Kau Yg Terindah Part 13

3.6K 187 4
                                    


//DI DALAM FLIGHT//

Hyena tak habis-habis memegang tangan Jimin. Dia berasa amat gementar. Memandangkan ini kali pertama dia menaiki kapal terbang, dia menggigil. Dia ada juga dengar banyak berita tentang pesawat terhempas, enjin terbakar dan banyak lagi. Mungkin sebab itu dia berasa sangat takut.

Jimin pula membiarkan sahaja Hyena memegang tangannya. Dia tidak seperti Hyena kerana dia sudah biasa menaiki flight. Sejak usianya masih kecil dan semasa ayahnya masih ada. Semua urusan di atas flight diuruskan oleh Jimin. Hyena cuma mengikut. Sehingga makanan pun diaturkan oleh Jimin.

//DI HOTEL//

Hyena disuruh tunggu di lobi oleh Jimin. Biar dia yg uruskan semuanya. Sesekali Hyena memandang Jimin yg sedang menguruskan urusannya. Sedang dia memandang, matanya terhenti tatkala Jimin kelihatan mempunyai masalah. Dia bangun dan menuju ke arah Jimin.

Hyena cuba mendengar apa sebenarnya permasalahan yg dihadapi oleh Jimin.

Jimin: Memang macam tu ke?

Receptionist: Ya, encik... Minta maaf... Bilik yg ada dua katil semua sudah penuh....

Jimin: Haish... So bilik ni ada satu katil lah ya?

Receptionis: Ya, encik. Katil saiz king.

Jimin: Abislah...

Receptionist: Kalau encik nak boleh ambik 2 bilik.

Jimin: Eh, takpa....

Selepas mengambil kunci dari kaunter, Jimin menuju ke arah lif. Dia membawa begnya sahaja. Dia membiarkan Hyena membawa begnya sendiri. Dia menekan-nekan punat lif itu.

Hyena: Awk, kenapa dgn bilik stu katil?

Jimin: Sebab aq x nak share katil dgn kaulah!!!! X faham bahasa lagy ke?

Hyena: Tapi aritu... *msa Puan Park dtg rumah*

Jimin: Itu haritu... Ini harini... Faham!

Hyena hanya menundukkan wajahnya. Dia mengikut sahaja arah Jimin pergi. Dia cuba menahan tangis. Kenapa perangai Jimin berubah kembali?

Jimin menghempaskan badannya ke atas katil. Dia memandang sekeliling. Dia terfikir apa yg dicakapkannya sebentar tadi kepada Hyena. Tiba-tiba dia berasa menyesal dengan apa yg dikatakannya tadi. Dia juga hairan kenapa dia berkata sebegitu.

Jimin memandang Hyena yg mula merapati sliding door menuju ke balkoni bilik. Dia menjongketkan kepalanya untuk melihat apa yg sedang dilakukan oleh isterinya itu.

Hyena menyelak curtain yg terpasang pada sliding door itu. (hahaha keyh curtain... I forget curtain in BM) Dia terpaku melihat keindahan pemandangan di luar tingkap itu. Matanya membulat, mulutnya terukir senyuman. Dia suka dengan pemandangan itu.

Dia membuka sliding door itu. Dia keluar ke balkoni. Di balkoni itu sudah tersedia meja dan kerusi untuk makan atau buat apa-apa... (hahaha... buat jelah pape pon). Dia menghirup udara segar. Dia tersenyum puas...

Tiba-tiba Jimin dtg dari belakang. Hyena tidak menyedari kehadiran Jimin.

Jimin: Bo?! *pegang pinggang Hyena*

Hyena: Opocot!!!

Hyena melatah apabila Jimin dtg dengan tiba-tiba. Hampir-hampir saja dia terjatuh tadi. Dia memandang Jimin yg tak henti-henti ketawa dari tadi. Sampai tak igt dunia dah tuh...

Jimin: Hahaha. Naseb baek x jatuh... *gelak x igt dunia* *batuk sbb trlalu bnyak gelak*

Hyena: Ish.. Awk ni!!! Dh kenapa.... Nasib x jatuh....

[EDITING] [COMPLETED] [MALAYFF] Kau Yg TerindahWhere stories live. Discover now