Bab 23

40.1K 1.3K 22
                                    

  'Sayang,cepatlah.Nanti kita lambat,'laungan suara Aidil mengejutkan Dhia yang sedang memakai subang di telingannya.

'Sekejap lah abang.Bagi 5 minit,'balas Dhia.Aidil menepuk dahi.Jam tangannya dikerling.Sebentar lagi mereka perlu menghadiri ulang tahun Dato'Safuan ,ayah Bella.Sudah setahun dia menikahi Dhia.Bukan dia tidak tahu sikao Dhia kalau make up.Dhia kalau bersiap aku rasa boleh tidur dahulu.Typical perempuan bersolek.5 minit dia minta ,kau ada masa nak pergi Itali,Hawaii,pergi Bangladesh.Aidil ketawa sendirian.Kalau Dhia tahu aku mengumpat dia,memang mengamuk dia nanti.

'Okay abang.How do i look?'Aidil memusingkan badannya.Dhia memakai gaun putih yang agak kembang di bawah.

'You're stunning like always sayang,'Aidil merangkul pinggang Dhia lalu mencium dahinya .

'Tapi I punya Princess akan lebih canti kalau naked depan I,'Aidil tersenyum nakal.Dhia mencubit pinggang Aidil.

'Sweet talker mulut serupa tahi,'Aidil melopong mendengar ayat Dhia.Dhia hanya tertawa kecil.

'Sayang pakai kasut ini tau,'Aidil membuka sebuah kotak.Kasut yang diperbuat dari kaca itu menarik perhatiannya

'Abang ,kasut tu macam kasut Cinderella.Dhia suka,'Dhia melompat sedikit sambil menepuk tangannya.

'Well,you're my Cinderella.Sini abang pakaikan,'Dhia bergerak ke arah Aidil.Aidil menyarungkan kasut itu dengan cermat.

'Okay sayang.Jom bertolak,'Dhia mengangguk kecil.Mereka masuk ke dalam perut kereta milik Aidil dan bergerak ke destinasi.

Rumah Bella agak besar dan terdapat sebuah kolam renang yang besar.Seriously?? Kolam renng.Dhia mengeluh.Dia memang trauma dengan kolam renang.Kalau boleh dia tak nak pun ada kolam renang dekat dunia.Kalau boleh dengan laut sekali nyah dari dunia.Aidil yang perasan dengan reaksi wajah Dhia memeluk Dhia.

'Sayang,jangan dekat dengan kolam renang tau kalau takut.Sayang bukan pandai berenang.Sayang stay dengan abang je,'bisik Aidil tetapi boleh didengar juga.Bella yang berdekatan di situ tersenyum.

'Well,pasangan kekasih datang,'Bella yang memang seksi gila itu mendekati Aidil.Aku rasa kalau tak ada orang kat situ aku memang siku betul-betul muka dia tu.

'Aidil,awak tetap tampan pakai tuksedo tu.'Bella mengenyitkan matanya kepada Aidil.Aku rasa mulutku menyembah tanah.Da kenyitkan mata dia yang aku rasa nak cucuk sampai dia buta pada Aidil.Girl,dia suami aku.Fuck you bitch!

'Well,thanks Bella.SUAMI aku memang tampan,'aku menekankan perkataan suami.Bella mengerling ke arah aku sebelum berlalu pergi.Aidil apalagi dia ketawa sampai tak ingat dunia.Aku terus masuk ke dalam rumah diiringi dengan Aidil yang setia memaut pinggangku.

Acara menyanyi dan meniup kek pun selesai.Bella yang mengacara majlis itu memang menarij perhatian ramai.Bajunya yang aku menampakkan garis buah dadanya tambah lagi make up nya .Memang gadis barat budak ni.Aku menyiku Aidil yang asyik menjeling Bella.

'Abang ni asyik tengok Bella kenapa?,'aku berbisik.

'Kalau macamtu abang tengok Qis je lah,'Aidil membongkokan badannya apabila hendak berbisik kepadaku.Dia lalu memusingkan badannya.Ish dia ni.Kalau bercakap semua nak serius.Aku mencubit pergelangan tangannya.Dia tersengih kepadaku.Alamat nak tercabut jantung aku.Dia ni makin kacak makin hari.

'Kita meminta Tengku Aidil Farhan untuk berduet dengan Nur Nabella dengan lagu Aku dan dirimu,'Aku terus terkejut!Pengerusi majlis yang aku tak berapa kenal itu dah gila ke apa?Laki aku duet dengan Bella?Aku tersenyum.Well ,Bella are playing dirty.Aidil yang teragak-agak untuk ke hadapan terus aku tolak perlahan.Bella tersenyum riang.Tak apa Bella.

Bunyi piano yamg mendendangkan lagu itu memang mengasyikkan.Dhia mula menapak perlahan ke arah sisi ruang tamu.Aidil mula bernyanyi.Tepukan gemuruh mula bergema di rumah Bella.

Tiba saatnya kita saling bicara
Tentang perasaan yang kian menyiksa
Tentang rindu yang menggebu
Tentang cinta yang tak terungkap


Bella yang ingin membalas lagu itu mula terkejut apabila ada suara yang lain terlebih dahulu menyanyi.Aidil mula menxari empunya suara itu.Kelihatan ramai tetamu mula menapak ke sisi.Ada seseorang berjalan kehadapan sambil menyanyi.Dhia!

Sudah terlalu lama kita berdiam
Tenggelam dalam gelisah yang tak teredam
Memenuhi mimpi-mimpi malam kita

Bella mendengus geram.Hatinya bertambah sakit.Lebih-lebih lagi dimalukan oleh Dhia dihadapan semua orang.Siap kau Dhia!Bella terus melangkah keluar dari ruang tamu.Nafasnya turun naik akibat terlalu marah.Suara Aidil dan Dhia masih dapat didengarinya

Dhia menapak ke arah Aidil.Aidil sudah tersenyum.Dia tak menyangka Dhia senakal begitu.Aidil meraih tangan dia semasa menyanyikan bahagia korus.Mata mereka bertatapan.Ya.Dia yakin Aidil lah jodohnya.

Duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah
Perasaanmu, rindumu, seluruh cintamu
Dan kini hanya ada aku dan dirimu
Sesaat di keabadian.

Sesudah menyanyi ,Aidil menghadiahkan sebuah ciuman kepada Dhia.Dhia tersipu malu.Semua tetamu memberi tepukan gemuruh.Dhia dan Aidil mula menjamu selera.Aidil yang menyuap Dhia dari tadi menimbulkan cemburu di hati Bella.Dia harus bertindak!

'Abang tak tahu suara sayang sedap.Selalunya macam katak kalau sayang menyanyi,'puji Aidil sambil menahan ketawa.

'Qis pun hairan macam mana abang boleh menyanyi.Selalunya orang cacat tak pandai menyanyi,'bidas Dhia sambil ketawa.Aidil memasamkan wajahnya.Lagilah Dhia ketawa.Tetapi dikawalnya melihat Aidik sudah merajuk.

'Sayang,abang nak jumpa Dato dulu tau.Sayang tunggu sini ye.'Aidil mengusap-ngusap kepala Dhia.

'Abang ni janganlah sentuh.Rosaklah rambut Dhia,'Aidil hanya tertawa.Dhia yang merasa perutnya mula senak.Dia perlu mengambil angin.Ramai juga tetamu yang datang.Mata meliar mencari susuk tubuh Aidil.Tanpa disedari dia melangkah ke arah kolam renang.Ish ,kenapa lah aku kat sini.Dhia yang ingin melangkah ke belakang terus ditolak.

Dush!

'Abangg..A..bangg!!'Dhia terkapai-kapai di dalam kolam renang.Pembantu rumah yang ingin membuang sampah melihat Dhia.Dia menjerit sekuat hati.

'TOLONGGG!ADA ORANG LEMAS!!'Aidil yang mendengar jeritan itu bergegaa keluar diikuti dengan orang ramai.Dia melihat Dhia terkapai-kapai.

'Dhiaaa!!!'Aidil terjun kedalam kolam renang.Tubuh Dhia dipaut.Dhia masih tidak sedarkan diri.Air matanya mula berlinangan.Bella tersenyum.Aku harap kalau boleh kau mampus.Siti ini pun bodoh.Kalau dia tak ada lagi bagus.

Aidil mengangkat tubuh Dhia kedalam kereta lalu menelefon orang tuanya.Yang dia harapkan cuma kesihatan Dhia.Dia menyesal kerana tidak menjaga Dhia.

Di hospital,Aidil mundar-mandir.Puan Mariam sudah menangis teresak-esak.Dia mengharapkan perkara buruk tidak terjadi.

'Aidil duduklah.Dhia pasti okey je,'Encik Hisyam memujuk Aidil.Dia tahu Aidil bersedih.Begitu juga dengan dirinya.Soalan Encik Hisyam yang ingin dijawabnya terbantut apabila Bella datang bersama keluarganya.

'Aidil,saya minta maaf atas apa yang terjadi,'sopan Dato'Safuan menyusun kata.

'Ya Aidil.I pun rasa bersalah.You jangan sedih.Dhia pasti okey,'sambung Bella sambil menunjukkan muka bersimpati.Dalam hatinya dia ingin ketawa sekuat hati.Aidil hanya mengangguk.Tidak lama kemudian,doktor keluar.

'Fikri ,wife aku macam mana?'Aidil terus bertanya.Semua oranf menghampiri doktor muda itu.

Buaya Darat vs Ulat BukuWhere stories live. Discover now