bab 43

15K 572 26
                                    

"Tumbuk punching bag tu betul-betul! ".tegas suara ejoy memberi arahan.

Sofea merengus geram. Nak tumbuk macam mana lagi ni. Sampai sakit tangan aku tumbuk bende alah ni.

"Tumbuk tu kuat la sikit! ".arah ejoy lagi. Sebenarnya dia saja ingin buat Sofea macam tu. Biar kuat sikit tangan dia bila nak tumbuk.

"Nak tumbuk macam mana lagi. Dah lebam dah belakang tangan aku ni ha! ".balas Sofea geram. Dia terus menumbuk-numbuk punching bag itu berkali-kali.

"Hish tepi.. Orang nak tumbuk macam ni".ejoy terus menolak sofea lembut ke tepi dan dia mula menunjukkan cara tumbuk yang betul.

BUK, BUK, BUK, BUK.

ejoy menumbuk 4 kali tanpa menggunakan glove yang disediakan .

Sofea mencebik. "Alaa boleh la kau lelaki. Kudrat kau confirm hebat punya dari aku. Aku dah guna segala tenaga aku nak tumbuk benda alah ni. Sampai merah dah belakang tapak tangan aku. Kau kejam tahu tak".luah sofea tidak berpuas hati dengan ejoy.kembang kempis hidung Sofea menahan geram.

"Aku nak latih kau supaya tangan kau jadi kuat. Nanti bila nak tumbuk muka orang senang sikit nanti kau takkan rasa sakit. "

Sofea hanya senyap. Memang betul apa kata ejoy tapi dia betul-betul tak larat dah. Belakang tangan pun dah kemerah-merahan. Sakit sangat. Tapi malas dia mahu mengadu kepada ejoy. Dia mahu berubah menjadi seorang perempuan yang kuat.

"Okey ubah. Aku tahu tangan kau sakit tu. Okey sekarang ni aku nak kau tendang pulak.".

Sofea mengangguk perlahan. Dia berjalan betul, betul di hadapan punching bag itu dan dia mula buat regarding block.

Kaki kanan Sofea di hadapan dan kaki kiri nya di belakang.

"Okey sekarang ni aku nak kau bayangkan punching bag ni adalah seorang yang amat kau benci. Kau bayangkan je lah orang yang pernah sakiti kau, dera kau or what ever yang pernah menyakitkan hati kau. Tapi jangan kau bayang aku sudah la okey. Tak pun kau bayangkan je lah yang dihadapan kau ni musuh yang nak bunuh orang yang paling kau sayang..... "Ejoy memberi bayangan dengan panjang lebarnya

Mata tajam Sofea mula focus ke arah punching bag yang tergantung di hadapannya. Dia mula memejamkan mata untuk mengambil feel .

Perlahan-lahan mata Sofea dibukakkan dan.. "Arghhh!!!!! ".kaki kirinya mula menghentam kuat ke arah punching bag itu dan disusuli oleh 5 sepakan yang dipanggil turning kick dan last di akhir oleh back kick dan tidak lupa jugak Sofea memberi 5 das double kick tanpa henti dan disusuli oleh tumbukkan yang bertubi-tubi.

Rasa sakit ditangannya serta merta hilang. Nafas nya laju saja. Dada nya mula naik turun . Peluh mula mengalir di dahi. Dan kedua, dua tangannya sudah mengeluarkan sedikit darah. Tapi dihiraukan rasa sakit itu.

Ejoy memberikan tepukkan yang kuat ke arah Sofea. Pertama kali tengok sofea melepaskan kegeramannya di punching bag.

"Good job darl... Tapi kau kena practice lagi. Tapi tak pe nanti aku ajar lagi okey"

Sofea mengangguk. Dan pantas itu dia terus memeluk pinggang ejoy sekuat, kuatnya. Esakkan mula kedengaran

Terkejut ejoy dibuatnya. "Kau kenapa?sakit ke tangan kau.bagi aku tengok".risau nada ejoy. Dia ingin mengalihkan pelukkan itu tapi pantas Sofea menggeleng.

"Bagi aku peluk kau kuat-kuat. Aku rindu ibu
Bagi aku nangis kali ni je.aku janji lepas ni aku takkan nangis dah.aku janji.".kata sofea tersekat-sekat akibat menangis. Kenapa kau ni manja sangat Sofea!

Ejoy tersenyum kecil. "Tak pe. Kau menangis lah sepuas-puasnya. Lepas ni aku dah tak bagi kau menangis dah okey. Setitis air mata kau jatuh tu pun dah cukup buat kan hati aku macam nak luruh.tak pe kali ni aku bagi kau menangis sepuas hati kau.kalau lepas ni kau menangis lagi aku akan tarik pipi kau sekuat hati aku.".dia mengusap lembut belakang badan Sofea. Kesian sungguh dia melihat isterinya itu. Terlampau rindukan ibu .tak aku janji lepas saja kau mahir seni pertahankan diri ni aku janji aku akan bawak kau balik. Itu janji aku .

Sofea mengangguk perlahan. Bilik yang diduduki oleh Sofea dan ejoy mula diselangi dengan tangisan yang sangat pilu kerana merindukan ibu.

Senyuman yang amat gembira mula menghiasi bibir azharina dan Danial. Mana tak bangga nya kalau keputusan yang dikeluarkan oleh dokter tadi adalah pengesahan yang azharina betul, betul mengandung. Kandungan itu sudah mencecah sebulan.

Patutlah selama ni muka azharina pucat, pening, ada muntah, muntah. Rupa, rupanya azharina mengandung. Alhamdulillah .itu yang di ucapkan oleh Danial dan azharina bila dapat tahu azharina mengandung.

Azharina memang tak kisah kalau dapat zuriat seawal ini. SPM pun tak sempat nak ambil lagi tapi dah dapat tahu yang dia mengandung. Rezeki orang muda nak buat macam mana kan.

"Sayang, thanks sebab sudi kandungkan anak abang".kata Danial dengan senyuman meleret. Dia memeluk bahu isterinya ketat- ketat. Macam tak mau lepas.

"Sama-sama kasih".

"Abang tak sabar nak bagi tahu umi, abah, mama, papa, hairul dengan faizul. Memang betul lah tekaan hairul dengan faizul yang azharina mengandung."

Azharina terus memandang danial pelik. "Mana diorang tahu? "

"Abang cerita lah".

"Hish abang ni. Malu Lah sayang nanti ".

"Alaa buat apa nak malu. Tak sabar balik ni nak bagi tahu diorang."

Azharina tersenyum melihat gelagat suaminya. Seronok betul dia. Rina janji Rina akan jaga kandungan ni sebaik mungkin.

"Shit! ".bengang nabila keseorangan. Dia baru sahaja terjumpa pasangan yang menyakitkan hati itu. Dia hanya menyorok di sebalik keretanya untuk mencuri dengar perbualan pasangan 'sejoli, seromantik, semati, semampus ' itu.

"Perempuan bodoh tu mengandung! Arghh rosak plan aku.".marah nabila keseorangan.

Nabila terus memetik jari sambil tersenyum sinis. Akhirnya cepat saja plan masuk.

"Hmmm aku akan pastikan kandungan kau tu takkan lama. Siapa suruh kau bermain dengan api azharina sial. Aku akan pastikan lepas ni Danial akan bencikan kau buat selama-lamanya. Hahahaha. Tak pe aku bagi kau rasa dulu macam mana rasa orang mengandung dan selepas tu aku akan.... Hmmm kau tunggu je lah perempuan bodoh".senyuman sinis hanya ditonjolkan. Dia Pantas memakai spek mata hitam dan memboloskan dirinya masuk ke dalam kereta. Tetiba selera nak makan lingkup bila nampak dua pasangan tak guna tu. Tapi tak pe biar selera makan hilang tapi idea mantap pula yang datang..kau tunggu perampas!

Aku takkan biarkan kau bahagia sehingga aku tak dapat kebahagian yang aku inginkan!

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now