bab 30

20.7K 690 9
                                    

Azharina mula mencelikkan matanya bila mendengar loceng telefonnya berbunyi.dia menggosok matanya yang terkena cahaya.terasa silau.

Azharina terus mengangkat kepalanya bila memandang ke arah jam yang sudah menunjukkan 6.45.ooo baru 6.45.

"Hah!!6.45.abang!!
bangun bang Kita dah lambat dah ni. Sayang nak pergi sekolah lagi.". Azharina mengejut Danial di sebelahnya yang masih tidur sambil beralaskan lengan.

Azharina mula kalut mengemas barang yang ada di atas meja. Baru dia perasan yang semalam dia Dan Danial tertidur di atas meja belajar.semalam Danial tolong dia siapkan kerja sekolah nasib tulisan Danial dan Azharina hampir sama.

"Pukul berapa sekarang ni?".soal Danial yang masih mamai.

"Dah pukul 6.45. Saya dah lambat lah abang. Abang nak kerja pulak kan?bangun cepat". Gesa Azharina. dia menggoncang kuat tubuh Danial. Orang dah kalut dia sempat tidur lagi.

"Tak payah pergi la"selamba Danial bercakap.

"Please la bangun saya betul-betul lambat ni. Saya dah banyak hari ponteng kelas abang. Rina nak abang bangun kalau tak Rina geletek abang".bebel Azharina sambil masuk ke dalam bilik air.

Danial tersenyum.geletek je pun.dia bingkas bangun dan terus mencapai tualanya.dalam ralit dia berjalan ke tandas bilik sebelah tiba-tiba baru dia teringat yang dia ada meeting dengan client dari cempaka holding.dengan laju dia masuk Ke dalam bilik mandi.

Tak sampai 5 minit azharina dan danial sudah keluar dari bilik air.

Danial tanpa berfikir panjang terus masuk ke dalam bilik.terkejut dia bila nampak azharina yang dengan selamba badaknya memakai baju sekolah

Fiuh nasib aku dah pakai singlet kalau tak pakai meraung aku seminggu.omel azharina dalam hati.

"Errrrr..pakai la baju cepat.dah lambat dah ni".ujar azharina segan silu.

Danial menggosok belakang tengkuknya.iman kau kena kuat, ingat dia masih budak sekolah. huh!.

Selesai azharina dan danial siap ala kadar , mereka terus keluar dari rumah tanpa sarapan.dah lambat nak sarapan apa lagi.buat malu je penolong pengawas datang lambat.danial okey lagi sebab dia CEO , masuk pejabat pukul 8.00.

"Abang rina mintak maaf sangat-sangat tak sempat buat sarapan and thanks sebab tolong buat kerja sekolah semalam.sayang abang".tanpa sengaja azharina terus mencium pipi kanan danial dan dia terus masuk ke dalam sekolah sambil berlari-lari kecil.

Tercegang danial dibuatnya.dia memegang pipi kanannya.

"fuh pepagi dah dapat kiss.hahaha kalau macam ni hari-hari pun best " Ujar danial dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya.dia terus masuk ke pejabat dengan perasaan semangat.Tapi ada satu perkara yang buatkan senyuman danial mati.

'Aku kena bagi tahu jugak dekat azharina pasal kes tu.aku kena suruh dia berjaga-jaga'.risau mula menyelubungi dirinya.

Sofea temenung sendiri di balkoni.sunyi sebab Ejoy ada meeting penting katanya dengan Bina holding

Sedang dia mengelamun tiba-tiba dia perlu memikirkan perkara yang paling penting.

"Kau ikut plan aku nak tak?"

Berkerut dahi sofea."plan?plan apa?".

"Plan dia aku nak bawak kau pergi Paris kita pe...".kata-kata Ejoy mati bila sofea memotong percakapannya.

"Hah?!pergi sana buat apa?".soal sofea terkejut mana tak terkejutnya Paris tu woi.

"Dengar la dulu apa aku nak cakap.kita pergi sana sebab aku nak selamatkan nyawa kau yang dah terancam sekarang ni.kau jangan risau aku akan ikut kau sekali".ujar Ejoy panjang lebar

Jelas terpancar wajah terkejut di wajah sofea.sampai macam tu sekali dia berkorban untuk aku.banyaknya aku menyusahkan kau Ejoy.

Ejoy yang nampak perubahan di wajah sofea terus bangun."kau fikir la dulu.aku nak keluar nak jumpa zack aku nak settle apa yang patut.kalau kau setuju ke tak setuju ke kita akan pergi jugak".Ejoy terus berjalan keluar sambil memakai jacket hitam.

"Ceh baik tak yah tanya aku kalau macam tu. kangkung punya Ejoy".ucap sofea geram.

Ejoy tersenyum di sebalik pintu bilik sofea."aku tahu kau akan setuju jugak".Ejoy berkata perlahan dan terus beredar.

Sofea mengeluh berat."nak ke aku pergi sana?memang dekat sana best tempat paling romantik tapi masalahanya aku tak nak jauh dari ibu".rintih sofea perlahan.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now