bab 37

19.1K 629 52
                                    

"Abang".gerak azharina.

"Hmmm".balas Danial yang masih memejamkan matanya.

"Abang..Rina nak pergi toilet ni".kata azharina.

Azharina mengeluh.mesti Danial ni penat sebab selalu jaga dia.tanpa berlengah azharina terus meletakkan kakinya di lantai.dengan perlahan-lahan dia mengambil tongkat besi yang ada di sebelah katilnya.dia dah boleh berjalan sikit-sikit sebab dia sudah seminggu belajar berjalan menggunakan tongkat . besi di betis nya masih tidak dibukak lagi.entah bila nak bukak pun tak tahu la.

Danial meraba streacher yang azharina tidur tapi tak de orang.terus Danial bangun.dia memisat matanya.

Danial memandang sekeliling bilik tapi tak ada orang.cuma pintu tandas je yang cerah menderang.mesti Rina ada dalam toilet.Danial bingkas bangun menghampiri toilet itu.

Crekk..

"Kenapa nak pergi toilet tak bagi tahu abang?".sergah Danial.

Azharina mengusap dadanya.terkejut."abang ni bukannya nak bagi salam dulu ni main terjah je.nasib Rina tak de sakit jantung tahu".bebel azharina.dia terus berjalan untuk menghampiri streachernya.

Belum sempat dia nak melangkah ke arah streachernya.dia terasa dirinya terawang-awangan.

"Nak tunggu sayang jalan sampai streacher sayang alamatnya sampai pagi la tak sampai-sampai".kata Danial selamba dan membawa azharina menghampiri streachernya.

"Alaa sayang boleh jalan lah".

"Memang sayang boleh jalan tapi masalahnya sekarang ni abang pulak yang penat tengok sayang berjalan.lambat macam kura-kura".balas Danial dengan senyuman dibibir.

"Okey la tu asalkan boleh jalan jugak.sayang nak cuba berjalan tanpa pertolongan sesiapa.kalau asyik abang je yang angkat sayang macam mana sayang nak pandai berjalan nanti.lagi pun besi ni berat lah sebab tu sayang jalan lambat".pujuk azharina dengan suara yang sudah kendur.

Danial yang mendengar kata,kata azharina terus meletakkan azharina di tilam.dia terus memandang anak mata azharina dan kedua tangannya di letakkan di sisi azharina.

Azharina terkaku.dirinya dikunci. kiri kanan tangan Danial.haa sudah.

"Hmm ye la.nanti abang biar je sayang jalan macam kura-kura.abang takkan tolong dah".rajuk Danial.matanya memandang tempat lain tapi tangannya masih mengunci badan azharina.

Azharina tergelak."alalala suami itew merajuk la.abang takmo merajuk cam ni.buruk je muka tu.dah tak hensem dah".pujuk azharina dengan suara manja.

Danial yang tadinya acah- acah nak merajuk terus tak jadi bila azharina buat suara manja macam tu."sayang goda abang ke apa ni?".

Terbeliak mata azharina."ehh mana ada.sayang mana ada goda abang.kalau sayang goda abang macam ni...".perlahan-lahan azharina menghampiri wajah Danial dan dia mencium pipi Danial.selepas itu dia mengelip mata ke arah Danial.

Terpana Danial dibuatnya."sayang sekarang ni dekat hospital tau bukan dekat rumah.sayang ni buat abang geram la".balas danial dengan senyuman.dia terus berdiri tegak dan menarik kerusi yang ada di belakangnya untuk duduk berhadapan dengan azharina.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now