02 + First Night

7.1K 549 103
                                    

Aku masuk ke dapur. Hmm, apa nak masak eh untuk makan malam. Aku memeriksa bahan-bahan yang ada dalam almari. Banyak yang amat. Memang inilah kehidupan orang senang. Penuh dengan keperluan dan kehendak.

Aku mengeluarkan bahan-bahan yang ingin dipakai. Kemudian, aku memulakan sesi memasak makan malam buat aku dan suami aku. Aku harap sangat yang dia makan masakan aku. Walaupun dia bencikan aku, tapi tolong, makanlah masakkan aku. Aku x letak racun pon.

---

Setelah selesai memasak, aku hidangkannya di atas meja makan. Makanan yang ada disusun rapi dan tunggu masa untuk si suami balik. X sabar nak tengok reaksi dia lepas merasakan masakan aku.

Aku terdengar bunyi hempasan pintu. Agak kuat. Mungkin penat so, dia tengah lepaskan kepenatan dia kat pintu.

"Yeora!", aku terus pergi ke ruang tamu. Dia...busuk. Bau...arak.

"A-awak. Awak mabuk ni", aku mahu papah badannya kerana badannya terhuyung-hayang. Nanti jatuh kang.

"Argh!!! Aku x mabuklah sial", dia menolak aku kebelakang sehingga aku terjelopak di atas lantai. Aku pandang dia.

"Awak. Awak mabuk teruk sangat ni. Baik awak pergi mandi. Saya buatkan sup halia untuk awak", aku bangun, menepiskan segala kesakitan yang ada dan terus ke dapur.

"Kau bukan isteri aku sial!!! Arghh!!!", dia masih menjerit. Aku menitiskan air mata. Tapi, aku segera seka. Aku pandang masakan yang sudah aku hidang untuk malam ni. X palah. Aku simpannya di dalam microwave supaya tidak terlalu terdedah.

Kemudian, aku terus menyiapkan sup halia untuk Taehyung.

---

"Taehyung? Saya dah siapakan sup halia untuk awak", aku buka pintu bilik Taehyung perlahan. Apa yang aku nampak dia sedang terbaring di atas katil. Mungkin sudah tidur.

Aish. Dahlah x tukar baju lagi. Busuk. Bau arak lagi. Ish ish ish.

Aku masuk dan meletakkan sup halia itu di meja sisinya. Aku terus membuka butang sut yang dipakainya. Perlahan-lahan aku keluarkan sutnya dariapada badannya.

Tetiba, Taehyung membuka matanya perlahan.

"Apa kau buat dalam ni?!", Taehyung dengan pantas menepis tangan aku kasar.

"Saya buatkan awak sup halia untuk hilangkan bau alkohol. Kemudian, awak dah tidur. Jadi, saya tolong bukakan sut awak yang berbau alkohol kuat tu. Nak basuh", aku dengan jujur menerangkan kepada Taehyung.

"Kau x payah..hik..nak bajet baik! Ingat! Hik! Kau bukan isteri aku!!", dia menjerit di dalam sedu sambil memandang aku tajam. Aku menundukkan kepala aku. Takut. Serious. Muka dia...menakutkan.

"Sorry", aku berkata perlahan.

Dia dengan pantas bangun lalu mengambil mangkuk yang berisi sup halia itu. Aku x tau apa yang dia nak buat. Dan, sekarang aku tahu apabila aku rasa panas di seluruh badan aku. Dia simbah aku dengan sup halia tu.

Prank!!!

Dia membaling mangkuk sup halia itu ke lantai sejurus sahaja dia menyimbah aku dengannya. Pedih...

"Kau keluar sekarang..hik..sebelum kaca yang ada atas lantai tu..hik...aku tikam kau. Biar..hik..mati awal. Senang..hik..hidup aku", Taehyung menuding ke arah pintu biliknya. Aku dengan air mata yang memenuhi tubir mata bangun.

"K-kaca ni?", aku bertanya dengan berhati-hati. Takut akan dimarahi olehnya lagi.

"Ah!! Biar!! Hik.. Pandai-pandailah aku upah orang..hik..tolong kemaskan! Sekarang keluar! Hari pertama..hik..dah buat perangai. X taulah..hik..hari lain nak buat apa pulak kan..hik", Taehyung dengan badannya yang terhuyung-hayang akibat mabuk, tersenyum sinis melihatkan aku yang berjalan perlahan ke arah pintu.

"Aww!", aku melihat kaki aku. Kaca. Darah. A-aku benci darah.

"Hah. Dah kenapa tu?", sindir Taehyung. Dia nampak darah dah mengalir dari kaki aku tapi dia buat x tahu.

"Kaki saya. K-kena kaca. Darah"

"Boleh gerak lagikan? X lumpuh..hik..kan lepas terpijak kaca?", Taehyung memandang aku yang sedang menahan kesakitan kat kaki aku.

Aku segera berjalan keluar dari biliknya dan terus pergi ke bilik aku. Aku tutup pintu dan badan aku disandar ke pintu. Air mata aku mengalir deras.

"Kenapa? Kenapa hidup aku x pernah senang? Hiks", aku terduduk menangis di depan pintu bilik aku.

•••

Kejam ke? Rasa macam biasa je Taehyung buat camtu😂 maaf noh. X best..

Ramadan 2nd✔
Ramadan 3rd (coming soon)

Ramadan 2nd✔Ramadan 3rd (coming soon)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selamat berpuasa😌

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now