Kau Yg Terindah Part 14

3.8K 211 20
                                    


Selepas mandi, Hyena duduk di birai katil. Dia memandang Jimin yg tak habis-habis melihat laptopnya. Dia mula berasa pelik. Dari tadi tak berganjak. Dia mula untuk mengacau Jimin.

Hyena: Ha! Awk tgok per tuh kt laptop?

Jimin: Eheh, ko ni... Sbuk jer...

Hyena: Ha,ha... Macam cemas jer.... Ntah ntah...

Jimin: Apa yg ntah2?

Hyena: Awk tgok porn eh!

Jimin mencubit lengan Hyena sekuat-kuatnya. Geram benar dengan apa yg bru didengari olehnya. Hyena pandai-pandai sahaja berkata begitu. Hyena mengerang kesakitan. Dia cuba menahan sakit. Selepas itu, dia ketawa.

Jimin: Nah, tgok ni!

Jimin menunjukkan laptopnya kepada Hyena. Melilau-lilau mata Hyena melihat apa yg terpapar di skrin laptop Jimin. Semuanya berkaitan syarikat. Huh, kt sini pun dia mahu bekerja.

Hyena kemudiannya menunjukkan giginya yg putih dan teratur itu kepada Jimin. Jimin menggelengkan kepalanya. Dia kemudian bermain-main dengan bantal. Buat-buat comel ler tu.

Hyena: Awk, bosanlah...

Jimin: Abistu?

Hyena: Ish... Jom lah keluar...

Jimin: Hrmh...Yela2...

Hyena: Ah yeah!

Hyena dn Jimin bersiap-siap untuk keluar. Selepas itu, mereka turun ke lobi. Selepas menyerahkan kunci bilik kepada recipetionist, mereka berdua keluar dari hotel. Sebaik sahaja keluar, kedua-dua mereka mula mencari di mana tempat untuk menunggu teksi.

Mereka berdua menghabiskan masa bersama-sama. Banyak juga gambar yg diambil. Mereka tiba-tiba menjadi rapat bersama. Jimin juga tidak bersikap dingin seperti selalu. Baik sahaja tingkah lakunya. Entah mengapa sudah tiada perasaan marah dan benci kepada Hyena.

//DI ZOO//

Selesai membeli tiket, mereka berdua segera meluru masuk ke dalam zoo. Hyena sungguh gembira dan teruja untuk melihat binatang-binatang yg ada di situ. Dia suka pada binatang sejak dari dahulu. Tetapi dia tidak berpeluang untuk pergi ke zoo. Dan pada hari ini, dia dapat pergi ke zoo... Bersama-sama dengan Jimin...

Hyena tidak habis-habis mengambil gambar bersama binatang-binatang di situ. Yg lebih menggembirakan lgi, sewaktu dia hendak bergambar semua binatang akan datang ke arahnya. Mereka kelihatan suka kepada Hyena.

Sampai di suatu tempat, ada beberapa ekor beruang sedang duduk. (di dalam cagelah ye..) Hyena bertepuk-tepuk gembira. Dia selalu melihat teddy bear sahaja, dan hari ini dia dapat melihat beruang yg sebenar! Dia sungguh gembira. Dia segera mengambil tempat untuk beergambar dengan beruang itu. Seperti biasa, ada jurugambar yg baharu dan terkenal iaitu Park Jimin.... (hahaha)

Selesai mengambil gambar Hyena, Jimin pula mengambil tempat Hyena. Dia juga ingin mengambil gambar bersama beruang itu. Dia amat meminati beruang. Entah kenapa, di matanya beruang kelihatan sangat comel.

Dia menyerahkan kamera digitalnya kepada Hyena. Kali ini Hyena pula menjadi jurugambar baharu. Baru sahaja Jimin duduk, beruang yg tadi sebenarnya sedang berdiri di situ berlalu. Jimin memejamkan matanya tanda malu+annoyed+geram.

Hyena: Hahaha... *gelak x igt dunia* Kesiannya dia...

Jimin: Eh, eh kau...

Hyena: Beruang tu tak suka awak tuh.... Hahaha...

[EDITING] [COMPLETED] [MALAYFF] Kau Yg TerindahМесто, где живут истории. Откройте их для себя