25+ Happy

3.8K 348 24
                                    

No one's

Kelihatan Yoongi sedang mencium bibir Yeora. Dan, ada satu susuk yang berdiri di tepi belukar berdekatan.

"Tuan. Betul segala yang tuan assume. Diorang memang bersama"

Yeora's

Aku berjalan di taman bersama Yoongi yang sedang memegang erat tangan aku. Aku tersenyum gembira. Tetapi, sumpah aku masih tak boleh terima yang Yoongi cium aku dan bibirnya sangat lembut yang boleh melembutkan hati aku untuk menerimanya.

"Awak. Macam mana kan, nantikan. Saya masih tak boleh cintakan awak sepenuh hati", aku berhentikan langkah dan memandangnya yang tinggi itu.

Dia tersenyum manis lalu mengusap pipi aku.

"Aku akan buat kau cintakan aku sepenuh hati. Sampailah kita berada di atas pelamin dan aku yakin kau jodoh aku", dia berkata dan perkara itu cukup membuatkan aku terharu. Mata aku mula berkaca. Kenapa Taehyung tak macam ni eh dulu?

"Thanks, wak", aku memeluknya dan dia membalas pelukan aku dengan erat. Aku rasa selamat sekarang apabila aku bersama dia. Thanks kerana wujud di dunia untuk saya.

---

"Mak Cik Suri! Kami dah balik!", aku menjerit apabila aku menjejakkan kaki di dalam rumah. Aku pergi ke kedai runcit tadi bersama Yeon Tae untuk membeli sedikut barang dapur. Mak cIk Suri nak masak spagetti cabonara harini. So, delicious.

"Ha, meh sini. Bawa semua barang tu dan tolong mak cik kat sini", aku terus berjalan ke arah dapur seusai aku memberitahu Yeon Tae untuk mengikut Taeyong pergi pantai. Diirang kata nak mandi kat sana so, aku menyuruh Yoongi tolong tengokkan diorang berdua.

"Nah. Nak Yeora tolong apa?", aku bertanya pada Mak Cik Suri. Dia memandang aku lalu jari telunjuk diletakkan di daunya tanda dia sedang berfikir.

"Tolong mak cik potongkan bawang holand ni. Dan, kemudiannya kamu blend", aku hanya mengangguk paham lalu membuat paa yang disuruh.

Setelah kami berdua selesai memasak hidangan istimewa itu, kami menghidangkannya di atas meja lalu aku terus berlari keluar dari rumah untuk memanggil mereka yang berada di pantai.

Pandangan aku dilemparkan pada pantai yang biru itu. Mana diorang ni? Kata datang nak mandi. Tak da pon?

"Yeon Tae! Taeyong!", aku menjerit memanggil nama bebudak itu. Manalah diorang ni merayau? Orang suruh duduk kat sini je. Yoongi ni pon satu. Ish.

Tetiba ada tiga kepala terjengul keluar dari dalam air. Aku menghembuskan nafas lega.

"Ish. Main selam-selam pula", aku.membebel sensorang. Langkah aku ke arah air terhenti apabila Yoongi berada di hadapan aku bersama Yeon Tae dan Taeyong yang berada di srbelah kiri dan kanannya. Mereka basah kuyup.

Yoongi sepertinya memandang mereka berdua dan membuat isyarat yang aku tak pasti maknanya apa. Kemudian, mereka berdua terus berlari pergi dari situ.

"Hei! Pergi makan!", aku menjerit dan ingin mengejar mereka tetapi badan aku terlebih dahulu sudah dicempung oleh Yoongi. Aku terjerit kecil.

"Nak pergi mana tu, sayang?", dia berkata lalu pipi aku diciumnya. Aku memandangnya tajam. Bahunya aku pukul.

"Turunkanlah saya. Awak dahlah basah. Habis baju saya", aku berkata dan dia masih mendukung aku. Dia hanya tersenyum memandang aku. Ish, dia ni kan.

"Comelnya bakal isteri saya sorang ni", dia mencium pipi aku lembut. Dia memandang aku. Aku tersenyum.

"Jomlah makan", dia menurunkan aku ke bawah. Ah, baju aku dah basah.

"Tengok. Dah basah", aku mengibas-ngibaskan baju aku supaya tidak nampak terlalu basah.

"Tak palah. Basah dengan cinta saya", dia berkata lalu menggapai tangan aku lalu menarik aku berjalan di sebalahnya pulang ke rumah.

---

Aku sedang membasuh pinggan mangkuk yang baru digunakan tadi waktu makan. Tetiba, aku dapat rasa badan aku dipeluk dari belakang.

"Awak. Saya nak buat kerja ni. Kalau mak cik nampak macam mana? Dia bukan tahu lagi pasal benda ni", aku berkata sambil tangan masih sibuk membasuh pinggan mangkuk di sinki itu.

"Biarlah mak nampak. Bolehlah minta restu awal", aku menyiku perut dan dia mengaduh kesakitan. Aku tersenyum.

"Gatal. Ha, awak tu tak nak pergu kerja ke? Makan gaji buta nampak", aku bertanya.

"Yelah-yelah. Aku pergi. Sedih kena halau ni. Majuklah", dia berlalu pergi dari dapur. Aku hanya tersenhih dengan perangai barunya itu.

Serius aku happy gila dapat jumpa pengganti Kim Taehyung. Aku harap aku boleh lupakan Kim Taehyung. Thanks for ur existence, Kim Taehyung. Goodbye.

•••

Oklah. Takat tu je kut. Sorry pendek macam biasa. Macam chapter nak dekat last baru rasa nak buat panjang-panjabg. So, kalau rasa ada chapter dah panjang tu means nak habis dah lah tu😂

K bye. Enjoy❤

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now