Kau Yg Terindah Part 18

3.5K 191 3
                                    


Kau Yang Terindah (ep18)

(mian sangat sbb terlalu lambat post ep18... Demam dtg balik.... Anyway dh nak abes tau....)

//DI RUMAH JIMIN//

Hyena dari tadi tidak habis-habis mengemas bilik tidurnya. Sejak akhir-akhir ini dia cepat sangat letih dan selalu tidur. Mujurlah sudah cuti sekolah. Dia menggapai telefon bimbitnya. Dia melihat ada mesej.

'We, jom kuar! Bosanlah... Lama gak tak jumpa...'

Hyena tersenyum tatkala melihat mesej itu. Dari V. Selepas membalas mesej itu, dia segera pergi ke tandas untuk mandi. Selepas bersiap dia turun ke bawah.

Di ruang tamu terlihat Jimin yg sedang sibuk menghadap laptopnya. Hyena turun perlahan-lahan. Jimin yg mendengar bunyi tapak kaki dari tangga memandang ke arah Hyena. Kemudian matanya kembali kepada laptopnya.

Hyena mula menghampiri Jimin yg sedang sibuk menghadap laptopnya. Dia memandang suaminya. Handsome tapi garang... *-*

Hyena: Awak... Saya nak keluar kejap boleh?

Jimin: Hrmh...

Hyena mula memuncungkan bibirnya. Dia panggil dengan penuh manja tapi Jimin hanya jawab itu? Hrmh.. U-U

Belum sempat Hyena melangkah keluar dari rumah, Jimin memanggilnya. Langkah Hyena terhenti dengan panggilan Jimin. Dia memandang ke arah Jimin.

Jimin: Nah....

Jimin menghulurkan sejumlah wang kepada Hyena. Hyena menyambut huluran itu. Dia mengutumkan senyuman kepada Jimin.

Hyena: Terima kasih! Hihihi... Saya pergi dlu...

Hyena segera memakai kasut conversenya dan keluar dari rumah. Terlihat kereta V sudah berada di perkarangan rumah Jimin. Dia segera masuk ke dalam kereta V.

V: Uit... Lambatnya...

Hyena: Rilek ah.. Baru berapa minit...

Jungkook: Eh, dahdah... Jom gerak!

Kereta yg diipandu V segera melunsur pergi dari perkarangan rumah Jimin. Di dalam kereta, mereka tidak henti-henti bersembang.

//HOLY MALL//

Mereka bertiga sibuk bersembang-sembang sambil membeli belah. V yg dari tadi sibuk membeli belah berhenti seketika. Dia memandang ke arah sebuah papan tanda. Hyena dan Jungkook juga berhenti mengikut V.

Jungkook: Asal kau? Berhenti tiba-tiba.

V: Hihihi... Jom masuk tuh..

Hyena: Maksud ape kau ni?

Jungkook dan Hyena memandang ke arah tempat yg ditunjukkan oleh V. Jungkook dan Hyena saling berpandangan. Mereka membuat muka pelik.

Hyena: Rumah hantu?

V mengangguk sambil mukanya tidak berhenti senyum. Teruja benar V.

V: Ala, dah jom!

V menarik tangan mereka berdua ke rumah hantu itu. V teruja manakala Jungkook dan Hyena berasa takut. Mereka tidak suka hantu.

//RUMAH HANTU//

Selepas memberikan tiket kepada penjaga di situ, V, Jungkook dan Hyena diminta untuk menaiki tren. Disebabkan Jungkook mengambil tempat di sebelah seorang penumpang, V dan Hyena harus duduk bersebelahan.

Hyena: Wa.. Hiya!!!!!!

Hyena takut betul berada di dalam rumah hantu itu. Tren itu makin lama makin bergoncang. Hyena makin lama makin takut. V di sebelah hanya rilek sahaja.

[EDITING] [COMPLETED] [MALAYFF] Kau Yg TerindahWhere stories live. Discover now