bab 9

27.6K 1K 66
                                    

Danial langsung tidak ketuk pintu bilik azharina dan terus meredah masuk.

"jom makan".datar je suara Danial.

Azharina yang baru saja ingin bukak telekung terus tak jadi.dia terus memakai semula telekung itu.dia memandang Danial dengan muka blur.

"Kau pekak ke apa.aku ajak kau makan!"

Azharina terus mengangguk laju.

"Boleh tak abang Danial keluar dulu.sebab rina nak bukak telekung ni".

Danial melemparkan senyuman sinis.

"Tak sangka pulak aku perempuan macam kau ni tetap jaga aurat ek.ingatkan perempuan pembunuh macam kau ni jahil.".Danial mula mencaci Azharina dengan sinis.

Azharina tidak mampu melawan dengan kata-kata Danial.dia cuma buat tidak endah dengan danial yang sedang bercakap dengannya.

"Kau pekak ke?! Aku tengah cakap dengan kau ni !".herdik Danial.dia mula berjalan menghampiri azharina.

"Abang Danial suruh rina siap cepatkan lepastu turun makan.kalau abang Danial nak sangat rina siap cepat boleh tak abang Danial keluar dulu.rina nak siap-siap ni lepastu baru rina turun".lembut suara Azharina.baginya buang masa kalau nak bertikam lidah kesudahannya dia juga yang di salahkan.

"Pandai kau menjawab ek.eysh kalau kau ni adik aku dah lama aku penyek kau macam lempeng lepastu jual kau dekat siam".danial terus keluar dan menghempaskan pintu bilik Azharina dengan kuat.

Terangkat bahunya akibat terkejut.keji sangatkah dia,hina sangat kah dia.kenapa semua orang benci aku.apa aku dah buat sampai dia orang benci aku.tanpa sengaja air matanya mula menitis satu persatu dia mula membuka telekung dan terus memakai tudung labuh nya.dia berjalan ke arah bilik air yang berada di dalam biliknya untuk memcuci muka.dia tak nak yang Danial perasan dia baru lepas nangis.

Selesai saja Azharina mencuci muka dia terus keluar untuk pergi makan.sejak dari semalam dia tidak makan.

Danial yang sedang merancang plan nya untuk memaksa Azharina kahwin bersamanya terus berhenti bila nampak Azharina melangkah ke arahnya.

"Duduk makan"

Azharina menarik kerusi dan terus duduk.

"Abang Danial beli ke?".tanya azharina yang ingin kepastian

"Dah tu kalau aku nak masak alamatnya kau mati kebulur la"

"Membazir je la beli.kenapa abang Danial tak suruh je rina masak".azharina mula menawarkan diri untuk memasak.

Danial melemparkan senyuman sinis ke arah azharina.

"Aku takkan sesekali makan bekas tangan pembunuh macam kau ni.jijik tahu tak!".Danial mula meninggikan suara

Azharina hanya diam tanpa berkata apa-apa.

'Aku bukan pembunuh!.'ayat ini hanya bergema di dalam hati.

"Lagi satu aku nak cakap dekat kau.tolong lah jangan sesekali panggil aku abang.aku geli tahu tak dengar daripada mulut pembunuh macam kau ni.".ucap Danial dengan tegas.dia rimas dengan panggilan itu.

Terkedu Azharina.dia mengangkat mukanya dan merenung dalam anak mata Danial.

"Okey.kalau macam tu yang awak nak".Azharina mula bertukar panggilan

"Dah makan!".ucap Danial.dia membaling sudu ke arah azharina.pembunuh memang layak pun layan macam tu.layan macam kucing!

Azharina mengalihkan mukanya ke sebelah kiri.keji sangat ke aku dekat dia sampai dia di layan macam tu.

Azharina cuba menahan air matanya supaya tidak jatuh.dia ingin nampak kuat di hadapan Danial.dia tak nak Danial anggap dia lemah.aku mesti kena kuat!.

Mereka berdua terus membuka polisterin yang ada nasi goreng kampung.hidangan makan malam.masing-masing hanya menyenyapkan diri.

"Lepas makan ni aku nak kau jumpa aku dekat ruang tamu.faham tak?".kata Danial yang selesai makan.

Azharina hanya mengangguk.Dia mesti kena patuh dengan Danial sebab dirinya dah dibeli oleh Danial.jadi dia kena dengar cakap Danial.

Danial yang nampak anggukan Azharina terus dia beredar.dalam hatinya dia mula mengukir senyuman sinis.tak sabar rasanya nak seksa budak hingusan tu.

Selesai makan Azharina terus mengambil sudunya dan juga sudu Danial untuk basuh.sesudah itu dia mula melangkah ke arah Danial yang seronok menonton tv.

"Assalamualaikum.abang nak...eh silap,awak nak buat apa jumpa saya".Azharina cepat-cepat menukar panggilannya.

"Duduk".tanpa menjawab salam Azharina Danial terus menyuruh Azharina duduk di hadapan.dia mula membetulkan duduk dan memeluk tubuh.sirious saje muka Danial.

"Aku nak kau dengan aku................."

Azharina mula menghamburkan tangisannya di dalam bilik.kenapa....kenapa hidup aku macam ni.perlu ke aku setuju dengan cadangan gila Danial tu.ya allah kau tunjukkan lah aku jalan yang betul sebelum aku buat keputusan ya allah.

setelah reda tangisannya dia mula mengingati kata-kata Danial

"Aku nak kau dengan aku kahwin".tegas suara Danial sambil membuat muka sirious

Terkedu azharina mendengar setiap butir-butir yang keluar dari mulut Danial.

"Aku nak esok kau siap dengan pakaian sopan dan pergi kursus kahwin dengan aku".arah Danial tanpa mengetahui jawapan azharina setuju atau tidak.

Ternganga azharina di buatnya

"Kenapa saya.kenapa bukan awek awak yang kena kahwin dengan awak?".dia cuba sedaya upaya menahan air mata yang sudah bertakung di tubir matanya.

"Aku dah beli kau.so kau kena dengar cakap aku! Ke kau nak aku buat sesuatu supaya kau kena kahwin dengan aku?"soal Danial dengan muka bengis dan senyuman sinis.

"Kau jangan risau.kalau kau kahwin dengan aku,aku janji takkan sentuh kau walaupun kulit tangan kau pun aku takkan sentuh.nak tahu sebab apa? Macam yang aku kata dekat meja makan tadi aku jijik nak bersentuh atau buat apa-apa pun dengan orang pembunuh macam kau".Danial menyambung lagi.

Akhirnya air mata Azharina menitis juga.ya allah keji sangat kan aku dekat dia.kau kuatkan lah aku untuk tempuhi semua ni ya allah

"Terlupa lagi satu nak cakap dekat kau.kita kahwin hanya dalam masa setahun lepas je setahun aku akan fikirkan sama ada aku nak simpan kau ataupun buang kau "

Pedihnya aku dengan hinaan dia.kenapa dia tak boleh terima hakikat.bukan aku pembunuh tu!.azharina hanya berkata dalam hati.dia sedaya upaya menahan sabar.

"Mesti kau tanya kan sebab apa aku paksa kau kahwin dengan aku? Nak tahu sebab apa? Sebab papa aku dah janji dengan aku kalau aku dapat kahwin dengan perempuan baik,sopan,lemah lembut dan bla,bla,bla.semua harta papa aku dapat dekat aku.eh silap tapi kau kan pembunuh so tak lah baik.hurm tapi tak pe papa dan mama aku tak tahu pun yang kau ni pembunuh so boleh la kita kahwin kan?".sinis Danial.

Azharina yang dah tak tahan dengan gelaran 'pembunuh' dan selalu di caci di hina dia terus bangun.dia mengelap air matanya dengan lembut menggunakan jari telunjuk nya.dia terus berjalan laju tanpa mengalih ke belakang dan terus menutup pintu.dia juga dapat menangkap perkataan yang terakhir Danial.

"Ingat.kau kena setuju.aku nak dengar jawapannya esok pagi.kalau kau tak nak jugak aku akan buat kau menyesal seumur hidup kau".ujar Danial dan dibelakang ayat dia gelak jahat.

Ayah,abang,umi.tolong la rina.rina nak jumpa umi dengan abang.rina tak tahu nak setuju atau tidak.ayah,rina nak ikut ayah.

Azharina menangis teresak-esak.dalam keadaan menangis azharina terlelap.

Danial yang bersenang hati menonton televisyen tersenyum-senyum.aku tahu kau akan terima jugak kalau kau tak setuju aku takkan teragak-agak nak buat kau menyesal azharina amelin.you must wait what I can do at you silly girl

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now