bab 66

18.7K 638 28
                                    

Masuk saja ke dalam rumah banglo Danial kaki azharina sudah terkaku. Matanya melilau melihat sekeliling kawasan ruang tamu.

Tiba-tiba saja kisah hitamnya muncul ke dalam otak. Di sini aku kena tikam, di sini anak aku mati, di sini Danial tampar aku, di sini Danial lontarkan kata-kata keji, di sini dia kata yang dia tak cintakan aku dan selama ni dia nak mainkan perasaan aku. Ya Allah remuk nya hati ni bila teringatkan balik ya Allah.

Setitis demi setitis air mata azharina jatuh ke pipi. Perit sangat bila kenangkan pekara lepas. Sedang dia mengelamun kedua tangannya dipegang oleh seseorang. Tak lain tak bukan mesti Danial.

"Kenapa menangis hmm?".lembut saja suara danial bertanya. Air mata azharina pantas di seka lembut oleh nya. Sakit sangat bila melihat air mata isterinya mengalir disebabkannya. Dia tahu isterinya menangis disebabkan dia.

Azharina menarik kepalanya dari disentuh Danial. Genggaman tangannya pantas di tarik. "Tak de pape .aku teringat balik apa yang kau dah buat dekat aku sebelum ni".

Danial menarik nafasnya sedalam-dalamnya sebelum memandang anak mata azharina. "Abang mintak maaf".

"Maaf ? Wau mudahnya kau kata maaf ! Aku yang selama ni tanggung kau tahu tak betapa peritnya. Aku kena caci, maki dengan kau. Selama aku berpantang ada kau tanya umi aku sihat je tidak? Sihat ke mati? Ada ke kau tanya? Tak de kan! ".ujar azharina dengan emo. Naik turun nafasnya melepaskan amarah. Dia tahu meninggikan suara kepada suami berdosa, tapi dia betul-betul rasa nak marah bila jumpa Danial. Maybe ni kesan danial dah buat dekat aku dulu.

"Tak. Apa yang sayang kata tu salah. Abang cari sayang bila abang dah jumpa bukti tu sendiri. Tapi umi, abah, hairul dan faizul tak nak bagi tahu mana sayang duduk. Akhirnya abang cari sayang sendiri tapi tetap tak jumpa.abang putus asa tapi Mungkin Allah nak tunjuk jodoh kita ni kekal, abang jumpa sayang dekat mall. See, jodoh kita bukan sekerat jalan okey .abang mintak maaf. Maafkan abang"

Azharina terkelu. Dah tak de kata-kata yang nak dilontarkan ke arah danial. Nak Maafkan atau nak lansungkan dendam? Arghh. Dia mula meneliti wajah suaminya yang ada kesan lebam di bibir dan pipi bengkak akibat kena libas dengan batu bata tadi. Haih kesian la pulak.

"Dah la saya malas nak gaduh dengan awak. Sekarang saya nak awak naik atas mandi lepastu saya nak tuamkan pipi awak yang bengkak tu".bahasa yang dulunya 'kau aku', ditukarkan kepada 'awak saya'.. Entah kenapa hatinya lembut bila melihat wajah sendu suaminya. Perasaan amarah mula hilang secara perlahan-lahan.

Danial terus mengangkat wajahnya memandang azharina. Apa dia salah dengar ke. "Sayang cakap apa tadi?".

Wajah berkerut azharina mula terlihat. Apa pekak ke dia ni. "Saya cakap naik atas mandi nanti saya nak tuamkan pipi bengkak awak tu".ulangnya lagi.

"Huh? ".

Azharina mengeluh. "Naik atas mandi. Saya nak tuamkan pipi awak tu".ulanya lagi.

"Apa ?".

"Awak ni pekak ke apa? Berapa kali saya nak ulang. Sejak bila awak pekak ni. Hish penat la saya nak ulang. Saya cakap..... "

"Tak bukan tu. Bahasa sayang dengan abang dah berubah? Awak saya? Wau so sayang dah boleh terima abang dah la ni? Alhamdulillah".
potongnya laju.

Huh?. Kepala azharina mula menggeleng tak percaya. Itu je yang dia boleh jadi pekak?. Gila ke apa. "Ehhh pembetulan. Saya tak boleh terima awak lagi. Saya ubah panggilan saya sebab saya kesian dengan awak ni haa. Bukan sebab saya dah terima awak. So jangan perasan. Dah pergi mandi".terus azharina berlalu meninggalkan Danial yang masih terkaku.

Apa kejam sangat ke aku cakap dekat dia tadi? Tapi dia lagi kejam. Salah aku lagi ke? Hummm. Nak kena mintak maaf balik ke dekat dia? Nak maafkan dia balik ke?. Fuh banyak Soalan yang muncul dekat hati kau ek Rina. Tak pe nanti-nanti la fikir.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin