Bab 19

49.4K 1.5K 39
                                    

    Aidil yang berada di dalam pejabatnya sibuk menandatangani dokumen-dokumen yang berselerak di atas mejanya.

'Pengantin baru datang masuk office,' Syafiq berkata lalu duduk di atas kerusi.Aidil hanya tersengih.

'Aku tak sangka kau kahwin juga dengan Dhia.Dulu bukan main tak nak dia tengok lelaki,"?' tambah Syafiq lalu membetulkan tali lehernya.Bukan dia tak tahu nak tengok Dhia bercinta pun 7 kelahiran tunggu memang tak lah.

'Fiq,orang kata kalau dah jodoh dipisahkan sekalipun tetap bersatu.Kau tahu apa.Asyio berkepit kehulu ke hikir dengan perempuan,'Aidil menjawab sambil menyemak kertas si depannya.

'Amboi,perli nampak.Kau tu dulu sama cap dengan aku.'

'Ops,aku dah cuci tangan,'Kata Aidil sambil mengangkat kedua belah tangannya.Mereka terus ketawa .

'Aidil ,aku hari itu terserempak dengan Bella.Dah terserempak aku hangout dengan dia.Kau tahu Dil, dia cakap dia masih cintakan kau.Dia sanggup jadi isteri kedua kau.Then,dia boleh gelak pula.Dia cakap dia bergurau.Lepas tu dia kata dia dah terima hakikat.Gila tak takut aku tengok cara dia bercakap dah macam orang obses aku tengok.'Aidil terdiam .Entah apa-apa Syafiq ini.Ada ke patut Bella macam itu.

'Kau ni Fiq,kau tahukan Bella itu macam mana.Dia suka bergurau.Aku adalah terserempak dengan dia.Bukan dia yang gila.Bini aku gila ha.Dia bercakap dengan aku acuh tak acuh je.Boleh tahan cemburu isteri aku,' terang Aidil.Tapi dia bersyukur .Mungkin Dhia ada perasaan terhadapnya kut.Kalau tak ,takkan cemburu bagai.

'Aku bukan apa Dil.Drama melayu selalunya bekaa kekasih akan rosakkan hubungan suami isteri.Aku minta kau hati-hati lah.'nasihat Syafiq.Aidil hanya mengangguk.Syafiq ini mudah sangat terpengaruh dengan drama .Bella bukan nya jenis yang sanggup rosakkan hubungan orang.

Dhia hanya membelek-belek buku novel yang ada di hadapannya.Nak baca pun dia tiada mood.Inikan pula tengok televisyen.Rasa bersalah mula bersarang di lubuk hatinya.Dah beberapa hari dia tak endahkan layanan Aidil.Ini kalau ayah tahu dibebelnya aku sehari suntuk.Kau lah Dee.Bella tu kan ex dia.Takkan kau cemburu kut?Eh..Wait.wait. Takkan aku cemburu dengan Bella melainkan aku..NO!Dee menarik nafas dalam-dalam.Kau tak boleh jatuh cinta Dee.Lagipun dia Encik Buaya.Tapi Dee, dia suami kau.Syurga dibawah tapak kaki suami.Kau tak patut buat dia macam itu.Ada satu suara berbisik di hatinya.Ya.Dia suami aku.Baik buruk suami aku,aku tetap kena hormatkan dia.Dia bercadang hendak membuat candle light dinner malam ini sebagai tanda memohon maaf.

Tiba-tiba terlintas di fikirannya untuk membuka hadiah yang mama cakap tempoh hari.Aku naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam bilik.Aku membuka almari baju dan mula mencuri beg kertas yang mama bagi.Mana pula beg ini.Hah..jumpa pun.Aku melabuhkan punggung ke atas katil dan perlahan-lahan membuka hadiah tersebut.Mata terbeliak.Takkan mama serius.Patutlah dia beria-ria suruh aku buka.Nasib pula aku tak ingat.Mama menghadiahkan aku baju tidur yang agak seksi paras paha dan menampakkan lengan aku.Baju itu aku rasa kalau aku pakai akan menampakkan susuk tubuhku kerana baju itu agak transparent. Aku meneguk liur.Patutlah mama asyik mengingatkan aku akan kewajipan seorang isteri.Tapi mama betul,aku
patut bersedia.Bersediakah aku?

Aidil pulang ke rumah tepat pukul 7 malam.Dia terus mandi tanpa menjenguk ke dapur.Apabila dia melangkah ke dapur ,dia mula tertanya kenapa pula lampu tak dipasang.Dia masuk ke dalam dapur dan melihat lilin bernyala.Aidil hanya tersenyum.Isteri aku ini romantik juga ye.

'Abang lapar?,' tanya satu suara dari arah belakang.Dia kemudian menoleh ke arah isterinya.

Gulp!Aidil menelan liur.Dia cuba mengamati wajah isterinya itu.Takkan ini Dhia.Dhia mengenakan baju tidur yang agak seksi dan mampu mencabar imannya.Dhia menarik tangan Aidil ke arah meja makan.Makan malam mereka dipenuhi dengan gelak tawa.Sesekali Dhia tersenyum menggoda ke arah Aidil.Aidil hanya kaku melihatnya.Tidak sanggup dia menatap wajah Dhia lagi yang mengugat nafsu lelakinya.

Aidil mundar-mandir di dalam biliknya.Takkan dia bersedia kut.Tapi kalau dia dah bersedia kau tunggu apa lagi Dil.Inilah waktu dan masa yang tepat kau melaksanakan tanggungjawab kau sebagai suami.Lagipun dia isteri kau yang sah.Aidil bersandar di katil sambil membaca buku.Walhal dia tidak fokus sesama sekalipun.Otaknya asyik memutarkan bayangan Dhia yang berpakaian seksi itu.Tambah-tambah lagi baju itu menampakkan dada dia yang mampu melemahkan imannya.Pintu bilik air dikuak.Dalam hati Dhia dia sudah bersedia.Jantungnya boleh tercabut dari sarangnya akibar terlalu nervous. Dia mengukirkan senyuman menggoda ke arah Aidil yang sudah mula tidak keruan.Dia mencapai losyen yang ada dia atas meja.

'Abang,Tolong Qis pakaikan losyen ni,' suara Dhia yang sengaja dimanjakan membuatkan Aidil meneguk liur.Aidil hanya menurut sahaja.Sedangkan di dalam hatinya dia mula beradu tenaga untuk bertenang sehabis baik apabila menyapukan losyen tersebut di kaki Dhia dan di belakang Dhia.

'Sa..sayang sudah,'tergagap Aidil berkata.Hatinya sudah tidak tenteram.Nafsu lelakinya mula tergugat.Dhia memusingkan badannya lalu mengambil losyen di tangan Aidil.

'Sayang nak abang tahu ,sayang cintakan abang dari mula sayang berada di buaian dengan abang.Pandangan abang membuatkan saya tenang.'Dhia berkata sambil memegang pipi Aidil.Dia mula merangkak ke atas Aidil yang sedang duduk dan duduk bertentangan di riba Aidil.Aidil hanya terpaku.Jantungnya sudah mula berdetak pantaa melihat kelakuan Dhia yang berani.Tangannya mula memegang pinggang Dhia.

'Abang,abang tahu sebenarnya sayang terima abang bukan sebab ayah sebab abang.Sebab saya cik Ulat Buku cintakan Encik Buaya.'Dhia mula mendekati wajah Aidil.Dia menatap bibir merah milik Aidil dengan penuh nafsu.Aidil mula ingin melondehkan baju tidur seksi milik Dhia yang menyebabkan nafsu nya tidak dapat dikawal.Bahu Dhia diciun lembut.Sesekali Dhia mengerang disisi telinga Aidil apabila Aidil mengigit bahu Dhia.Perbuatan Dhia hanya menambahkan lagi nafsunya.

Aidil mula mengucup bibir milik Dhia.Dhia yang sudah terangsang membuka baju dirinya sendiri menyebabkan Aidil terpaku.Dia mula mengalihkan kedudukan agar Dhia berbaring.Aidil mengucup Dhia dengan penuh nafsu.Malam itu Dhia dan Aidil menunaikan tanggungjawab masing-masing.

Buaya Darat vs Ulat BukuWhere stories live. Discover now