil.

'Sayang,aci kat India lah,'balas Aidil sambil tertawa lantas menuju ke bilik mandi.Hatinya yang berbunga-bunga apabila dia berjaya mencium bibir merah Dhia.Cantik betul Dhia pagi ini.Dia bersyukur mempunyai isteri yang cantik seperti Dhia.

Dhia masih beku seperti ais.Jantung sudah berdebar tahap gaban.Perbuatan Encik Buaya mengundang seribu satu perasaan dalam hatinya.Dia tidak pasti sama ada dia jatuh cinta ataupun hanya perasaan biasa.Jika dia jatuh cinta,adakah Encik Buaya juga mencintainya?

'Abang,banyak betul barang dapur yang abang beli.Membazir lah,'Dhia menyimpan semula mee maggi yang Aidil simpan di dalam troli.Berbelanja ikut nafsu ini adalam amalan syaitan.Apatah lagi kalau membazir.

'Sayang,kita lah yang makan semua itu.Kenapa sayang simpan?'Aidil sudah memuncungkan mulutnya.Aih?Dia pula yang merajuk.Dhia merangkul tangan suaminya untuk menyejukan hati suaminya.Aidil memakai baju biru laut.Sedondom dengan gaun biru Dhia.Setelah membayar di kaunter pembayaran,Aidil meletakkan barangnya di dalam bonet keretanya.

'Wah.I tak sangka dapat berjumpa dengan pengantin baru,'suara yang buat aku menyampah.Aku dan Aidil menoleh.Nur Nabella pemilik suara itu.Dhia menilik Bella dari atas ke bawah.Pakai baju ketat lagi.

'Bella,U buat apa kat sini.Sayang,tak sangka pula kita berjumpa dengan dia kan?'Pinggang Dhia diraih.Dhia tahu itu hanya lakonan.Bella yang sedikit terkejut dengan perbuatan Aidil menyembunyikan perasaanya.

'I shopping dengan kawan I lah.Okey guys.I nak blah dulu.'Bella terus melangkah pergi.Dia memerhatikan kereta Aidil meluncur laju.Bella terus mengeluarkan Iphone 6s miliknya lalu menekan nombor.

'Hello,Man aku ada kerja untuk kau.Kau tunggu aku tempat biasa,'Bella mengukirkan senyumannya.Kau tunggulah nanti Aidil.

Dhia yang tidak banyak bercakap dari tadi menghiraukan hati Aidil.Period ke isteri aku ni? Tadi elok saja mood dia.Sekarang naik hantu pula.Aidil melihat Dhia yang memasuki bilik itu lantas dia menguntumkan senyumannya.Namun tidak mendapat responds dari Dhia.

'Sayang ni kenapa?' tanya Aidil.Namun Dhia masih membatukan dirinya.Dia menyikat rambutnya yang agak panjang.

'Rambut sayang cantik.Suka abang lihat,'puji Aidil.Namun ,Dhia masih membisukn dirinya.Aidil berfikir dia jadi macamni lepas terserempak dengan Bella.Oh i see.Kes cemburu lah ni.

'Sayng,sayamg cemburu dengan Bella ye?'tanya Aidil sambil mencuit pipi Dhia.Eh,macam mana dia tahu.Encik Buay ni pakai saka ke?

'Eh,mana ada.Dah lah malas nak layan Abang.'Dhia terus menapak ke katil.Malas dia mahu melayan Encik Buaya.Nanti tersasul pula kalau berlawan kata.Dhia hanya memejamkan matanya sampai dia terlelap.Aidil di sebelahnya turut terlelap juga.Harap esok terbit sinar di hubungan mereka.

Buaya Darat vs Ulat BukuWhere stories live. Discover now