bab 34

19.1K 629 30
                                    

"Nial macam mana keadaan azharina Nial?macam mana boleh jadi macam ni?".soal datin akmar.

Danial terus membuka matanya.dengan air mata yang bertakung dia terus memandang mamanya.

Danial menggeleng."tak tahu lagi ma...dah 2 jam Nial tunggu tapi doktor tak keluar lagi dari bilik pembedahan tu".ujar danial lemah.hatinya terasa kosong.

Datin ilyana yang melihat menantunya terasa kesian."Nial macam mana boleh jadi macam ni?".

"Semua ni salah Nial umi..kalau Nial tak panggil azharina suruh datang dekat Nial yang duduk seberang jalan mesti azharina takkan excident macam ni.".kata danial dengan nada sedih.air mata yang mengalir di pipi cepat-cepat dia lap.dia tak nak family dia dan family azharina nampak dia lemah.

"Ni bukan salah Nial..dah takdir azharina macam ni.kita perlu banyak berdoa dan serahkan segalanya kepada allah.".nasihat datin ilyana.

Danial hanya mengangguk.dia kena serahkan semua nya kepada allah.

"Kamu dah makan?".soal dato nabil.dia turut simpati dengan danial yang kurang terurus dengan baju masih berdarah.

Danial menggeleng."tak lapar lagi papa"

"Kamu jangan macam ni. Makan kena jaga jugak.kalau azharina tahu kamu tak makan mesti dia sedih.nah ni mama ada bawakan nasi dengan pakaiann kamu.pergi bersihkan diri lepastu makan".paksa datin akmar.danial ni kalau tak paksa dia memang dia takkan buat.

danial hanya mengangguk.dia mengambil bag kertas ditangan mamanya dan terus berjalan ke tandas.

Selesai danial membersihkan diri dia terus berlalu ke arah keluarnya.terasa segar sikit badan.

Baru saja dia ingin duduk bilik pembedahan yang tadi berwarna red zone sudah bertukar menjadi green zone

Danial terus bangun disusuli keluarganya

"Dokter macam mana denga isteri saya?".tanya danial resah.matanya memandang azharina yang penuh dengan wayar di badannya,kaki berbalut,saluran darah di tangan dan alat bantuan pernafasan di mulut.sedih dia melihat keadaan azharina seperti itu.

"Azharina sekarang ni sudah lepasi tahap kritikal tapi kami terpaksa meletakkan pesakit di ICU kerana di sana penjagaan dia lebih rapi.kemungkinan besar isteri encik akan koma dua minggu atau kemungkinan sebulan.berserah saja kepada allah".terang dokter yang bernama hazwan.

Danial mengangguk faham.bersyukur yang azharina sudah lepasi tahap kritikal..walaupun sayang koma abang setia tunggu sayang,sampai sayang bukak mata.

Keluarga azharina dan danial mengucap kata syukur.

Nurse terus menolak streacher itu ke dalam lif untuk di bawakan ke wad ICU.

Danial,datin akmar,datin ilyana, dan dato nabil hanya mengikut dari belakang.belum sempat diorang nak masuk ke dalam lif ada 2 orang polis yang segak memakai uniform biru gelap datang ke arah danial

"Assalamualaikum encik.saya nak tanya encik dan yang lain keluarga azharina emelin ke?".soal seorang inspektor yang bernama hakim.

Danial mengangguk."saya suami dia ada apa ye encik?".

"Boleh saya nak jumpa encik sekejap?".soal inspektor hakim lagi.

Danial memalingkan wajahnya ke arah keluarganya."mama,umi ngan abah pergi la naik dulu.nanti danial naik okey.danial nak jumpa polis ni kejap".

Setelah mendapat anggukan dari keluarganya danial terus berjalan ke arah 2 orang polis yang sudah duduk di kerusi rehat.

"Ye encik ada apa?".tanya danial dengan senada.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang