bab 40

18.7K 626 18
                                    

"Hai Danial".sergah nabila di pejabat danial.. Dah dua minggu tak jumpa kesayangan.

Danial terus mengangkat wajahnya yang kusyuk menghadap laptop.

"Tuan Danial, saya mintak maaf. Saya dah halang dah dia tapi di.... ".kata-kata Aida terus dipotong oleh danial.

"It's okey Aida.. You can go now".ujar Danial kepada PA nya. Mukanya berubah menjadi tegang. Cukup pantang kalau dia tengah buat kerja tiba, tiba ada orang main sergah!

"Bye, bye".nabila melambai tangannya ke arah Aida. Dia terus berjalan ke arah danial dan duduk di atas meja kerja Danial.

"You ni dah kenapa? ".tanya Danial kasar. Bini aku pun tak gedik macam kau. Rimasnya!.

Nabila tersenyum manis dan menggoda ke arah Danial. Dia bermain dengan bermain, main dengan tali leher Danial.

"You ni dah kenapa?rimaslah. Kita bukan mahram okey".kata Danial tegas. Dia bingkas bangun dari kerusi dan berjalan ke arah sofa yang sememangnya ada di dalam bilik pejabatanya.

Nabila mencebik.dia turut bangun dan mengekori langkah Danial.

"I rindu you".selamba nabila jawab dan terus duduk di sebelah Danial. Tiada langsung 1 cm jarak diantara dia dan Danial.

Hanya tiga perkataan itu saja buat marah Danial meluap, luap. "Ehh you sedar tak apa yang you cakap ni? ".

Cepat-cepat nabila mengangguk. Dasar perempuan tak tahu malu!.

"You ni dah gila ke apa..I dah kahwin okey.I dah jadi suami Orang. You boleh tak jangan nak menggedik sangat! ".pedas Danial membalas.
Riak wajah nabila serta merta berubah jadi monyok. Dia memeluk tubuhnya. Geram dengan perkataan Danial.

"Apa you ni. You tahu tak I bersusah payah mintak cuti dekat daddy I semata-mata nak jumpa you.. Tapi you boleh kata I gedik kan".

"Sapa suruh mintak cuti.. ada I suruh ke? ".sinis Danial bertanya. Tiada langsung wajah biasanya dan kali ni wajahnya serta merta jadi tegang dan Agak garang.

Nabila tidak menjawab pertanyaan Danial malah dia terus memeluk tubuh sasa Danial. Dasar perempuan tak tahu malu!

"Ehh apa kau ni main peluk-peluk. Kau tak de maruah ke ?!".tengking Danial. Belum sempat dia nak lepaskan pelukkan itu tiba- tiba saja pintu biliknya di tolak kasar.

"Abang Rina bawak makanan jom mak....an".rasa nak luluh jantung nya bila melihat keadaan Danial dan seorang perempuan seksi yang tak cukup kain sedang berpelukkan.

"Ma... Maaf ganggu. Saya balik dulu".gagap azharina berkata.dan dia terus keluar dari bilik suaminya dengan keadaan hati yang retak beribu-ribu.

"Sayang! ".dengan cepat Danial melepaskan tangan nabila dan terus mengejar isterinya.

'Yes! Plan kedua menjadi. Yuhu!! Confirm perempuan tu nangis tak berlagu macam budak kecik tak matang. first plan aku rasa menjadi dengan hantar gambar dia dan Danial sedang berpelukkan jugak di restourant.tapi tak tahu riaksi perempuan murah tu! But now aku dah nampak wajah cemburu perempuan tu.Hahaha'. Bisik hati nabila. Dia tersenyum sinis. Puas dengan plan nak hancurkan hubungan diorang. Lepasni aku akan pastikan Danial jadi milim aku!

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now